Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 67 68 [69] 70 71 72   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 538403 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 13 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8652


WWW
« Antwoord #1020 Gepost op: 2 Mei 2024, 09:59:14 »

Dingen overnieuw doen is troiwens  geen vreemd verschijnsel voor me....


Ha, ook lid van die club?  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1543


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1021 Gepost op: 2 Mei 2024, 10:14:32 »

Maar ik zie nog steeds dezelfde kleur blauw….denk ik… Undecided

Correct. Eerst maar eens het constructieve deel naar tevredenheid oplossen en dan ga ik me wagen aan het artistieke deel. Ik moet nog even op zoek naar een artikel in de Rail Magazine, ik meen me te herinneren dat Len de Vries er ooit een stukje over heeft geschreven.  Dat leek nogal makkelijk maar zal waarschijnlijk toch tegenvallen.

Eerst zo maar eens naar de bouwmarkt om een ve rvangende plaat te kopen.

Grtz,
Niels
Gelogd
tothebeach
Full Member

Offline Offline

Berichten: 170



WWW
« Antwoord #1022 Gepost op: 2 Mei 2024, 13:09:44 »

Len heeft er inderdaad wel eens iets over geschreven. Maar dat is wel een hele tijd geleden. Ik geloof niet dat ik die RM nog heb. Wel heb ik (hoop ik) nog een Modelspoormagazine met een artikel van Peter Van Gestel. Mocht je erom verlegen zitten Wink
Mooie constructie van je achtergrond overigens!

Groet,
michel
Gelogd

niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1543


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1023 Gepost op: 2 Mei 2024, 19:46:54 »

Hoi Michel,

Ik ben daar zeker in geïnteresseerd! Inmiddels heb ik de bewuste Rail Magazine ook gevonden en zoals Len het schetst lijkt het allemaal redelijk makkelijk. We gaan het zien....

Grt,
Niels
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8652


WWW
« Antwoord #1024 Gepost op: 29 Juni 2024, 18:21:07 »

Een half jaartje terug kwam hier de Berner Oberland ter sprake.
Op DSO nu een heel interessante bijdrage daarvan: >klik<

Vooral foto 6 is voor NL-rijders een must.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17125


310*


« Antwoord #1025 Gepost op: 29 Juni 2024, 19:07:39 »

Dank voor de tip!  Duim omhoog
Dat was een mooie bonte trein.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1543


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1026 Gepost op: 1 Juli 2024, 18:33:14 »

Dank voor de klink en inderdaad een leuke trein om na te bootsen (hoewel 1994...).  Duim omhoog

Vandaag is dan formeel mijn lange verlof begonnen. Ik ben de komende drie maanden vrij en hoop toch wat uurtjes aan de treinbaan te kunnen besteden. Daar is vandaag overigens nog weinig van terecht gekomen aangezien er eerst wat huishoudelijke zaken geregeld moesten worden. En wat ik gedaan heb was niet echt succesvol: soldeerbout werkt niet naar behoren en ook de airbrush spetterde.  Angry

Morgen maar eens op zoek naar een nieuwe soldeerstift. Online makkelijk te vinden, maar de verzendkosten zijn hoger dan de stiftjes zelf zie ik...

Niet dat ik niets te doen heb, want die achtergrond is ook nog niet af (en daar heb ik de soldeerbout volgens mij niet bij nodig).

Grtz,
Niels


Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1543


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1027 Gepost op: 7 Juli 2024, 12:45:36 »

[cynische modus]In deze eerste zomerse week van mijn sabbatical ben ik de hitte ontvlucht en gaan knutselen in mijn koele souterrain [/cynische modus].

Het verkrijgen van nieuwe TL buizen wordt steeds lastiger waardoor ik ze deze week heb vervangen voor LED tubes. Ik moet nog wat zaken netjes afmonteren maar het werkt en de nieuwe buizen geven veel meer licht dan de oude TL verlichting. Ik heb gekozen voor daglicht, dat vind ik zelf het prettigste licht om mee te werken.




Ook heb ik zitten spelen met mijn lasercutter en een bakje gemaakt voor de trafo van de LocoBuffer:



De LocoBuffer hangt nu netjes naast de bezetmelder van Yamorc en ligt niet meer los naast mijn PC. Wel zo prettig.

Aangezien de lasercutter toch buiten stond ook maar eens met de perronoverkapping verder gegaan. Eerst maar eens de steunpilaren in orde maken. Nadeel van zo'n grote baan is dat alles wat je doet ook veel of vaak is. De eerste exemplaren zijn in basis gereed. Nog stuk of tig te gaan...



Achter het derde perron staat/stond de kenmerkende nuur. Die had ik al een keer gemaakt maar die was voor mijn nieuwe (ahum) baan veel te kort. De delen had ik al een tijdje geleden gelaserd maar deze week ze maar eens aan elkaar vast gezet. De muur liep niet helemaal recht en ik heb de knikken dus ook nagebootst. Op de foto zie je ook de oude versie die veel korter is dan de nieuwe.






Hij is nog niet helemaal gereed. Aan het einde moeten nog twee delen gemonteerd worden. Om dat te doen moet eerst het laatste baandeel voor worden teruggeplaatst. En aan de servo's ben ik niet toegekomen omdat ik een nieuwe soldeerstift nodig had. Die is overigens inmiddels ook binnen dus daar ga ik volgende week mee verder.

Ook aan get railplan is wat veranderd. Ik had aan de westzijde een wat ongelukkige constructie in mijn wisselstraat waarbij een overloopwissel in een iets te strakke bocht lag. Te zien op deze foto:



Deze week kwam mijn bestelde halve Engelsman binnen en kon ik de wisselstraat flink inkorten. Het ligt nog wat provisorisch, maar je begrijpt de bedoeling hoop ik:



En als laatste, de klus die me ook meer tijd heeft gekost dan gedacht: de achterwand. Alle hoeken inmiddels zijn afgerond en dat heeft toch wel wat meer tijd gekost dan gepland. 4 mm MDF is hiervoor niet het meest ideale materiaal ben ik achter gekomen...

Inmiddels ben ik de ruimte helemaal rond, is alles geplamuurd en moet het nu geschuurd worden. Aangezien dochterlief aan het leren is voor haar tentamens moet dat nog even wachten.

Tot zover de voortgang van week 1. Volgende week nog wat verder prutsen en dan is er even een bouwstop aangezien ik dan op reis ga met mijn zoon. Het zou fijn zijn als ik dan de achterwand geschuurd en geschilderd krijg. We gaan het zien!

Grtz,
Niels
Gelogd
Baureihe06
Full Member

Offline Offline

Berichten: 148


3 rail digitaal periode 2.


« Antwoord #1028 Gepost op: 7 Juli 2024, 13:05:10 »

Ziet er strak uit Niels.

Veel succes met de verdere bouw.

Edward.
Gelogd

Beleef je plezier aan je eigen baan en maak je niet druk om wat anderen zeggen.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8652


WWW
« Antwoord #1029 Gepost op: 7 Juli 2024, 13:15:24 »

Lekker bezig.  Duim omhoog

Just for sure, want ik heb het baanplan niet in detail voor ogen, maar heb je op die plek aan een halve engelsman genoeg?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1543


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1030 Gepost op: 7 Juli 2024, 16:37:16 »

Yes, speciaal een halve besteld.  Duim omhoog
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17125


310*


« Antwoord #1031 Gepost op: 7 Juli 2024, 18:04:29 »

[cynische modus]In deze eerste zomerse week van mijn sabbatical ben ik de hitte ontvlucht en gaan knutselen in mijn koele souterrain [/cynische modus].

Hopelijk heb je een kacheltje daar.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1543


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1032 Gepost op: 8 Juli 2024, 16:10:14 »

Het is net een grot Gert: redelijk constante temperatuur. In de winter niet te koud, in de zomer niet te warm.  Duim omhoog

Maar om je gerust te stellen: ja er zit verwarming in mijn ruimte.
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1543


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1033 Gepost op: 13 Juli 2024, 14:34:31 »

En dat was week twee... De tijd vliegt. Aangezien er ook in huis ook het een en ander moest gebeuren heb ik minder tijd besteed dan gedacht. Maar toch tevreden met het resultaat.

Zo is de helft van de achterwand geschuurd en geschilderd. Het plamuren en schuren heeft helaas niet op alle plekken geleid tot een spiegelglad resultaat. Vooral achterin bij de deur zit een naad die wel erg lelijk blijft. Ik zie het nog even aan of ik er wat mee ga doen. Op diverse andere plekken zitten ook wat slechte puntjes maar dat camoufleer ik wel met wat tactisch geplaatste gebouwen of bomen.



Waar ik echter het meest blij mee ben is dat de eerste module nu volledig is voorzien van goed werkende servo's op de wissels. De Mardec software van Nico is echt ongelooflijk simpel en goed te configureren.

Het bewijs dat het werkt vind je hier
De module blijft echter nog even liggen waar die nu ligt, want ik wil eerst de achterwand gereed hebben. Ook moet er nog een aanpassing gedaan worden aan de ringleiding om de DCC Next van de juiste spanning te kunnen voorzien. Dat gebeurt nu nog met een losse adapter.

Daarnaast heb ik ook nog wat zaken zitten te fröbelen. Een hoop soldeerwerk afgerond, een paar half afgemaakte pakketjes naar driekwart afgemaakt status gebracht (nog steeds wat moeite met zaken echt afronden... :Smiley) en wat zitten spelen met de airbrush.

Maandag vertrek ik voor een raadplaatexcursie, dus de volgende update laat een aantal weken op zich wachten.

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8925


268*


WWW
« Antwoord #1034 Gepost op: 13 Juli 2024, 16:36:06 »

Mijn vrouw blijft dat eigenwijs en consequent vakantie noemen….  Tongue
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 67 68 [69] 70 71 72   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: