Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Porto all'Infinito
Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Porto all'Infinito  (gelezen 32144 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Gepost op: 29 Augustus 2021, 22:12:57 »

Dit is de inspiratie:
Venera van Ferry Corsten
Taikalalvi van Nightwish

Het word een beetje een tijdloos fantasy haven dorp met middellandsezee sfeer en een beetje een voortbordurend op het Klooster diorama en Burg Holtheim. De naam voor dit diorama is door Bjorn bedacht.

Ik ben begonnen met een bodemplaat en wat restanten piepschuim die hier rond slingerden en met wat resten XPS schuim voor de kades.




Net heb ik er met het hete mes een beetje model ingebracht:






En deze zooi hou je dan over:


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 5 November 2021, 22:57:51 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1 Gepost op: 30 Augustus 2021, 18:02:15 »

Ik heb wat stukken foamboard uitgesneden voor een gevel rij en ben nu met de eerste 2 gevels begonnen:




Er komen ook nog gevels zonder/met open luiken waar dus de ramen in komen die ik in het schuim laat verzinken. Zie samy modellbau voor meer inspiratie( ga ik zo ook weer doen).

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #2 Gepost op: 30 Augustus 2021, 22:46:29 »

In grote lijnen gaat het geveltjes maken heel vlot maar als de lijm droog is moet ik nog de nodige detail in krassen voor ik er andere dingen mee kan doen.






Zo maar eens bekijken hoe ik een vuurtoren ga maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #3 Gepost op: 31 Augustus 2021, 23:04:32 »

Gister avond laat ben ik nog aan een vuurtoren begonnen en nu zit het dak er op:




Ik heb bij de diverse gevels de ramen een laagje zwarte primer gegeven, daarna hoop ik ze normaal te kunnen schilderen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #4 Gepost op: 1 September 2021, 23:07:09 »

Vandaag wat grondlagen geschilderd, dat gaat met de plastic penselen heel goed. Ik heb de vuurtoren van hekwerk voorzien.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #5 Gepost op: 2 September 2021, 22:57:57 »

Vandaag druk geweest met gebouwen schilderen en het diorama grotendeels van een laag grond voorzien.












De komende dagen ben ik veel weg dus het zal wel zondag worden voor ik weer meters kan maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #6 Gepost op: 4 September 2021, 23:13:14 »

Vandaag hier en daar met de daken bezig en al wat met de pasvorm en wat stukjes blinde muur. Omdat het allemaal met tacky glue gelijmd moet worden duurt het lang voor het droog is dus kan ik maar weinig doen.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #7 Gepost op: 5 September 2021, 22:23:27 »

Vandaag grotendeels te moe geweest om me ergens toe te zetten maar hier en daar wel wat geschilderd. De laatste 1,5uur wat meer energie en concentratie waardoor het werktempo omhoog ging.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #8 Gepost op: 6 September 2021, 14:43:24 »

Ik heb voor m'n ontbijt met dank aan smeltlijm alle huisjes op hun plek kunnen lijmen. De sfeer begint nu te ontstaan. Ik moet nog de nodige details aanbrengen en gaten en kieren dichten maar dat is geheel volgens plan.





Ik wil de bebouwing in de zelfde of vergelijkbare stijl door trekken naar boven maar met 1 of 2 molens er in. De straten/paden worden voor een deel met trappen verbonden dat zijn o.a. de nog kale stukjes piepschuim.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #9 Gepost op: 6 September 2021, 23:14:18 »

Ik heb vandaag verder de open ruimtes tussen de gebouwen en de rotswanden opgevuld met een mix van zand, verf en lijm. Daarvoor bleek zoals verwachten spatelzijde van het kreeftvorkje heel handig.


Daarna heb ik behang op maat gemaakt voor het water en daarna de nog kale stukken schuim een laag primer gegeven waar ik zand in heb gestrooid.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #10 Gepost op: 7 September 2021, 23:10:14 »

Nadat ik vanmiddag bij Jaap aardig meters kon maken ben ik daar vanavond thuis gewoon mee verder gegaan. Ik heb alles wat bestrating word meer of minder dekkend grijs geschilderd. Daarna wat trappen aangebracht en ingebed. Toen gekeken of ik nog een molen kon plaatsen, dat kon door de vuurtoren te verplaatsen en beide zitten nu grotendeels in het landschap ingebed alleen bij de vuurtoren moet ik nog wat doen. Oohja ik ben ook nog aan een nieuw gebouw begonnen.














Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #11 Gepost op: 9 September 2021, 22:04:47 »

Eerst even een foto van de molen met wieken:


Per mail kreeg ik de vraag hoe de goederen vanaf de schepen verder ging per trein of vrachtauto. Aangezien ik nog geen treinen of auto's ben tegen gekomen die trappen kunnen lopen word dat uiteraard wat anders. Daarom gelijk maar eens wat "bevolking" uitgezocht:

Een pinguïn die bijna 2 keer zo groot is als een mens en groter als sommige dinosaurussen lijkt me dat wel een mooi accent. Zo ook een blauwe reuze kikker die met z'n kop net boven water uitkomt.

Ondertussen wat verder gekloot aan huisjes en net wat nieuwe huisjes ingedeeld.






Zo ga ik vrolijk verder en neem alles vooral niet te serieus. ondertussen kreeg ik per mail ook al een reactie dat iemand er de Italiaanse kust in zag dus dan doe ik in ieder geval iets goed.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #12 Gepost op: 10 September 2021, 15:56:30 »

Ik ben gister avond verder gegaan met huisjes bouwen, heb vandaag alle ramen een zwarte wash gegeven en de basis voor de schepen opgezocht.














Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #13 Gepost op: 12 September 2021, 23:35:52 »

Gister heb ik de sloepen eens op het diorama gezet om te kijken hoe dat er uit ziet een goede voorstelling te maken van waar ik heen wil.

De 2 grote sloepen moeten een soort kleine piraten schepen worden en de kleine andere zeilschepen.

Vanmiddag heb ik de daken op de laatste huisjes gelijmd en vanavond kon ik ze gaan schilderen.








Morgen weer een drukke efficiënte middag( fysio, psychiater en behandelaar op een middag) en daarna nog het nodige in huis doen en tussen door kijken of ik verder kan schilderen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #14 Gepost op: 13 September 2021, 21:41:32 »

Vanavond wat kleurtjes gezocht en daarmee verder geschilderd aan de gebouwen.

Nu moet ik nog passende kleuren voor de raamkozijnen, deuren en luiken verzinnen en daarbij ook rekening houden hoe het er na veroudering uit gaat zien.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Porto all'Infinito
« vorige volgende »
Ga naar: