Het aanvankelijke plan was nu als eerste aan de Mastica wanden te beginnen en dat heb ik ook gedaan in de vorm van uittekenen waar en hoe ik die kan oplengen tot rijtuigwandvullend.
De oplettende kijker ziet dat de bovenste wand 60 op z'n kop ligt en dat is omdat er in dit pakket per abuis 2 stuks 60L zitten i.p.v. 1 x 60L en 1 x 60R. Maakt niks uit aangezien tussen elk raam toch een stripje opvulling komt.
Dan dus toch de afwijking van het oorspronkelijke plan: plaatsing van de kop.
Als ik weet waar die zit, kan ik daar met de wanden naartoe werken.
De Lima kop weggezaagd en het dak zo haaks mogelijk gemaakt. Dát deel is nu van belang.
Ik kom hier ook tegen wat de Eendebaas heeft opgelost door de kop aan de onderzijde op te vullen, maar moet dat wel?
Als ik de Artitec IC meet t.o.v. de Lima én de passende Mastica wanden, is de Artitec 1,4 mm lager.
De kop moest ik 1,75 mm uitvullen om het dak te laten stroken.
Dat klopt dan ook weer niet....de goten stroken nu perfect. Het bolle gedeelte van het dak is nu hoger op de kop als van de bak. Dat wordt nog een kleine uitdaging wellicht.
Ook te zien is dat onder de dakgoot de kop smaller is dan de Lima bak. Daar is ook vijlwerk vereist.
Dan komt Sloperij Koek* helemaal in actie: de voorste stukken Lima wand gaan er aan.
In tegenstelling tot de Badeend gebruik ik niet de Lima cabinedeuren, maar zal er een styreen basis komen waarom geëtste FRIE deuren komen.
Daarom is ook de volgende stap de ontstane gaten vullen met styreen.
Nu is van belang dat dit mooi gaat aansluiten op de kop. Uiteindelijk zal er maar een 7 à 8 mm van dit styreen blijven staan waarop de deur zit, maar heb het opvullend er in gelijmd om stevigheid te houden tijdens de bouw.
*
Volgens mij is er geen Hondekop gesloopt bij Koek, maar slopen staat zo wat synoniem met de naam Koek...