De bakken zijn inmiddels in de schuren-plamuren-schuren-plamuren-cyclus terecht gekomen en dus moest er maar eens een begin gemaakt worden met de onderstellen.
Daarvoor worden de Lima Hondekop onderstellen voor gebruikt echter moeten die dezelfde marteling ondergaan als de kap: zowel in de breedte als lengte doorgezaagd worden om 20 mm langer te worden en 3 mm smaller...
Hier voor heb ik 2 Lima kopbakken en 1 middenbak.
Deze worden zodanig doorgezaagd en weer aan elkaar gelijmd dat de zijkanten met roosters en naden van luiken er toonbaar uit zien.
Hier zijn de bakken al op lengte.
Nu nog smaller! Vóór het zagen heb ik de bodem aan de binnenkant eerst verstevigd met een plaatje styreen van 0,75 mm dik.
Hier heb ik dezelfde zaagmal voor gebruikt als voor de kappen alleen moest ik de bodems zodanig uitvullen dat ze klem zaten.
En dan maar weer zagen...
Snapshot blijkt onscherp te zijn, maar ik zaag ze niet nog eens door voor een scherpe fotoDe zaagsneden zijn nog wat vlakker gemaakt op een vel schuurpapier op tafel en toen weer aan elkaar gelijmd.
Hieronder zie je de eenvoudig opstelling hiervan
En dan het voorlopige eindresultaat:
Op de eerder genoemde doorgezaagde en verlijmde plaat styreen is weer een tweede plaat van 0,75 mm gelijmd.
Ook op de zijkanten zijn verstevigingen aangebracht om de zaak zodanig stevig te maken dat er nog enig gewicht kan worden toegevoegd en de zaak nog mooi recht blijft.
Nu de bodems pas maken op de kappen en daarna eens kijken hoe we het Piko draaistel er in gaan frotten
Heeft iemand wellicht een foto van de binnenkant van een Piko Hondekop ter plaatse van het draaistel?