Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Porto all'Infinito
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Porto all'Infinito  (gelezen 32135 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #30 Gepost op: 5 Oktober 2021, 10:49:52 »

Gister heb ik nog 2 schepen van touwen voorzien. Het dopje met secondelijm schoof zondag overal heen dus deze heb ik eerst met wat smeltlijm vast gezet.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #31 Gepost op: 7 Oktober 2021, 00:21:46 »

De laatste 2 uur nog even het diorama begroent. Een groot deel heb ik met 2 kleuren foliage clusters en secondelijm gedaan. Daar had ik geheel naar verwachting 4 flesjes voor nodig. De rest heb ik met andere groen vlokken gedaan die met verf en tacky glue zijn gemengd. Dat is uiteraard niet droog en daardoor is het contrast in kleuren op de foto nog erg groot.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #32 Gepost op: 9 Oktober 2021, 09:03:24 »

Gister eind van de avond nog wat aan decoratie van het diorama gedaan.








En toen werd ik een uur gelede wakker van een motor met aso radio, dus heb ik wel even wat lekkers verdient.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #33 Gepost op: 9 Oktober 2021, 23:15:35 »

Vanavond heb ik wat fijn schilderwerk aan figuren gedaan. Er moet nu nog het nodige aan lijmresten weggewerkt worden.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #34 Gepost op: 12 Oktober 2021, 11:54:27 »

Ik heb gister avond de dinosaurussen van poppetjes voorzien en heb ze net op het diorama geplaatst.












Verder ben ik nog met wat bootjes bezig. Bij eentje probeerde ik de opbouw open te boren zodat er echte raamopeningen enzo in zaten. Dat ging op iets van 6mm breed uiteraard mis dus toen de hele bovenbouw er maar af gehaald. Het voordeel is nu wel dat ik nu vrij spel heb om dat bootje op te bouwen zoals mij mooi lijkt.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #35 Gepost op: 13 Oktober 2021, 21:27:08 »

Ik ben wat met bootjes aan het prutsen en heb o.a. 2 diodes als buitenboord motor gebruikt.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #36 Gepost op: 16 Oktober 2021, 19:17:53 »

Hier loop ik aardig achter met posten, gister heb ik veel poppetjes geplaatst. Vooral vandaag heb ik veel aan de bootjes en figuren geschilderd. Bij alle figuren heb ik veel glazuur verfjes gebruikt die half transparant opdrogen waarmee je leuke kleur effecten krijgt. De bootjes zitten nu op hun plek maar ik moet nog wel wat ladders tegen de kade plaatsen en nog een houten stijger maken.
















Ik weet nu wel weer waarom ik zoveel meuk in huis heb. Ik heb op dit diorama zoveel spul uit rommeldozen en lades gebruikt, ideaal.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #37 Gepost op: 19 Oktober 2021, 13:09:37 »

Gister avond heb ik het zeil van het laatste zeilschip afgemaakt...........dacht ik.




Het zeil bleek toch wel erg ver buiten het diorama uit te steken dus heb ik dus heb ik dat net toch maar gehalveerd.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #38 Gepost op: 23 Oktober 2021, 23:22:42 »

Gister heb ik de 2e laag vernis er op geschilderd en hierbij ook de dieren meegenomen die uit het water steken.



Er moeten nu denk ik nog zeker 2 laagjes op. Vandaag heb ik een pot sneeuw van woodland gekocht omdat ik op youtube heb gezien dat als je dat met hoogglans vernis mengt je hele mooie golven kan maken. Eerder heb ik dat met meel gedaan maar dat werd erg geel. Het nadeel is wel dat het in een hele grote pot komt en ik hier als niemand mij om een sneeuw diorama vraag er zeker 20 jaar mee doe.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #39 Gepost op: 26 Oktober 2021, 10:49:59 »

Gister avond heb ik wat woodland sneeuw met de hoogglans vernis gemengd en een proefje gedaan voor de golven.

De bovenste van de 2 is de eerste en wat mager, dus nog wat meer sneeuw er in gemengd met als resultaat de onderste. Die onderste bevalt wel nu nog zien of ik dat goed aan gebracht krijg tussen de schepen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #40 Gepost op: 29 Oktober 2021, 00:20:37 »

Ik kon me vanavond weer eens nergens toe zetten( m'n hoofd zit te vol) tot 30min geleden. Toen ben ik toch maar gaan proberen de golven te maken en volgens mij is dat aardig gelukt. Hoe het er uiteindelijk uitgaat zien is even afwachten want de vernis in de mix moet nog transparant opdrogen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #41 Gepost op: 4 November 2021, 13:35:35 »

Gister avond heb ik de verlichting gemaakt, batterij ledstrip van de action waarbij ik de led oranje heb geschilderd. Een zwaardere weerstand en USB voeding er aan gezet en alles met veel smeltlijm overdekt om ook als lichtgeleider te werken. Rond de weerstand heb ik wat opengelaten zodat de warmte weg kan.



Ik ben ook met de achtergrond begonnen als weet ik nog niet hoe die gaat worden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #42 Gepost op: 5 November 2021, 22:58:10 »

Vandaag het diorama in de kist gezet om de achtergrond af te tekenen. Daarna m'n wet pallet gepakt en met wet blending de lucht geschilderd. Dat wet pallet is voor dit werk niet zo geschikt, te veel en te dunne verf. Het is meer iets voor kleine dingen maar ik ga het nu toch ook voor de rest van de achtergrond gebruiken. Omdat ik m'n bakpapier niet kon vinden heb ik maar kadopapier gepakt wat hier nog lag en dat werkt ook.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #43 Gepost op: 7 November 2021, 00:38:28 »

Gister en vandaag verder geschilderd aan de achtergrond en vandaag ook met de buitenkant begonnen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #44 Gepost op: 8 November 2021, 23:46:57 »

Na 3 lagen overal ben ik nu de onderkant in hout motief aan het schilderen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Porto all'Infinito
« vorige volgende »
Ga naar: