Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 39 40 [41] 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 372109 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7235


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #600 Gepost op: 24 Oktober 2023, 21:45:04 »

En waarom is dat? Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16834


303 *


« Antwoord #601 Gepost op: 24 Oktober 2023, 21:49:03 »

Omdat ik alleen voor oranje ben als Nederland voetbalt.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1496


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #602 Gepost op: 24 Oktober 2023, 22:08:35 »

Laat ze maar lullen Gert. Mooie aanwinst!  Duim omhoog
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16834


303 *


« Antwoord #603 Gepost op: 24 Oktober 2023, 22:30:15 »

Vooral ook omdat het een beperkte oplage is en die nu al bijna uitverkocht is. Heb op het nippertje toch een exemplaar te pakken te weten krijgen.

Leuk weetje: de loc werd later geel/zwart en ging door het leven als Den Flyvende Hollænder: https://jernbane.net/forum/threads/57768/

Die versie heeft Roco al eens uitgebracht en had ik al in bezit.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Benoemd snoodaard


« Antwoord #604 Gepost op: 24 Oktober 2023, 22:35:22 »

Gefeliciteerd met je aanwinst! Die MX/MY's hebben wel wat. Eigenlijk jammer dat ze niet binnen mijn thema passen.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8843


266*


WWW
« Antwoord #605 Gepost op: 25 Oktober 2023, 06:11:36 »

Had de NS ze gehuurd i.p.v. De BR216’s, hadden we een excuus gehad  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Benoemd snoodaard


« Antwoord #606 Gepost op: 25 Oktober 2023, 07:53:31 »

Dan hadden ze over een andere grens moeten kijken. Op de Twentelijn zijn ze nooit geweest, maar zijn ze ook niet toevallig in bijvoorbeeld Maastricht aangemeerd? Dan mag jij misschien wèl (ik weet de jaartallen niet).
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16834


303 *


« Antwoord #607 Gepost op: 25 Oktober 2023, 09:50:29 »

De bolleneuzen van de NMBS zijn weleens de grens over geweest:

https://www.flickr.com/photos/11087887@N03/7211672284

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=24385.msg394743#msg394743



mvg,
Gert
« Laatste verandering: 25 Oktober 2023, 09:54:06 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8493


WWW
« Antwoord #608 Gepost op: 15 November 2023, 20:25:11 »

Idee voor jou Gert in het kader van een realistische bediening?

https://www.youtube.com/watch?v=nfjkh4nPErg
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16834


303 *


« Antwoord #609 Gepost op: 15 November 2023, 21:26:21 »

Leuk gedaan. Die Japanners zijn toch wel een bijzonder volk.  Duim omhoog

Overigens heb ik op mijn laptop een treinsimulator geïnstalleerd, maar die is niet echt vooruit te branden.
Mijn broer zei ook al dat ik gewoon zo'n PS4-treinsimulator moet kopen. PlayStation is aanwezig, dus het zou kunnen.
Nadeel vind ik dat je daar niet allerlei tracks en treinen voor kunt krijgen. Maar wie weet doe ik het gewoon voor de lol toch nog wel.

mvg,
Gert
« Laatste verandering: 15 November 2023, 23:06:32 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1496


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #610 Gepost op: 15 November 2023, 22:39:22 »

Wat een geniaal filmpje.  Duim omhoog
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16834


303 *


« Antwoord #611 Gepost op: 1 Januari 2024, 15:25:36 »

Gisteren kondigde koningin Margrethe II geheel onverwacht aan dat ze binnenkort aftreedt. Onverwacht omdat in Denemarken sinds
de introductie van de erfelijke monarchie in 1660 er geen monarch is geweest die vrijwillig afstand heeft gedaan van de troon.

Denemarken is wel in meer opzichten een uitzonderlijk landje. Zo heeft het de euro nooit ingevoerd. Het land heeft een aantal clausules
op het Verdrag van Maastricht bedongen, waardoor invoering van de euro niet verplicht is. Meer daarover kun je hier lezen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Denemarken_en_de_euro

Ten tijde van de invoering waren zogenaamde 'euro pattern sets' (een term uit de numismatiek) een tijdje populair. Dit waren sets met
'proef euro's'. Het zijn niet officiële uitgaven van hoe de euromunten van een land eruit zouden kunnen zien. De uitgave van dit soort
'nep euro's' is overigens na korte tijd verboden. Nu wil het geval dat ik euromunten verzamel en ik had zo'n twintig jaar geleden al eens
nep-euro's uit Zweden en Denemarken op de kop getikt. Die zitten op een soort verzamelkaart. Recent kwam ik losse Engelse nep-euro's
tegen op eBay en toen ik wat verder ging zoeken op internet stuitte ik op een fraaie set Deense nep-euro's in een cassette.

 

Een ding is nu zeker: zelfs al zou Denemarken de euro ooit alsnog invoeren, Margrethe zal er niet op worden afgebeeld. Die middelste grote
munt is overigens een fictieve 5 euromunt. De waarde van dit soort setjes is voor echte muntverzamelaars nagenoeg nihil (want nep munten),
dus is het een kwestie van wat de gek er voor geeft. Gekke Gerritje vond 20 euro genoeg en daar nam de verkoper genoegen mee.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16834


303 *


« Antwoord #612 Gepost op: 1 Januari 2024, 15:30:34 »

'Gekke Gerritje' heeft ook nog wat op spoorweggebied te melden, want eveneens op eBay trof hij dit model aan:






Het is een EMD 567 C dieselmotor met generator zoals deze in de Nohab bolleneuzen is gebruikt.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8493


WWW
« Antwoord #613 Gepost op: 1 Januari 2024, 16:04:06 »

Welke schaal is dat?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16834


303 *


« Antwoord #614 Gepost op: 1 Januari 2024, 16:22:53 »

1:45. Ik vermoed 3D print.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 39 40 [41] 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: