Zaterdag avond ben ik aan een nieuw klein diorama begonnen. Één van m'n beste vrienden was een tijd terug hier met z'n zoons en toen moesten zij uiteraard alle diorama bekijken. De jongste wilde net zo'n diorama als mijn
Uhu-tunnel diorama. Zoals altijd vergeet ik dat soort dingen niet en bleef dat in m'n hoofd rond spoken. Hij is eind augustus jarig en voor die tijd wilde ik wel iets gebouwd hebben. Het eerste idee was iets met een aquarium er overheen te maken maar die heb ik nog niet. Ik kwam zaterdag een vitrinekastje tegen die ook liggen gebruikt kan worden zodat er een diorama in kan.
Toen ben ik eerst een bodemplaat gaan maken en daarna gelijk een brug gaan bouwen. Eerst zou ik er geen plek in mijn wereld van maken maar ik vond het lastig een naam voor het diorama te bedenken. Vandaag ben ik toch eens gaan kijken of ik het ergens in mijn wereld kwijt kon. Ik heb een enkelsporige diesellijn gevonden waar ik dit diorama kon inpassen en waar ik vrij snel passend materieel voor kan maken.
Tussen Greuping en Paderborn Nord loopt in mijn wereld een enkelsporige diesellijn en die kruist de Lippe halverwege. Die kruising ligt buiten de bebouwde kom daar past het diorama prima tussen.
MeulenNahverkehr rijd op die lijn met ex. DB n-wagen( ex. Silberlinge) en Br212's. Ik heb nog wat n-wagen stuurstandrijtuigen liggen dus eentje word omgestikkerd en bijgeschilderd voor op dit diorama.
Met de bouw ben ik al aardig opgeschoten, het landschap heeft z'n vorm, de brug staat er op net als een seinhuis een huis volgt nog want die ben ik nog aan het schilderen.
Word vervolgd, groetjes Michiel