Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11   Omlaag
Print
Auteur Topic: Div. mini diorama's  (gelezen 118115 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #45 Gepost op: 30 Juli 2020, 21:58:28 »

Ik heb tussendoor ook aan het diorama hierboven zitten prutsen. Ik heb diverse onderdelen geschilderd en vanavond eens de nieuwe groen brokken uitgeprobeerd. Al het lichte spul slaat te wit uit als je het met secondelijm lijmt en de donkere brokken doen dat ook behoorlijk. Bij die donkere kan ik door spaarzaam te zijn met de lijm dat beperken en dan valt het vooral als je vele kleuren mengt wel mee. De delen die te wit zijn ga ik nog drybrushen. De lichte brokken heb ik nu met verdunde tacky glue gelijmd dus dat ziet er ook wat wit uit.





Het voordeel van deze groen brokken is wel dat de lijm er makkelijker doorheen trekt als die van woodland die ik meestal gebruik. Daarnaast krijg ik met het zelf gemaakte spul makkelijker meer kleur in het groen op m'n diorama.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #46 Gepost op: 11 Augustus 2020, 14:21:24 »

De laatste week ben ik een beetje met van alles en niks bezig geweest, door dat ik me niet echt kon focussen op 1 ding heb ik het gevoel veel te weinig gedaan te hebben in de tijd die ik had.

Ik het diorama op enkele schilderwerkjes na af.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #47 Gepost op: 18 Augustus 2020, 18:29:51 »

Het dioramatje is nu ik lijm er alleen nog een bierviltje onder zodat hij niet krast als je hem op een kast ofzo zet. De glazenbak die er overheen komt moet nog even schoongemaakt worden maar dat is het dan ook. Omdat ik in de gebouwen veel roodtinten gebruikt heb heb ik nu voor een andere kleur voor de buitenkant gekozen. Of die kleur een blijvertje is?.........ik denk het niet maar voor deze werkt het.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #48 Gepost op: 4 September 2020, 10:45:00 »

Ligt daar nou een overleden dinosaurus onder je diorama?

Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #49 Gepost op: 4 September 2020, 13:56:13 »

Jep, die is voor Bardüttingdorf Jammerhörnchen voor in het ondergrondse deel van het station.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #50 Gepost op: 4 September 2020, 14:23:40 »

En zo kwam je aan je 2200e bericht hier - gefeliciteerd!
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #51 Gepost op: 4 September 2020, 23:19:56 »

Haha mooi Grin die had ik niet gezien Wink, dankje Duim omhoog, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #52 Gepost op: 22 September 2020, 12:06:05 »

Nou heb ik de afgelopen dagen weer eens een mini diorama'tje gebouwd als verjaardagscadeau voor iemand alleen ben ik vergeten foto's te maken toen ik het diorama'tje af had dus jullie moeten het met 2 foto's tijdens de bouw:




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #53 Gepost op: 14 Oktober 2020, 15:51:56 »

Mijn Psychiater vertelde gister dat ze over 2 maanden met pensioen gaat dus er moet weer even wat gebouwd worden( leek me leuker en persoonlijker als een boeket bloemen).








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #54 Gepost op: 19 Oktober 2020, 16:40:03 »

Het dioramatje heb ik gister in elkaar gelijmd en van groen voorzien en ik ben heel blij met wat het aan het worden is al is er nog zat aan te doen.








Nou gaat ook mijn fysiotherapeut weg en ja dat hoorde ik vorige week maandag al alleen hij al per 1 november. Dus ja tijd om iets te bouwen voor de laatste afspraak met hem over een week was er eigenlijk niet. Maargoed ik wil het, dus ik doe het en hij weet nu dat ik iets aan het maken ben en dat komt daarna nog wel bij hem terecht. Ik ga op de zelfde voet verder want dat semi industriële en kleinschalige smaakt naar meer.


Ik hoop dat ik de flow en efficiëntie van gister vast kan houden. Als het lekker loopt is aan 3 diorama's tegelijk werk erg leuk.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #55 Gepost op: 22 Oktober 2020, 20:23:49 »

Dat kleine ding is nu wel echt af en er zit heel wat op en in.












Het andere diorama schiet ook wel op al kwam ik er vanmorgen achter dat die 24mm minder diep was als het zijn kon. Dus toen het diorama wat verder uitgebouwd zodat alles net wat meer ruimte krijgen. Verder ben ik er toch nog hoogte verschillen in aan het maken, dat kom mooier uit denk ik.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #56 Gepost op: 25 Oktober 2020, 18:19:27 »

Gister heb ik aardig wat kunnen doen en industrie diorama heeft wat extra gebouwen, bestrating en hoogte verschillen gekregen. Het gebouw rechts op de verhoging staat staat nog los en word eerst nog geschilderd en de ondergrond krijgt ook eerst bestrating voor het pand er definitief op vast gelijmd word. Het kleine witte gebouw midden achter is zo dun( 4mm) dat ik hem gelijk heb vast gelijmd nog voor hem te schilderen, dat moet dus nog.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #57 Gepost op: 27 Oktober 2020, 18:54:38 »

Ik heb vandaag alle vlakken van het andere industrie diorama van groen, ballast enz. voorzien.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #58 Gepost op: 2 November 2020, 22:19:51 »

Van de week heb ik diverse werkzaamheden gedaan die 48uur moesten drogen en dat vond ik erg vervelend want ik wilde door. Nu alles droog is ben ik gister wat dingen gaan drybrushen en het nodige aan groen aan gaan brengen.






Onder tussen was ik met wat bagagekarren gaan prutsen. Aangezien ik nog maar 1 motorwagen in de bouwdoos had ben ik begonnen van meuk er zelf 6 te bouwen.

Ik zal ze niet allemaal nodig hebben maar ik probeer de blauwe wel een plek te geven, de gele zijn dan voor later.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #59 Gepost op: 3 November 2020, 23:26:48 »

Vandaag heb ik de verlichting voor in de kist van het diorama gemaakt. Ik had gelukkig nog een voeding liggen die voldoende vermogen had. Het is de eerste keer dat ik alles met hete lijm er in kon lijmen en dat werd wat rommelig maar is gelukkig niet te zien. Bijkomend voordeel is dat ik de opening in het hout voor de kabel nu ook mooi kon opvullen.


Verder heb ik de bagagekarren afgeschilderd en wat verouderd, dat staat nu te drogen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Div. mini diorama's
« vorige volgende »
Ga naar: