Ik heb zaterdag in Zutphen mijn flesje kristal klear opgehaald.
Maar hoe werk je daar mee, ik had geen idee dus donderdag maar eens rond geappt om te informeren wie er in mijn vrienden/kennissen kring er ervaring mee hadden. Alwin reageerde heel snel en kwam met een mooi
filmpje waar in hij dat gebruikt. Dat gaf een mooi beeld van hoe je het aanbrengt en hoe het opdroogd. Daarna ben ik ook nog enkele andere filmpjes gaan opzoeken op youtube. In een
filmpje probeer iemand wat alternatiever die hij eerder zou aanraden. Daar op ben ik zelf ook wat alternatieven proberen die ik om me heen had staan. Ik heb normale tacky glue geprobeerd en dat droogd vrij glad op maar is ook nu na 3 dragen nog melk achtig. Dat heeft bij fabriekpanden wel een toepassing maar voor huizen niet zo en voor de meeste voertuigen al helemaal niet. Daarnaast heb ik kids creative glue en hoogglans vernis gebruikt beide zijn heel transparant en helder na droging maar vrij vloeibaar. Het aanbrengen van een film gaan dan iets moeilijker en als je die dan hebt is die heel dun en droogd het vrij rimpelig op wwat je voor de meeste ruiten niet wilt.
Gister avond dan de kristal klear los gemaakt en geprobeerd. Dat het vrij stroperig is helpt juist om een stevige film in de raamopening te creëren. Het aanbrengen ging heel vlot alleen de raamopeningen die dunner waren als mijn cocktailprikker gingen moeizaam zonder het raamkozijn buiten onder te smeren. De volgende keer ga ik dat met een prikpen proberen. Nu is het helemaal droog en het is bijna eng helder opgedroogd. Van dicht bij kan je echt de dakkapellen in kijken en zie je dus de dakpan platen die er achter zitten.
Ik ben nu dus fan van dit spul en ben heel benieuwd wat ik er nog meer mee kan. De alternatieven hebben in enkele gevallen zeker hun plek maar voor mooie heldere gladde kleine ruiten waar je niet van binnen uit bij kunt is dit wel wat ik wil gebruiken en is mij de prijs meer dan waard en per keer gebruik je maar heel weinig. Enige min puntjes het trekt heel licht hol en het flesje is hoog en smal. Als deze meer als half leeg is kom je daar met een cocktailprikker niet meer in een lager breder potje zou handiger zijn maar dat is iets voor de fabrikant.
Groetjes Michiel