Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 74   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 559244 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 6 gasten bekijken dit topic.
niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #840 Gepost op: 15 Juli 2023, 08:27:09 »

Beschermkappen zijn voor watjes....  Grin

Nee, zonder gekheid, de laser is afgeschermd, je kunt er niet inkijken. Desalniettemin ga ik nog wel wat voorzorgsmaatregelen treffen om ongelukken te voorkomen.

Van de website:

The new filter panoramic glass eye protection design: the panoramic filter glass protective cover plays a very good role in protecting your eyes, filtering 97% of the ultraviolet light, you and the people around you do not need to wear goggles, you can also watch laser engraving. Reduce the cost of your goggles and the inconvenience of wearing goggles.

Grtz,
Niels
dneijenhuis
Hero Member

HCC!m-IG

« Antwoord #841 Gepost op: 15 Juli 2023, 16:32:37 »

Ik had de website ook even doorgenomen, maar helemaal overtuigd was ik niet. Ik zag nergens iets staan over de beschermingsfactoren van het venster waardoor je mee mag 'genieten'van het laseren
Heb de Laser Safety training moeten doen voor onze 20W Fiber Lasermarker, daar zit een berg beveiligingen omheen om ook maar te voorkomen dat het werkt met de deur open. Zo'n klein kapje is dan even slikken, maar zou best wel eens kunnen werken zolang er maar geen gereflecteerd licht onderlangs kan ontsnappen. En met 10W geconcentreerde bundel op 455nm kan dat op een aardige afstand nog steeds schade aanrichten. Gelukkig hebben we twee ogen  Cool Grin

NI
niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #842 Gepost op: 16 Juli 2023, 07:52:03 »

Dank voor je waarschuwing en zorgen Daan.  Duim omhoog

Ik ga er een kast omheen bouwen denk ik. Niet alleen goed om ongelukken te voorkomen, ook om beschadigingen te voorkomen is dat handig.

Gisteren de eerste testen gedaan. Nog niet helemaal tevreden maar wel elke keer net iets beter resultaat.

Helaas vandaag geen tijd want mag met zoonlief naar Enschede voor de open dag van zijn favoriete voetbalclub...

Grtz,
Niels
hubertus
Hero Member

« Antwoord #843 Gepost op: 16 Juli 2023, 08:22:39 »

Heb je nog mazzel dat hij niet voor FC Groningen is.  Grin

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #844 Gepost op: 16 Juli 2023, 09:02:05 »

Of Real Madrid - is tamelijk warm daar op het moment... Cool

Ik zie sterren!
niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #845 Gepost op: 17 Juli 2023, 12:12:15 »

Maar wel een goed excuus om niet te hoeven gaan....
Maar goed zoonlief staat weer met een aantal voetballers op de foto alsof het zijn beste vrienden zijn. Hij blij, ik blij...

Deze week hopelijk wat meer tijd om wat te testen, te beginnen met het halen van wat MDF.

Grtz,
Niels
niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #846 Gepost op: 22 Juli 2023, 18:48:33 »

NanoCad, Lightburn en een lasersnijder leren kennen. De leercurve was vrij steil de afgelopen week. 4 mm MDF is wat ambitieus voor de lasersnijder, maar de zelfde dikte populierentriplex gaat prima. Door Hubertus een paar weken geleden naar de OBI gestuurd en dat was wel een belevenis. Duitse bouwmarkten hebben toch weer hele andere producten dan de Nederlandse. Zo hebben ze daar gewoon 4 mm populierentriplex in het assortiment en een grote container met reststukken die je voor weinig kunt meenemen.

Ik ben dus wat platen rijker voor niet al te veel geld. Daar ben ik maar eens mee aan de slag gegaan en de eerste lasercut is een feit: het eerste busperron voor Stationsplein West.

Hm, ik wilde een plaatje uploaden maar de server geeft een error. Wellicht zit de plaatjesserver in een van de bakken bij Hubertus  Huh?

Anyway, het is gelukt. Op naar het volgende project.

Grtz,

Niels

niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #847 Gepost op: 23 Juli 2023, 14:30:06 »

En de plaatjes lukken weer. Hierbij de beloofde foto:

Grtz,
Niels
hubertus
Hero Member

« Antwoord #848 Gepost op: 23 Juli 2023, 14:33:39 »

Dat ziet er wel mooi strak uit.  Duim omhoog

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #849 Gepost op: 23 Juli 2023, 16:05:00 »

Duim omhoog  Duim omhoog de leercurve mag dan steil zijn geweest, maar wel succesvol! Mooi werk man!

Hoe dik materiaal is dit?

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Benoemd snoodaard

« Antwoord #850 Gepost op: 24 Juli 2023, 09:14:12 »

Dat ziet er zeker fraai uit! Zo ver ben ik nog niet.
niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #851 Gepost op: 26 Juli 2023, 16:50:36 »

Dank heren!

Dit is 4 mm populierentriplex, daar heeft het apparaat weinig moeite mee. Helaas gaat MDF wat minder goed, moet nog een beetje spelen met de instellingen om te zien of het gaat lukken. Maar hoe groter de dichtheid, hoe lastiger het gaat. Logisch.

Ook al met styreen wat geprobeerd. Dat lukt ook maar ook daar de ideale instellingen nog niet van gevonden.

Er zijn drie standen waar je mee kunt spelen: vermogen van de laser, snelheid van de laser en het aantal passes. Hoe hoger het vermogen, hoe heter het wordt. Daar kan het styreen met lage snelheid niet zo goed tegen weet ik inmiddels uit ervaring. Graveren lukt al heel aardig, snijden is een lastiger verhaal. Ik denk dat het een hoog vermogen wordt, hogere snelheid en meer passes. Dit weekend maar eens proberen.

Ondertussen al blij met mijn eerste resultaat. Volgende keer ook een paar gebroken tegels simuleren.

Grt,
Niels
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #852 Gepost op: 26 Juli 2023, 16:58:35 »

Ik vroeg het i.v.m. de hoogte van dat busperron. Dat is nu 35 cm bij 4 mm. Is dat niet wat hoog?
Tegenwoordig zijn busperrons wel hoger, maar toen op het plein in Arnhem ook?

Ik heb voor mijn stoepen 2 mm mdf gebruikt, omgerekend dus 16,4 cm hoog, wat mij voor een stoeprand erg realistisch leek.

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #853 Gepost op: 26 Juli 2023, 18:52:01 »

Volgende keer ook een paar gebroken tegels simuleren.

Hoe dat zo? Is FC Sydborg op bezoek geweest bij Vitesse?   Wink

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #854 Gepost op: 26 Juli 2023, 21:58:46 »

Klopt Jakop, de perrons zijn in werkelijkheid maar 9 cm hoog, dus 4 mm is veel te hoog. Mijn idee is om in de bestrating rondom de perrons de contour uit te laseren, een 1 mm bed onder te leggen en dan dit perron  er in te plaatsen zodat ze effectief 1 mm hoog zijn.

Waar heb jij overigens 2 mm mdf vandaan?

@Gert:  volgens mij was er in de tweede helft van de jaren 80 geen tegel meer heel. Of dat iets met voetballen te maken had durf ik te betwijfelen....

Grtz,
Niels
Pagina's: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 74   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: