Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 8 9 [10]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Klooster diorama  (gelezen 138499 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #135 Gepost op: 4 Oktober 2019, 13:31:42 »

Het is een imposant stukje Altstad geworden, Michiel Duim omhoog Gebruik je echt secondenlijm voor je struikjes? Ik lijm dat met gewone houtlijm, ook op schuim ondergrond hecht dat meer dan voldoende. Grotere oppervlakken die bestrooid moeten worden lijm ik in met voorstrijk, gaat ook heel goed en tast geen ondergrond aan.
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #136 Gepost op: 6 Oktober 2019, 20:35:10 »

Ja ik gebruik bijna altijd secondelijm om de struiken vast te zetten. Vaak moet dat op schuine of tegen verticale dingen en dat lukt met houtlijm niet want het moet zo snel mogelijk vast zitten. Nu moest ik het ook nog zo in model gedrukt houden dat het niet buiten het diorama uitsteekt en dat is met kleine stukjes en steeds beetjes secondelijm toevoegen goed gelukt.

Ik gebruik ook wel mixen van groen vlokken( en evt. gekleurde strooisels) en dunne houtlijm om struiken mee te maken van dan moet de ondergrond daarvoor geschikt zijn en dat is op dit diorama alleen hier en daar in de klooster tuin.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #137 Gepost op: 15 Oktober 2019, 13:08:32 »

Ik heb de afgelopen dagen nog 3 heksen bijgemaakt voor op de sneeuwuilen en samen met de andere heksen op het diorama gezet.










Ik ben gister ook met de postkoets begonnen maar dat ging tot nu toe vrij traag.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #138 Gepost op: 18 Oktober 2019, 22:47:45 »

Ik ben inmiddels aardig op weg met de postkoets.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #139 Gepost op: 22 Oktober 2019, 17:55:54 »

Ik heb de postkoets af:






Ik ben ook nog iets met een buiten keuken en terras aan het prutsen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #140 Gepost op: 8 November 2019, 14:30:42 »

Op de stolp en lichtkap na is het diorama af, ergens in de komende week verhuisd het naar z'n eigenaar om rond de beurs in Zutphen nog even terug te keren. Dan krijg ik ook ruimte om de lichtkap te gaan bouwen.

Hierbij een afsluitend foto verslag:






















































Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #141 Gepost op: 24 December 2019, 17:00:12 »

Afgelopen weekend stond het Klooster diorama in Zutphen, zaterdag stonden mensen zelfs een paar keer in de rij om te kunnen kijken.

Zondag heb ik enkele foto's met flits gemaakt waarna Maarten de nodige foto's zonder flits heeft gemaakt want zoals jullie weten kan ik dat zelf niet.






























Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #142 Gepost op: 8 Juli 2020, 12:53:30 »

En toen was er licht............vandaag de eerste van 3 soorten verlichting aangesloten, nu de rest nog.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #143 Gepost op: 8 Juli 2020, 18:56:20 »

En toen was er nog meer licht, alleen nog niet schakelbaar, nog even verzinnen hoe ik dat doe.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #144 Gepost op: 11 Juli 2020, 22:53:58 »


Met de verlichting op basis van printplaat en losse leds wil het niet zo vlotten. Bij de eerste print die ik gesoldeerd en getest heb doen van de 24 leds 6 het niet, 10 half en maar 8 het normaal. Dat heeft mij dan ook in overleg met de Professor/BjornOl49 doen besluiten over te stappen op iets anders. Dat worden warm witte ledstrips van de action die ik allemaal met een lakstift oranje verf om de juiste licht kleur te krijgen. Afgelopen nacht zijn we tot een aansluit methode gekomen die zou moeten werken met de onderdelen die ik heb en dat ga ik de komende dagen eens proberen en de aanvullende spullen kopen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #145 Gepost op: 24 Juli 2020, 22:37:09 »

Vandaag eindelijk eens bij de action geweest en wat bleek de warm witte en multi color ledstrips van 3 euro hadden ze niet meer en ook geen geschikt alternatief. Gelukkig zat de Big Bazar er ook nog dus daar gaan kijken, het enige wat ze daar hadden was een dimbare warm witte strip van 3m. Nou heeft deze op die 3m het dubbele aantal leds als die goedkope van de action dus kom ik daarmee toch aan de gewenste licht opbrengst. Dus die gekocht en daar thuis mee aan de gang gegaan.

Ik had geen geschikt hout om zonder al te veel werk iets van de maken om de ledstrips op te plakken. Toen kwam ik platen karton van 2mm tegen die als achterwand van een kast gediend hadden. Daar heb ik vervolgens stroken van gesneden en die op elkaar gelijmd:




Daarna de ledstrips er op en ze met de lakstift oranje gelakt en daarna even de gene die nog aan de voeding zit vast getest.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Klooster diorama
« vorige volgende »
Ga naar: