Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 38 39 [40] 41 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 372314 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8494


WWW
« Antwoord #585 Gepost op: 20 Augustus 2023, 12:37:59 »

Zelf wil ik het dus absoluut niet, noch de bediening, noch de instrumenten.
De min of meer noodzakelijke afremvertraging bij geluidslocs (wil je alle geluiden kunnen horen) vind ik al uitdagend genoeg.

En antwoord op je laatste vraag: nee, ik kan niet nagenoeg blind typen.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #586 Gepost op: 20 Augustus 2023, 12:53:16 »

Ik typ ook niet blindelings, is ook de reden dat ik een bril draag. Wink

Den Eric
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8843


266*


WWW
« Antwoord #587 Gepost op: 20 Augustus 2023, 19:59:09 »

Dat wil zeggen dat je 20 tot 30 seconden wachttijd hebt nadat je de draaiknop hebt opengedraaid alvorens de loc in beweging komt. In de tussentijd hoor je de motor op toeren komen.

Dat is dus vreselijk irritant! Als ik de regelaar open draai, moet er meteen wat gebeuren en dicht ook meteen. Om die zelfde reden staan optrek- en remvertraging ook uit in de decoder zodat met handbediening het ding doet wat ik wil en automatisch regelt Koploper het wel
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8494


WWW
« Antwoord #588 Gepost op: 21 Augustus 2023, 10:01:38 »

Mijn eerste advies, begin met een realistische simulator, was trouwens wel een serieuze.
Op die manier kun je zonder risico voor je dure modelletjes uitproberen of de manier van bedienen iets voor je is.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
nederbelg
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 51


« Antwoord #589 Gepost op: 21 Augustus 2023, 18:30:28 »

Misschien zo.n apparaat ism met twee cameras in je lok (trein) gekoppeld aan een beeldscherm zodat je zelf aan het rijden bent op je eigen baan.

Dave
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16834


303 *


« Antwoord #590 Gepost op: 21 Augustus 2023, 18:34:45 »

Ondertussen gezien dat er heel veel baanvakken ook als shareware verkrijgbaar zijn voor die simulators. Ziet er best interessant uit.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16834


303 *


« Antwoord #591 Gepost op: 6 Oktober 2023, 16:27:33 »

Afgelopen weekend vond het reeds voor 2020 geplande (maar toen door de corona-toestanden niet doorgegane)
5e Dansk-Hollandske Modeljernbane Weekend plaats:













Het was mij en Nederdeen Jaco weer een genoegen. En we zijn tot de conclusie gekomen dat we nog meer GeoLine nodig hebben.
Gek hé?    Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16834


303 *


« Antwoord #592 Gepost op: 6 Oktober 2023, 16:40:47 »

Niet geheel toevallig vonden in Aalborg gelijkertijd de Aalborgse Modelspoordagen plaats, georganiseerd door Ken Rosa
van modelspoorwinkel Hobbykæden.

Behalve aan die winkel, brachten we ook een bezoek aan de modelspoorclub Aalborg H0:





























mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Benoemd snoodaard


« Antwoord #593 Gepost op: 6 Oktober 2023, 22:17:39 »

Lekker bezig geweest! Duim omhoog
Is alles inmiddels weer in de dozen verdwenen, of heb je het stiekem nog even een paar dagen laten liggen?
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16834


303 *


« Antwoord #594 Gepost op: 6 Oktober 2023, 23:28:13 »

Alles is weer opgeruimd. Ben gisteren weer zuidwaarts gekomen.
Was vreselijk druk op de wegen in Duitsland...

Voor wie naar Scandinavië wil de komende jaren: werkzaamheden ten noorden en zuiden van de Elbe-tunnel duren tot en met 2027.
Omrijden valt zeker aan te raden.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16834


303 *


« Antwoord #595 Gepost op: 24 Oktober 2023, 19:28:45 »

Nieuwe aanwinst werd zojuist door DHL afgeleverd:










Voor de oppervlakkige toeschouwer gewoon de zoveelste rood-zwarte bolleneus.
Voor de liefhebbers het neusje van de zalm omdat de 1108 enkele jaren, ondanks dat hij gehuisstijld was,
aan één zijde met een kroontje boven de letters DSB rondreed. NMJ heeft 'm in een kleine oplage uitgebracht.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7235


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #596 Gepost op: 24 Oktober 2023, 19:48:23 »

Als een klein kroontje al als spannend geldt… Tongue Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16834


303 *


« Antwoord #597 Gepost op: 24 Oktober 2023, 19:56:43 »

Wie het kleine niet eert...       Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8843


266*


WWW
« Antwoord #598 Gepost op: 24 Oktober 2023, 20:50:44 »

Als het maar iets met het Deense koningshuis te maken heeft moet Gert het hebben!  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16834


303 *


« Antwoord #599 Gepost op: 24 Oktober 2023, 21:06:14 »

Nederland mag van mij gauw een republiek worden, maar Denemarken moet mooi een kongerige blijven.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 38 39 [40] 41 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: