De volgende 2 gebouwen is de fleischerei en een huis. Uiteindelijk worden/zijn die in omgekeerde volgorde gebouwd omdat mijn hoofd te vol zat/zit om die fleischerei te bouwen en omdat ik daarbij ook nogal afgeleid werd.
Eerst even het huis want die is nu zo goed als klaar. Deze komt in de hoek achter op tussen het roze/grijze huis en de brug te staan.

99% van de bouwwerken sluiten de laatst wanden niet perfect aan dus ook hier dat met smeltlijm opgelost dat pakt snel en tijdens het afkoelen heb je de mogelijkheid het bij te sturen.

2 andere naden zijn met lego versterkt.

Het kleuren verloop op deze wand heb ik met washes in een natte ondergrond gedaan. Daardoor krijg je ook een vloeiend kleuren verloop. Tijdens het drogen in de hete luchtstroom van de kachel heb ik het gebouw zo vast gehouden dat richting waar de wash het sterkst moest zijn naar onder wees. Eerst een beige/grijze wash die boven het sterkst is en daarna een stof grijze wash die onder het sterkst is.
Voor de volkswagen werkplaats had ik nog een oude DB container verouderd en omgeschilderd:

Deze zijde is niet zichtbaar op het diorama.
Dan de fleischerei, het voorbeeld daarvoor is een
trinkhalle aan het Höningerplatz in Köln. Bij het zoeken naar meer foto's kwam ik heel snel bij google streetview uit. Daarbij kwam ik eerst uit bij een zeer rommelig terrein met allemaal kleine bedrijfjes verder op bij de Höningerweg. Dus ja toen ook daar met streetview uit gebreid rond gekeken en veel screenshot gemaakt. Dat smaakte naar meer dus verder de ruime omgeving van Köln afgespeurd naar dat soort plekjes en nog veel screenshots gemaakt. Die moesten voor ze in de juiste mappen kunnen wel bewerkt worden want ik heb 3 beeldschermen en wat ik met het screenshot wilde hebben staat uiteraard maar op 1 scherm dus dat vraag vele na werk en je bent 100 screenshot verder voor je het weet.
Ik heb al wel een begin met de fleischerei gemaakt door de ramen en deuren van de voorgevel aan elkaar te lijmen:

M'n hoofd zat verder te vol en/of ik was te overprikkeld en/of te moe er verder iets aan te doen. Ik moet vooral stukje voor stukje geveldelen, uitmeten, aftekenen en uitsnijden en de informatie daarvan verwerken werd uhm de afgelopen dagen nog even niet. Ik hoop dat dat morgen wel weel lukken.
Groetjes Michiel