Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Bahnhof Krakow am See
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Bahnhof Krakow am See  (gelezen 5210 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Henk-Jan
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 65



« Gepost op: 23 Februari 2020, 00:12:00 »

Hallo Forumleden,
Was begonnen om het oude station Zaandam na te bouwen. Damdijk.
Dit staat even in de koelkast.


Deze bouwdoos heb ik gescoord in Houten

Hier wat documentatie over het voormalige treinstation
dat gesloten en leeg staat vanaf 2001.
Treinstation in Kakow am See het district Rostock,Mecklenburg-Voor-Pommeren Duitsland.

Foto 1.


@wikipedia. foto: auteur Niteshift. Bahnhof Krakow am See 16-07-2009.

foto 2.


foto: auteur @Julian Dull. (bahnbilder.de) Krakow am See 01-08-2008.

foto 3,4,5,6. fotograaf: onbekend. augustus 2006.

  De goederenvloer.







Later meer.

Met vriendelijke groet,

Henk-Jan.

Gelogd

Henk-Jan
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 65



« Antwoord #1 Gepost op: 23 Februari 2020, 22:34:40 »

Na mijn nieuwe aanwinst Station Krakow ben ik niet meteen begonnen met bouwen.
Had ontzettend veel links, tips en tricks gekregen van Jakop
die station Waldijk gebouwd heeft.
Had natuurlijk ook bij de buren gekeken.
En de topper van de buren is Karst Drenth.

De bouwkit moet geverfd worden.
Ik zelf had gedacht om de stenen muur kleur Humbrol Nr 70 te geven.
Dan ook een gele band op de gevel kleur Humbrol Nr 74 aan te brengen.
Had gelezen Wash van terpentine Humbrol Nr 75 en als laatste laag ook een wash Humbrol Nr 67.
De deuren oranje/rood (mahonie kleur).
De kozijnen wit.
Kapbalken en windveren ook wit.
En zo veel mogelijk het station te vernederlandsen.

Iemand nog een tip?

Mvg,Henk-Jan.
Gelogd

Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6614


237*


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Februari 2020, 23:20:48 »

Ik zou zeker die punten niet op de daken zetten en die dwarsbalken weghalen en de daken voorzien van 'Nederlandsch'  ogende boeidelen.
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Henk-Jan
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 65



« Antwoord #3 Gepost op: 24 Februari 2020, 10:35:44 »

Ik zou zeker die punten niet op de daken zetten en die dwarsbalken weghalen en de daken voorzien van 'Nederlandsch'  ogende boeidelen.



Zo iets Jakob.
Gelogd

Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6614


237*


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 24 Februari 2020, 11:02:11 »

Bijna...  Grin Vlakke witte boeidelen
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Henk-Jan
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 65



« Antwoord #5 Gepost op: 24 Februari 2020, 16:26:21 »

Heeft even geduurd maar naar Google is het kwartje gevallen  Wink

Waterbord.
Bij een dak liggen de dakpannen door bijvoorbeeld gevelpannen over de kopgevel waardoor inwateren door
regen vermeden wordt. Bij ontbreken van gevelpannen wordt vaak een windveer toegepast,maar inregenen
tussen windveer en dakpan is soms toch mogelijk. Daartoe wordt een waterbord aangebracht: een plank tegen
het inregenen die de naad tussen de windveer en de achterliggende rij dakpannen afdekt.
Het waterbord is vaak enigszins schuin naar beneden gericht om inregenen nog meer tegen te gaan.

Windveer.
Ook:dekplank. Een windveer is een afwerkrand (vaak een plank) aan weerskanten van riet of pannendak ter
afdekking van de rand van riet of pannen.
De windveer wordt traditioneel tegen de buitenste rij pannen geplaatst om afwaaien van de pannen te verkomen.
Zij is soms voorzien van decoratief houtsnijwerk.





Foto's: @Google: joost de vree.
Gelogd

Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6614


237*


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 24 Februari 2020, 16:56:27 »

maar wit dus  Grin Grin
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Henk-Jan
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 65



« Antwoord #7 Gepost op: 25 Februari 2020, 00:16:34 »

Was de meeste tijd van de dag aan het struinen geweest op Google,over alles en nog wat.
Deze kwam ik tegen met heel interessant leeswerk.stations.nl
Hier lees je ook de stations informatie en het verleden van veel na gebouwde stations van forumleden hier en van de buren.
Zo was ik ook aan het struinen op de website van stationsweb
Wat ik tot heden toch na veel leeswerk nog niet snap.
De gevels zijn opgetrokken uit rode baksteen en gedecoreerd met banden van gele baksteen.
Het woord decoratie begrijp ik, maar waarom werden vele Nederlandse stations toen die tijd gedecoreerd met zo'n
gele baksteen band?
had het een doel of imago van Nederland?
Want afhankelijk van de kwaliteit baksteen die in de regio te verkrijgen was werd ook wel dan meteen gepleisterd voor de
opening toen die tijd.
Zoals bijvoorbeeld 4e en 5e klasse stations.
Station of liever gezegd: Bahnhof Krakow is natuurlijk Duits en geen Nederlands.
Maar omdat het best veel weg heeft als bouwstijl had ik hier ook voor gekozen.
Nu na heel veel speurwerk kom ik er achter dat de daken puntig zijn en de meeste stationsgebouwen rechthoekig hoog gebouwd
werden in Nederland.

Heb ik nu een verkeerde bouwkit? Nou nee hoor! We gaan gewoon door en het wordt heel waarschijnlijk een station die deze wereld
nog nooit ontmoet heeft  Grin

Later meer. Wink
Gelogd

Henk-Jan
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 65



« Antwoord #8 Gepost op: 25 Februari 2020, 18:25:01 »

Ben er toch niet over uit gezien de kleuren.
Dat de gevel stenenmuren de kleur Nr 70 krijgt is bijna zeker.
De wash methode ook. 1e Nr 75 en de 2e Nr 67.
De raamkozijnen wit. ja welke  Undecided  Ivoor zou ook kunnen.
De deuren groen is zo........ ja bedoel dat heeft bijna iedereen.
Karst Drenth heeft ze Rood/Oranje.
Kleur Nr. nog onbekend.
Hier een Link van Humbrol verf-nummers-plaatjes.
heel veel kleurtjes

later meer.
Gelogd

Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6614


237*


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 25 Februari 2020, 18:28:17 »

rood?
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Henk-Jan
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 65



« Antwoord #10 Gepost op: 25 Februari 2020, 21:42:30 »

Kwam deze ook tegen: Leen Kievit dit is wel een mooie kleur groen.(persoonlijk gezien dan).
Gelogd

Henk-Jan
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 65



« Antwoord #11 Gepost op: 27 Februari 2020, 01:56:35 »



Testje. deur Rood en groen gezien door het rechter raamvenster (Dit is niet met daglicht)

Later meer.
Gelogd

Jefftrack
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1044



« Antwoord #12 Gepost op: 27 Februari 2020, 09:29:14 »

Ik vind persoonlijk de rode deur meer spreken.....

Jeffrey
Gelogd
Henk-Jan
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 65



« Antwoord #13 Gepost op: 27 Februari 2020, 11:34:54 »

Ik vind persoonlijk de rode deur meer spreken.....
Dank je wel Jeffrey.
Ook hier moet nog heel veel gedaan worden.
Foto A. de twee verschillende kleuren deuren:

groene Matt 86 en de rode Matt 100.

foto B.


foto C.


Misschien gebruik ik de Matt 67 om nog iets te vervuilen.

Later meer.
Gelogd

Henk-Jan
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 65



« Antwoord #14 Gepost op: 27 Februari 2020, 18:20:05 »



Met de GELEbanden.
Nou drogen maar  Grin

Tip's ? graag. Wink

later meer.
Gelogd

Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Bahnhof Krakow am See
« vorige volgende »
Ga naar: