Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama ND Holbeinplatz Bf.
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama ND Holbeinplatz Bf.  (gelezen 875 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3583



« Gepost op: 24 Februari 2024, 14:19:04 »

Dit diorama zit al enkele jaren in de planning en nu is er XPS schuin voor de onderbouw.


Dit station bestaat uit een halte aan de 3kv WAE lijn Neu Dalhausen Imherloher Bf.-Ohstein Hbf en daarnaast het eindpunt van een toeristische spoorlijn met depot. De Dalhauser Dampf Bahn heeft daar z'n eindpunt, depot en stukje museum is de bedoeling. Ik ben op basis van het oorspronkelijke bedacht sporenplan gister avond nog wat gaan uitleggen om te kijken hoe het uit komt:







Hierbij komen een aantal punten naar voren die wat minder bevallen. Ik neem van Harry/traiNiac( op het n-spoorforum) depot aankleding over en met deze lay-out heb ik te weinig ruimte om een aangekleed depot te maken. Verder lopen de sporen parallel aan de randen van het diorama en dat wil je juist vermijden.

Dus vanmorgen een nieuwe schuine opzet gemaakt en dat bevalt beter en geeft meer mogelijkheden en oogt interessanter:






Als de rails definitief ligt ga ik het sporenplan aanpassen want dat heeft tot die tijd nog niet heel veel zin.

Ik ga nog niet direct vol aan dit diorama bouwen. Ik verwacht dacht dat ergens richting de zomer gaat worden. Als eerste zal ik de draaischijfput moeten maken omdat daar alles op aansluit en van afhankelijk is.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3583



« Antwoord #1 Gepost op: 26 Februari 2024, 00:19:44 »

De schuimplaten zitten op elkaar en de opening voor de draaischijf is uitgesneden. Daarna heb ik alles weer even terug in de vitrinekast gezet want ik heb hier al 4( eigenlijk 5) diorama's in aanbouw staat dus dat moet eerst af om ruimte te krijgen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama ND Holbeinplatz Bf.
« vorige volgende »
Ga naar: