Deze week ontstond het idee voor een vertrekkende voormalig begeleider en buurtcirkelcoach een diorama te bouwen. Tenslotte zal ik de enige zijn waarvan hij zoiets kan krijgen dus dan maar even iets leuks bouwen.
Ik had nog 1 vitrinekistje en daarmee stonden de maten snel vast. Ik ben even gaan kijken naar materieel en ik had nog een
NDS 2700 motorwagen die van een andere diorama af komt en in een boog staat. Hiermee dwing ik mezelf de spoorlijn gelijk in een passende boog te leggen en leg ik het thema ook vast. Die motorwagens heb ik in mijn wereld alleen nog op Nienburg-Staburg-Diepholz rijden, dus moest ik opzoek naar een enkelsporige krappe boog op dat traject.
De boog ten zuiden van Staburg Hbf net na de flyover leek me wel mooi, op de rand van de stad maar in het groen, dat bied leuke mogelijkheden. Een kruisende buslijn bied de mogelijkheid daar een doorgaande weg met viaduct te leggen maar er komt geen bus op omdat ik geen zin heb die te moeten bouwen.
Voor de naam heb ik even geshopt tussen mijn voorraad leuke straatnamen die ik eerder al op onlinestreet had verzameld en daar deze uitgekozen.
Ik ben gister avond aardig voortvarend gaan bouwen en het was 2.00u voor ik het in de gaten had maar daardoor staat de basis nu al.
Ik ga zo eens kijken wat er aan gebouwen op moet en ik zit richting een vervallen seinhuis en wat volkstuinen te denken en evt. een huis ergens al dan niet in halve uitvoering.
Groetjes Michiel