Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Mini diorama Olingerweg  (gelezen 331 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Gepost op: 14 November 2024, 12:08:36 »

Ik ben voor de 2e keer in een week met een nieuw mini diorama begonnen. Het diorama moest ergens een plek krijgen tussen Essen(Oldenburg) en Meppen op de EEB lijn waarmee ik er een EEB NE81 motorwagen op kwijt kan. De ruimte is een schijf van 15cm die in een glazen koekjes pot komt. De Olingerweg tussen Herzlake en Löningen bleek een goede plek om een eigen draai aan te geven met behoud van het karakter van die veldweg.

Ik had het me veel makkelijker gemaakt als ik weg en spoor elkaar niet in 90 graden had laten krijgen. De meeste kleine wegen op die lijn kruisen het spoor onder een hoek maar daar had ik vooraf uiteraard niet naar gekeken. Ipv de lege velden in het echt komt er bij mij bebouwing.

Een probleem is nu wel dat dingen mij bezighouden en als ik er dan aan begin dan bloed de inspiratie en motivatie heel snel dood. Dat lijkt op dit moment bij alle diorama's te gebeuren. Ik voor mezelf uitzoeken wat ik hiermee moet want bedenken "waar heb ik nu zin in" werkt dit keer dus ook niet. Vooral wanneer ik moet nadenken over wat en hoe ik dingen moet maken dan loop ik vast en komt het in m'n hoofd niet.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Arjen52
Hero Member

Oude meuk in h0

« Antwoord #1 Gepost op: 14 November 2024, 13:43:40 »

Hoi Michiel, je hebt dus blijkbaar last van een 'builder's block' (in analogie van een 'writer's block').
Volgens deskundigen is een oplossing om alles (even) te laten rusten of om je activiteiten op een totaal andere plek uit te voeren. Maar garanties worden niet gegeven  Wink
Sterkte er mee.

niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #2 Gepost op: 14 November 2024, 15:38:27 »

Oh, heel herkenbaar dit. Gewoon even afstand nemen en dan komt het vroeg of laat vanzelf wel weer. Of niet en dan ruim je het op.... Grin
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #3 Gepost op: 17 November 2024, 00:46:58 »

Volgens een van m'n beste vrienden en m'n begeleider komt het vooral omdat ik al ruim een maand op en af ziek ben. Net als vaak op een rustdag heb ik de energie niet om over dingen na te denken/veel informatie op te nemen en te verwerken alleen nu een langere periode.

Ik heb inmiddels opnieuw gemerkt dat als ik dingen kan doen zoals tekenen of schilderen waarbij ik niet of nauwelijks na hoef te denken en ik rustig voort kabbelend wat kan blijven doen dat het dan nog wel wil en ik mezelf bezig kan houden.

Niet met mijn wereld en/of modelbouw bezig zijn is geen optie, dan ga ik me vervelend en vooral dingen doen die niet constructief zijn. Maargoed ik begin nu te snappen waar het probleem zit dan kan ik wat gerichter bij sturen. Zo heb ik vandaag de hele dag op de pc bussen zitten tekenen en daarnaast wat cabine ritten zitten kijken op youtube.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #4 Gepost op: 17 November 2024, 16:57:03 »

Met het huis op dit diorama heb ik minder gedaan wat aanbouwtjes betreft als ik had gewild maar daar moet ik dus te veel voor nadenken. Dus me maar vooral op het schilderen gericht en daar wat extra gedaan. Dakpannen stippelen is iets waar veel tijd in kan zitten. Tussendoor wat transparante verfjes( oranje) en/of washes( roest) om de kleur te verschuiven en alles samen te laten komen.

Groetjes Michiel

niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #5 Gepost op: 17 November 2024, 21:32:32 »

Leuk gedaan die dakpannen!  Duim omhoog
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #6 Gepost op: 19 November 2024, 22:43:43 »

Dankje Niels

Vandaag met het huis verder gegaan en deze geplaatst en toen daar omheen gaan begroenen. Daarna een passend hek voor langs het pad gezocht. Deze geprobeerd met secondelijm vast te lijmen maar dat wilde niet snel genoeg. Toen de lijm gebonden met wat fine turf en daarmee zat het snel vast. Toen de rest van de onderste staaf van het hek gelijk in gebed in groen dat ik ook met secondelijm gelijmd heb. Daarna was het tijd om met het 2e gebouw te beginnen deze ontstaat uit 3 lagen foamboard om de blinde zijde de ronding van het diorama te kunnen geven.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #7 Gepost op: 20 November 2024, 13:30:45 »

Gister avond nog de stenen ingekrast in het schuim en 3 raamopeningen uit gesneden en 3 raamkozijnen met tacky glue er in gelijmd. Daarna het bekende laagje zwarte modpodge er overheen en zo ziet het er dan nu uit:

Nu ga ik eerste de daken en details er op maken voor ik ga schilderen.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #8 Gepost op: Vandaag om 00:28:50 »

Inmiddels heb ik hier de daken er op gemaakt en wat decoratie aangebracht en alles 2 verdunde laagjes roest kleurige primer/modpodge gegeven. Ik ben nog wel dakgoten en regenpijpen vergeten, dat ga ik nog doen.

Groetjes Michiel

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Mini diorama Olingerweg
« vorige volgende »
Ga naar: