We zijn een jaar verder en ik zie dat ik weer met precies dezelfde module bezig ben als vorig jaar op 1 januari:
Helaas nog geen rijdende treinen in Arnhem, maar het moment nadert.
Vandaag begonnen met de laatste module aan te sluiten:
En natuurlijk zaten een aantal verstevigingsbalken aan de onderzijde in de weg die ik moet gaan verplaatsen.
Morgen hoop ik wat tijd te vinden om de elektra aan de andere zijde van de plank aan te sluiten en dan kan er gereden worden. Dan moet nog wel de oversteek en de andere zijde worden aangesloten maar dat is van latere zorg.
Wat ook nog op het programma staat is het testen van dit dwergsein dat ik van Daan heb gekregen. Eens kijken of het me gaat lukken om dat aangesloten te krijgen.
Van Huub ontving ik een mooi bestand waarop alle seinen van Arnhem staan ingetekend. Dat leerde me dat ik er een kleine 30 moet gaan plaatsen. Ben benieuwd of dat bij de perrons overal gaat passen want daar heb ik eerlijk gezegd geen rekening mee gehouden.
We gaan het zien...
Grtz,
Niels
Het een en ander heeft te maken met het andere onderwerp in het bericht. Want hoewel het anders lijkt is er in 2024 toch best een hoop gedaan:
- De DCC Next heeft in grote getalen zijn intrede gemaakt
- Alle wisselmotoren zijn vervangen voor servo's
- Alle wissels zijn gepolariseerd
- De seinen zijn nagenoeg allemaal geplaatst (en aangesloten!) op het stationsemplacement
- De perrons zijn gereed gekomen
- De achtergrond is gereed
- Het tekenwerk voor het Stationsplein is een flinke stap verder gekomen en de eerste delen zijn gelaserd
- Constructief zijn een aantal problemen opgelost waardoor de modules beter op elkaar aansluiten
Tot slot heb ik gisteren een Multimaus toe kunnen voegen aan mijn baan waardoor het rijden een stuk makkelijker wordt.
Net als Huub doe ik niet (meer) aan voornemens en bouw ik rustig verder. Ik hoop al een paar jaar dat ik rond kan rijden (zie post van vorig jaar :
) en hoewel dat al een tijdje heeft gekund kan dat momenteel weer even niet. Ik zie wel wanneer dat gaat gebeuren.
Er hangen overigens wel donkere wolken boven Arnhem. Doordat ik weer lekkage had in een andere ruimte heeft een constructeur naar ons huis gekeken en een aantal bouwfoutjes ontdekt. Nader onderzoek moet uitwijzen of we daar al dan niet iets mee moeten. In het meest donkere scenario betekent dit dat mijn hele hobbyruimte leeg moet. In een iets minder donker scenario alleen de kopse kant bij de deur. Ik moet er niet aan denken maar de tijd zal het leren. Hopelijk kan het vanaf de buitenzijde worden opgelost.
Iedereen een fantastisch 2025 gewenst!
Grtz,
Niels