Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 69   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 493898 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1642


HCC!m-IG


« Antwoord #915 Gepost op: 15 November 2023, 22:54:15 »

Ja, met deze set van Uhlenbrock boosters heb je een Common Ground systeem. Dat gaat dan wel om de '0' aansluiting van de Boosters (de bruine draad/aansluitklem), die mag je veilig doorlussen. Zie ook de handleiding van Uhlenbrock
Gelogd

NI
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1503


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #916 Gepost op: 15 November 2023, 22:55:57 »

Dan had ik het goed begrepen.  Duim omhoog Mijn Duits is een beetje krank en er is helaas geen Engelse versie van de handleiding....

Dank voor de bevestiging Daan.
Gelogd
nederbelg
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 51


« Antwoord #917 Gepost op: 15 November 2023, 23:58:31 »

commonground_uhlenbruck

Ik heb het op deze manier thuis

Dave
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1503


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #918 Gepost op: 25 November 2023, 21:48:03 »

Dank voor het delen Dave  Duim omhoog Je plaatje is erg verhelderend.

Inmiddels is alles aangesloten en hebben vandaag de eerste treinen weer gereden. Dat gaf nog een kortsluiting omdat ik per ongeluk een wissel open reed die gepolariseerd was.
De geplaatste diodes doen hun werk want de bezetmelders zijn nu veel stabieler

De boosters hebben een aparte aansluiting. Ik gebruik er nu twee maar de baan is in drie segmenten verdeeld. Mocht het nodig zijn is een derde booster nu zo aangesloten.



Ook ben ik begonnen met perron 2. In karton heb ik de buitenlijnen uitgesneden om te bepalen of de vorm klopte:



De trappen zitten op dezelfde hoogte:



De liftschachten en uitgang Sonsbeek ook:



Alleen toen kwam ik er achter dat ik het perron 10 cm te lang had gemaakt. Dus maar goed dat ik het eerst met karton heb getest.



Dit was snel verholpen en vandaag heb ik de basis op de laser gegraveerd. Die ga ik deze week verder afmaken. Daarnaast heb ik inmiddels tien delen van de keermuur gegraveerd. Bij elkaar een kleine 3,5 meter lengte.

Beide heb ik op 4 mm MDF gegraveerd. Daar kom ik helaas met de laser niet doorheen. Dus dat wordt met de decoupeerzaag en schotelschuurmachine verder op maat gemaakt, klinkt omslachtig wellicht, maar gaat verrassend goed.

En oh ja, vanuit het boek Euro-city treinen heb ik wat inspiratie opgedaan en afgelopen week alvast een aantal rijtuigen besteld. Als ze binnen zijn laat ik ze zien. Spoiler alert: deze trein past eigenlijk niet in mijn periode, maar heb het altijd zo’n fraaie samenstelling gevonden dat ik hem er toch bij wilde hebben. Morgen naar Genk, eens kijken of ik er nog een paar aan toe kan voegen....

Grtz,
Niels


Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8509


WWW
« Antwoord #919 Gepost op: 25 November 2023, 22:38:22 »

Heb je me dus toch ingehaald met rijden...  Grin

Veel plezier morgen in Genk. Heb nog even getwijfeld ook die kant op te gaan, maar toch voor gekozen om thuis aan de slag te gaan.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1503


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #920 Gepost op: 26 November 2023, 10:40:36 »

Rijden is een goot woord Huub, er hebben een paar locs in het schaduwstation heen en weer gereden om de bezetmelders te testen. Op het bovenste gedeelte (het station zelf) kan ik nog niet rijden omdat de stroomtoevoer via de laatste module gaat. En die moet ik nog helemaal afmonteren.....

Dat is een mooi klusje voor in de Kerstvakantie denk ik. Nu eerst de andere zijde afmonteren, daar heb ik nog werk zat aan. Maar ik weet wat ik moet doen, dus stap voor stap kom ik er wel.

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1503


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #921 Gepost op: 27 November 2023, 19:36:38 »

En oh ja, vanuit het boek Euro-city treinen heb ik wat inspiratie opgedaan en afgelopen week alvast een aantal rijtuigen besteld. Als ze binnen zijn laat ik ze zien. Spoiler alert: deze trein past eigenlijk niet in mijn periode, maar heb het altijd zo’n fraaie samenstelling gevonden dat ik hem er toch bij wilde hebben. Morgen naar Genk, eens kijken of ik er nog een paar aan toe kan voegen....

Vandaag kwam tante post en die bracht de eerste twee rijtuigen van de trein die ik wil gaan samenstellen: de Berner Oberland.

Ik weet het, die reed in de jaren '90. Ik kom er echter steeds vaker achter dat ik getrokken treinen toch het allermooist vind en dat de treinenloop een stuk interessanter wordt als er wat verschillende EC's komen langsrijden.







Gisteren in Genk geweest, daar viel de handel wat tegen en heb ik geen nieuwe aankopen gedaan. Komt ook bij dat ik niet zo thuis ben in alle codes van de Duitse rijtuigen en dan is het vaak wat lastig zoeken. Die BPM rijtuigen moeten we wel lukken, maar die WRm gaat nog een uitdaging worden...

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16863


304*


« Antwoord #922 Gepost op: 27 November 2023, 19:50:27 »

Ik kom er echter steeds vaker achter dat ik getrokken treinen toch het allermooist vind en dat de treinenloop een stuk interessanter wordt als er wat verschillende EC's komen langsrijden.

Bespeur ik hier de invloed van Malaspina's bijbel?   Cool


Die BPM rijtuigen moeten we wel lukken, maar die WRm gaat nog een uitdaging worden...

Dat is de lastigste inderdaad.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8509


WWW
« Antwoord #923 Gepost op: 27 November 2023, 20:02:47 »

de Berner Oberland.

Ik weet het, die reed in de jaren '90.

Aan niemand verder vertellen, maar in Plettenburg jaren-80 komt die ook van tijd tot tijd langs.
Bij mij wisselend met een DB of SBB resto.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16863


304*


« Antwoord #924 Gepost op: 27 November 2023, 20:11:48 »

Ook niet verder vertellen: in Sydborg is het natuurlijk schier onmogelijk dat hij langs komt, maar toch heeft ondergetekende deze trein al een hele tijd compleet.
Heb er ooit een stukje in meegereden, vandaar.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8855


266*


WWW
« Antwoord #925 Gepost op: 27 November 2023, 21:44:18 »

Gisteren in Genk geweest, daar viel de handel wat tegen en heb ik geen nieuwe aankopen gedaan. Komt ook bij dat ik niet zo thuis ben in alle codes van de Duitse rijtuigen en dan is het vaak wat lastig zoeken. Die BPM rijtuigen moeten we wel lukken, maar die WRm gaat nog een uitdaging worden...

Dat is eerst huiswerk doen. Uitzoeken wat in de trein zat en dan uitzoeken wat er uitgebracht is door de verschillende fabrikanten. En dan heb je een lijst met mogelijke slachtoffers.
Ik zet dat soort lijstjes in mij Google Drive (of hoe dat nu ook weer heet…) zodat ik die lijst altijd heb paraat op mijn telefoon.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1503


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #926 Gepost op: 27 November 2023, 23:38:28 »

Ja, ik wist dat ik voor de WRmh 132 op zoek moest naar een LIMA 309459. Maar die zijn denk ik zeer lastig te vinden.

Ik had al een lijstje gemaakt voor deze EC dus daar kon ik ook naar op zoek. Maar ik wil er eigenlijk nog wel meerdere samenstellen, ook die met de beige met oceaanblauwe kleur. Ik heb indertijd ooit wat Duitse rijtuigen gekocht die me wel goed leken, maar die komen in Malaspina's bijbel niet voor. Overigens een paar ook weer wel, dus ik ben al een beetje op weg....

Deze week maar eens het lijstje afmaken inderdaad. En op One Drive zetten is een goed idee. Ik had afgelopen weekend een briefje bij me maar dat was ik bij de tweede stand al kwijt.

Leuk om te horen dat jullie hem ook hebben rijden Gert en Huub! Hebben jullie dat Lima rijtuig wel te pakken gekregen?

Grt,
Niels

Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16863


304*


« Antwoord #927 Gepost op: 27 November 2023, 23:42:03 »

Ja, ik heb dat rijtuig al jaren. Grappig genoeg draait de zoekopdracht bij eBay nog altijd automatisch door en krijg ik af en toe melding dat er weer eentje te koop staat.
Juist anderhalve week geleden is er weer eentje verkocht. Voor een zeer schappelijke prijs zelfs: https://www.ebay.nl/itm/256291670020?mkevt=1&mkpid=0&emsid=e11021.m43.l3160&mkcid=7&ch=osgood&euid=01dc72bddb7f4767bf00014474eb0d07&bu=43897818704&ut=RU&osub=-1%7E1&crd=20231112014330&segname=11021

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1503


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #928 Gepost op: 27 November 2023, 23:51:49 »

Dat moest ik maar eens wat beter in de gaten gaan houden... Dank voor de tip!
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16863


304*


« Antwoord #929 Gepost op: 28 November 2023, 00:05:59 »

Je kunt het beste ook zo'n automatische zoekopdracht op eBay aanmaken. Dan krijg je vanzelf een e-mailtje als er weer eentje wordt aangeboden.
Uit ervaring: gemiddeld eens per jaar.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 69   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: