Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12   Omlaag
Print
Auteur Topic: Div. mini diorama's  (gelezen 121175 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3574



« Antwoord #120 Gepost op: 25 Augustus 2023, 23:21:36 »

De 3 diorama's zijn zo goed als af hier en daar moet ik nog iets bijwerken. De 3 treinen zijn nu in aanbouw maar voor de 2  Docklands moet ik morgen eerst passend hout halen. Helaas hebben de gamma en praxis bij mij in de buurt dat niet maar ik kan in Nijmegen nog even langs de karwei met m'n ouders om het daar te halen.
















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3574



« Antwoord #121 Gepost op: 29 Augustus 2023, 16:14:58 »

Voor Bergisch-Gladbach en Bockum-Hövel kon ik wanden uit de voorraad gebruiken en daardoor sneller de gewenste treinen bestikkeren. Daarmee zijn deze diorama's nu af. BIj Bockum-Hövel was ik de lucht dingen op het dak even vergeten te verouderen, dat heb ik na het maken van de foto's als nog gedaan.
















Dit soort serieuze mini diorama's( diorama's die daadwerkelijk plekken uit mijn wereld uitbeelden en ook zodanig gevuld gebouwd zijn dat ze niet voor grotere diorama's onder doen) bevalt wel en bied nieuwe mogelijkheden. Ook moet ik de reeds geplande/gebouwde diorama's ergens kwijt. Ik ben daar op in mijn vitrinekasten wat met bussen gaan schuiven om de ruimtes die groot genoeg zijn voor bierviltjes vrij te maken. Dit bied de volgende ruimtes:







Hiermee kan ik er dus 12 kwijt waarvan 5 al gepland, in aanbouw of af zijn. Ik kan hier dus nog wel even mee verder en niet alles leent zich voor het formaat van een bierviltje.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3574



« Antwoord #122 Gepost op: 30 Augustus 2023, 12:26:53 »

Rinteln Extertal Bf. is nu ook af:










M'n huishoudelijke hulp wilde de foto's van Bockum-Hövel met de coca cola wagen al aan haar broer laten zien die coca cola spullen verzameld. Ik heb tegen haar gezegd, je kan het ook niet laten zien en dan bouw ik gewoon nog een mini diorama met zo'n wagen. Dat was gelijk een goed plan dus daar ben ik dan ook tussendoor mee begonnen, foto's daarvan komen later vandaag.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #123 Gepost op: 30 Augustus 2023, 12:39:34 »

Welja, gewoon nòg een projectje erbij Cheesy
Je raast ook maar door hè?! Duim omhoog
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3574



« Antwoord #124 Gepost op: 30 Augustus 2023, 19:36:31 »

Zeker, ik moet wel wat te doen hebben tenslotte Duim omhoog en ik kan het beter nu doen als dat het op het laatste moment voor sinterklaas of kerst nog moet Wink

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3574



« Antwoord #125 Gepost op: 31 Augustus 2023, 00:08:01 »

Deze post heb ik eerst in het Duits geschreven en moet ik nu naar het nederlands vertalen.

2 weken terug heb ik 2 kleine vitrines gekocht waarvan ik er eentje nu voor dit mini diorama voor de broer van m'n huishoudelijke hulp ga gebruiken. Aangezien ik een zelfde UHR TU2 wagen moet zijn met coca cola reclame en ik op 12,7x7cm weinig ruimte heb heb ik weinig mogelijkheden voor een keuze van een locatie voor dit diorama. De TU2 wagens worden alleen nog op S31 versterkingsritten rond Soest en op de S30 ingezet.

De lijn van de S31 versterkingsritten rond Soest is door de 2 UHR en 2 WAE sporen 4 sporig dus dat gaat op zo'n kleine oppervlakte in ieder geval niet. Van de S30 heb ik nu al 2 diorama's gebouwd namelijk, Rünthe Hellweg en Bockum-Hövel. Waar zou dan een 3e diorama zich moeten bevinden en hoe krijg ik die interessant voor de toeschouwer? Nadat ik de hele lijn met google maps en openrailwaymap had bekeken heb ik voor het fictive deel in Rünthe gekozen.

Precies in de boog tussen Rünthe Mitte en Rünthe Hellweg. Nadat ik al aardig met de gebouwen op weg was heb ik ook voor een naam de juiste plek gezocht. Zoals ik de lijn ingetekend heb loopt die in het echt precies tussen de straat Im Hafer en de brandweerkazerne door. Dat is mooi want het gebouw aan de binnenkant van de boog leent zich prima voor een bijgebouw/aanbouw van een brandweerkazerne. Aan de buitenkant van de boog heb ik een woonhuis gepland en in aanbouw en in het echt staan daar ook woonhuizen. Het mag dan fictief zijn maar als in de buurt kan blijven of komen van hoe het er in het echt uit ziet bevalt me dat het besten.

Nu foto's:








Zo dat was nog best een uitdaging, meerdere keren begon ik automatisch weer in het Duits te typen Cool.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3574



« Antwoord #126 Gepost op: 1 September 2023, 00:23:17 »

Vandaag ben ik begonnen de gebouwen te schilderen en ik ben de stroomrail gaan maken.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3574



« Antwoord #127 Gepost op: 2 September 2023, 23:18:02 »

Het diorama ziet er inmiddels heel anders uit en ik heb vandaag de trein ervoor in ruwbouw gemaakt.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3574



« Antwoord #128 Gepost op: 9 September 2023, 19:00:38 »

Vorig weekend had ik vlak voor ik op vakantie nog even iets te doen nodig om tijd mee te vullen. Dus maar eens een eurocent en een dubbeltje opgezocht en daar 2 nieuwe mini diorama's op gebouwd.













Nu alleen even met H@ns overleggen hoe we voorkomen dat deze gejat worden zoals met het vorige eurocent diorama is gebeurd Angry

Tijdens de vakantie heb ik het diorama Arnsberg Bahnhofvorplatz verder gepland nadat ik daar samen met Bjorn rondliep en we ons een mooi beeld konden vormen van hoe een koptramhalte er daar uit zou moeten zien. Waar kan je dat plannen en intekenen daarna beter voortzetten als met een glas bier op een terras:





Nu weer thuis kan ik het diorama gaan bouwen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3574



« Antwoord #129 Gepost op: 11 September 2023, 12:55:01 »

Gister heb ik het nodige gedaan aan Arnsberg Bahnhofvorplatz maar eigenlijk ook weer niet heel veel. Wat foamboard lijmen en snijden, veel plamuren met meel en secondelijm en daarna schuren en veel schilderen. Het lijkt al wat maar dit echt interessant maken word nog een uitdaging. Eerst moet ik vooral 2 bovenleidingsmasten maken en proberen die zover mogelijk uit elkaar te zetten.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3574



« Antwoord #130 Gepost op: 12 September 2023, 23:20:57 »

Gister heb ik tussendoor de bovenleiding gesoldeerd en gister avond heb ik nog uren besteed aan het zoeken van voorbeeld foto's voor de bebouwing.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3574



« Antwoord #131 Gepost op: 15 September 2023, 00:11:34 »

Het mini diorama Rünthe Im Hafer is af:










En voor Arnsberg Bahnhofvorplatz ben ik met wat gebouwtjes bezig:






Hier moet nog een stukje houten gebouw naast komen waarvoor ik ook een mooi voorbeeld vond, zie hier.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3574



« Antwoord #132 Gepost op: 17 September 2023, 14:56:11 »

Gister heb ik de 2 gebouwtjes afgeschilderd.



Nu moeten de opschriften er op en moet ik nog het een en ander daarvoor tekenen. Alleen ben ik nog zo moe( als in ook te moe om te slapen) dat ik niet of nauwelijks kan nadenken dus hoe ik dat ga doen vandaag geen idee Undecided.

Ik moet wel zien dat ik een manier vind om mezelf bezig te houden vandaag.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3574



« Antwoord #133 Gepost op: 18 September 2023, 22:19:26 »

Gister heb ik niks meer kunnen doen maar vandaag de 2 gebouwen afgemaakt en met de 3e begonnen.







Uiteraard had ik het dak verkeerd om er op gelijmd omdat ik afgeleid werd de afgetekende lijntjes.









Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3574



« Antwoord #134 Gepost op: 20 September 2023, 21:02:42 »

De trinkhalle is wat beschildering betreft op een wash na klaar. Er moeten nog wel meer reclames en aanverwante zaken op. Daarvoor moet ik nog wat googlen om afbeeldingen van vooral tijdschriften te verzamelen. Bier en frisdrank reclames heb ik zat al moet ik er nog wel wat extra printen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Div. mini diorama's
« vorige volgende »
Ga naar: