Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12   Omlaag
Print
Auteur Topic: Div. mini diorama's  (gelezen 119607 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #105 Gepost op: 22 Februari 2023, 00:58:53 »

De huisjes op zich zijn af en zijn best aardig geworden voor lompe modellen van 50 jaar of meer oud. Ze staan nu op hun plek en ik ben begonnen met de aankleding er omheen. Daarvoor heb ik wat ideeën diei k aan het uitvoeren ben maar dat is nog lang niet voldoende. Ondertussen ben ik vast bomen gaan maken voor dit diorama en Soest Nienkamp. Op dit diorama mogen ze niet hoger worden als het gele huis want die raakt precies de binnenkant van de glazen bak.
















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #106 Gepost op: 23 Februari 2023, 00:50:41 »

Vandaag na een gat in de dag geslapen te hebben( 13.45u wakker, was ik ff aan toe) ben ik het diorama verder gaan aankleden.




Op de Köf wil ik ook nog een poppetje op de treeplank hebben en voor Soest Nienkamp heb ik er ook een paar in oranje pakken nodig dus maak ik maar even een lading nieuwe.

Pasje met laag mix tacky/vernis en de poppetjes nog los in een bakje.


Nu zitten ze vast en kunnen ze geschilderd worden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #107 Gepost op: 26 Februari 2023, 01:27:31 »

Begin van de middag heb ik wat boompjes geplaatst op het diorama. Daarna ben ik een rondrit gaan maken. De reis was Arnhem-Deventer(-stopbus)-Zwolle-Leeuwarden-( met tussen Buitenpost en Grijpskerk 12 reeën dus ronrit geslaagd-)Groningen-Rotterdam-Breda-Arnhem, best netjes in 8,5uur :mrgreen:  Daarna de Köf nog wat bij gewerkt en met z'n cementwagens op het diorama gelijmd. Hier en daar dingen een wash gegeven en toen een uurtje struikjes plakken:















Nu moet het 2 dagen drogen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #108 Gepost op: 5 Maart 2023, 18:24:17 »

Dit diorama is af en kan de deur uit.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #109 Gepost op: 10 Augustus 2023, 00:45:29 »

Enkele weken terug ben ik met een haven dioramatje begonnen dat in een wijnkistje komt. Hier op kom o.a. een schip van Ron( n-spoorforum lid en bouwer van de baan brummenbach) te staan die nog geen bestemming had. Nadat het ff stil lag heb ik het vandaag weer opgepakt omdat ik het eigenlijk voor de 19e af wil hebben maar of ik dat red weet ik niet. Het schip heb ik vandaag ingekort hierna kan ik die verder af gaan bouwen. Ik ben ook met gebouwen begonnen, deels van wanden uit de rommeldoos en 4 platte gebouwen die ik gekregen heb ik weet alleen niet meer van wie. Deze 4 waren op 1 raampje na kale muren, daar ben ik nu deuren op aan het maken zodat ze als loodsen kunnen dienen aan de kade. Er is ruimte voor 1 spoor en ik wil er eigenlijk een kraan op hebben maar die had ik uiteraard niet( die gaan in de voorraad vaak stuk) dus dat word morgen zien dat ik die zelf bouw.












Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #110 Gepost op: 14 Augustus 2023, 00:46:57 »

Inmiddels heb ik weer redelijk wat gedaan. Ik heb o.a. een havenkraan gebouwd grotendeels van bierviltjes met wat kralen, hout, raamkozijnen en 3 arnold wanden oohja en wat hekjes.








Ik heb ook al wat foto's voor een achtergrond op de pc staan. Ik hoop de snelheid er in te krijgen en te houden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #111 Gepost op: 14 Augustus 2023, 22:23:22 »

Het schiet nu lekker op:












Als ik in dit tempo door kan en dus vooral efficiënt werk zou ik morgen het diorama zelf zover af moeten kunnen krijgen dat ik me daarna volledig op details en het schip kan richten.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #112 Gepost op: 15 Augustus 2023, 23:17:50 »

Het schiet nu heel hard op, ik ben met heel veel dingen bezig waar overal nog kleine dingen aan moeten gebeuren.












Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #113 Gepost op: 17 Augustus 2023, 14:36:15 »

Gister de laatste werkzaamheden gedaan aan het diorama en vandaag heb ik hem in de kist gelijmd. Het ruitje laat ik in de schutvellen zitten tot ik dit diorama zaterdag bij Brouwdok in Harlingen afgeleverd heb.














Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #114 Gepost op: 18 Augustus 2023, 00:37:27 »

Laatst hebben we binnen ons demoteam bedacht voor de beurs in Zutphen allemaal weer een mini diorama te bouwen, dit keer op een bierviltje. Het enige verplichte is een winters thema. Ik had gelijk een idee wat ik wilde, een kopstation op een bierviltje. Uiteraard heb ik veel te veel inspiratie en een overkill aan creativiteit dus 1 diorama werden er vrij snel 5 uit een lijstje van 12 tot 15 mogelijkheden. Ik ga er geen 5 voor Zutphen bouwen en ook geen 5 met een winters thema dus ik begin vast met 3 stuks gewoon in zomer toestand. Ik begin even met een zo kort mogelijke beschrijving per diorama:

1; Bergisch-Gladbach 3kv, in mijn wereld heeft Bergisch-Gladbach naast het nu overgebleven 15kv spoor en wat goederen sporen ook een 3kv kopstation aan de noordzijde. Ik had vage herinneringen aan mijn eerste bezoek daar lang geleden en die bleken wel heel vaag. Wat ik in m'n hoofd had zitten heeft er niet gestaan zoals ik dacht maar wat in m'n hoofd zit kan ik nu wel ongeveer bouwen.




2; Bockum-Hövel Bahnhofsvorplatz, mijn UHR S30 eindigd daar op een zijspoor naast het doorgaande goederenspoor op het stationsplein terwijl alle overige sporen wat oostelijker liggen.






3; Rinteln Extertal Bahnhof, dit Keilbahnhof ligt in de V die vroeger de verbinding vormde tussen de Extertalbahn en de lijn Rinteln-Stadthagen. De reizigertreinen van de Extertalbahn die met tram achtig materieel gereden werden eindigde weer op een eigen spoor in Noord-Zuid ligging wat het echte Extertalbahnhof was, zie hier.

In mijn wereld heb ik dat station dus om de hoek in die v gelegd zodat tussen sneltrams van/naar Stadthagen en Barntrup-Hameln direct kan worden overgestapt. Omdat hier dus alleen sneltram materieel rijd wat maar 2,65m breed is moeten de perrons voor een gelijkvloerse instap dichter bij het spoor liggen als wanneer je er met brede treinen langs moet.








De perrons heb ik allemaal gemaakt van 2 lagen foamboard die inmiddels zijn ingekwast met een mengsel van grijze verf en houtlijm voor de stevigheid. Voor de gebouwen gebruik ik weer delen van Busch en Arnold.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #115 Gepost op: 19 Augustus 2023, 00:53:36 »

Vandaag ben ik veel foto's aan het bekijken geweest, deels ook van de plekken waar mijn diorama's liggen en van lijnen waar ik mogelijk nog diorama's van wil bouwen. Daarbij viel me ook op dat het nu met google streetview hard gaat in Duitsland en zo kon ik foto's maken van deze 3 mini diorama's samen met beelden van google streetview zodat je redelijk kan zien hoe ze liggen.

Bergisch-Gladbach 3kv:

Ik kan op dit diorama 2 verschillende types materieel tegelijk kwijt omdat steeds 2 treinseries hier tegelijk kopmaken en daarmee elkaar kruisen.

Hiervoor heb ik net ook de bovenleidingsmasten gemaakt.


Bockum-Hövel Bahnhofsvorplatz:

Stel je hier het diorama nog wat verder naar achter in de foto voor. Het kopspoor voor de S30 loopt dat waar het en sein en het hek staan.

Rinteln Extertal Bf.:

Het spoor in de foto is het voorste spoor op het diorama en stel je het diorama verder naar achter voor tussen de huizen links en recht. De google auto bevond zich hier op het busstation. Het 2e spoor( de Extertalbahn) komt in een boog van links af. Rechts achter mij ligt het andere treinstation Rinteln aan de DB Netz lijn Löhne-Hameln en links achter mij het voormalige Rinteln Nord van de RStE.

Ik heb vandaag aan het stationsgebouw verder gewerkt en de bovenleidingsmasten gemaakt.



Op dit station komen 2 verschillende types materieel maar niet tegelijker tijd. Wel kan ik kan ik 2 WAE 2 spannings Dockland wagens tegelijk plaatsen omdat de RT202 en RT205 elkaar hier wel tegenkomen. De RT206 van/naar Minden die door WAE en MN samen gereden word en dus met 2 soorten materieel rijd keert hier als er net niks anders is.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #116 Gepost op: 21 Augustus 2023, 12:40:24 »

Gister heb ik de stationsgebouwen afgebouwd, daarna heb ik ze zwart gespoten. Net heb ik de 2e laag lichte grondverf aangebracht.






Ik heb gister ook nog veel foto's van stootjukken verzameld maar aan het bouwen ben ik niet meer toe gekomen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #117 Gepost op: 21 Augustus 2023, 23:50:25 »

Vandaag bij alle 3 het ballast gedaan, een 3e rail gemaakt en de bovenleidingsmasten een eerste laag verf/primer gegeven. Nu hebben ook de stationsgebouwen een eerste laag kleur gegeven.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #118 Gepost op: 24 Augustus 2023, 00:48:07 »

Ik heb gister en vandaag stevig door gewerkt. Ik was vanmorgen wel al het overzicht kwijt in wat er allemaal moest gebeuren en mede daardoor de hele dag overprikkeld. Uiteraard ben ik de dag begonnen met alles uit te typen zodat ik van een lijstje kon werken en kon afvinken wat klaar was. Ik moest o.a. veel kaartautomaten maken om weer een voorraad te hebben en uiteraard moesten er allerlei opschriften en bordjes gemaakt worden.




















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #119 Gepost op: 24 Augustus 2023, 21:20:21 »

Ik ben weer een stuk verder, de bovenleiding hangt en bij Bergisch-Gladbach is de overkapping geplaatst en bij de andere 2 staan de stationsgebouwen ook op hun plek.





Bockum-Hövel heb ik wat aangepast zodat ik meer ruimte heb voor aankleding en het gelijk realistischer overkomt.







Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Div. mini diorama's
« vorige volgende »
Ga naar: