Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinsamenstellingenTopic: Twentelijn in de jaren '70 - treinsamenstellingen en omlopen
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Twentelijn in de jaren '70 - treinsamenstellingen en omlopen  (gelezen 1751 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Gepost op: 10 Oktober 2024, 12:24:25 »

Na behoorlijk wat tijd aan puzzelen in de binnenlandse VRM van 1973 te hebben besteed, kom ik tot de conclusie dat in het binnenlandse getrokken reizigersmaterieel op de Twentelijn in de zomer va 1973 de volgende stammen actief moeten zijn geweest:

6 stammen Plan W (voor dit overzicht door mij genummerd W1-W6)
3 stammen Plan D (D1-D3)
1 stam Silberlinge (S1)

De sequentie moet een doorloop hebben gehad van drie weken. Anders is het materieel, met name de omloop Plan D, niet passend te krijgen. Dat zag er als volgt uit, waarbij aangetekend dat:
- ik enkel getrokken treinen richting westen toon, dat is overzichtelijker;
- trein 440 werd gereden met stroomlijnmaterieel en eigenlijk niet in het overzicht hoort.


wk1wk2wk3
trein + vertrekmadiwodovrzazomadiwodovrzazomadiwodovrzazo
418 Amf 6.59W1W2W3W4D3--W1W2W3W4D1--W1W2W3W4D2--
420 Es 6.22W5W1W2W3W4--W5W1W2W3W4--W5W1W2W3W4--
424 Es 7.26D3W6W5W1W2W4-D1W6W5W1W2W4-D2W6W5W1W2W4-
428 Es 8.26W6W5W1W2W3D3-W6W5W1W2W3D1-W6W5W1W2W3D2-
432 Es 9.26D2D1D2D1D2D1-D3D2D3D2D3D2-D1D3D1D3D1D2-
436 Es 10.26W1W2W3W4D3W5-W1W2W3W4D1W5-W1W2W3W4D2W5-
440 Es 11.26---------------------
444 Es 12.26W5W1W2W3W4W3-W5W1W2W3W4W3-W5W1W2W3W4W3-
448 Es 13.26D3W6W5W1W2W4-D1W6W5W1W2W4-D2W6W5W1W2W4-
452 Hgl 14.34D1D2D1D2D1D2D1D2D3D2D3D2D3D2D3D1D3D1D3D1D3
456 Es 15.26W6W5W1W2W3D3-W6W5W1W2W3D1-W6W5W1W2W3D2-
460 Es 16.26W1W2W3W4D3W5W3W1W2W3W4D1W5W3W1W2W3W4D2W5W3
464 Es 17.26W5W1W2W3W4W3D3W5W1W2W3W4W3D1W5W1W2W3W4W3D2
468 Es 18.26D3W6W5W1W2W4W6D1W6W5W1W2W4W6D2W6W5W1W2W4W6
472 Es 19.26------D1------D2------D3
476 Hgl 20.34S1S1S1S1S1S1S1S1S1S1S1S1S1S1S1S1S1S1S1S1S1
480 Es 21.26------W3------W3------W3
484 Es 22.25------D3------D1------D2

Van al deze stammen, dus D1-D3, W1-W6 en S1, ga ik per dienst uitleggen hoe die eruit zagen. Er is altijd sprake van een stam, dus een vaste samenstelling rijtuigen die in principe nooit wijzigt, planmatig aangevuld met versterkingsrijtuigen al naar gelang het reizigersaanbod dat verwacht werd.

Zoals al aangegeven waren er drie soorten stammen actief op de Twentelijn.

Plan W (NS, enkel binnenlands)

B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
← Amsterdam - Hengelo / Enschede →

Plan D (NS, binnenlands en buurland)

B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D)
← Amsterdam - Hengelo / Enschede →

Silberlinge (DB, buurland, maar ingezet binnen de binnenlandse intercitydienst)

Bn (Silberling DB) + ABn (Silberling DB) + ABn (Silberling DB) + Bn (Silberling DB)
← Amsterdam - Hengelo / Enschede →

Noot: Aan de stam Silberlinge werd op drukke dagen in de zomerperiode tussen de beide ABn-rijtuigen een extra Bn toegevoegd.



Het moge duidelijk zijn dat in de praktijk van deze hele theoretische verhandeling nogal eens werd afgeweken. Er zullen daarom best foto's bestaan die mijn research lijken tegen te spreken. Ik ben benieuwd naar dat beeldmateriaal, want dat is natuurlijk een prima aanvulling. Ook foto's die mijn verhaal bevestigen zijn natuurlijk welkom.
« Laatste verandering: 17 Oktober 2024, 14:34:18 door Sander Lageveen » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17500


318*


« Antwoord #1 Gepost op: 10 Oktober 2024, 12:36:03 »

Die Silberlinge waren dan gehuurd van DB voor permanent gebruik binnen Nederland?
Of werden ze geregeld uitgewisseld en vertoefden ze steeds slechts een paar weken in Nederland en verdwenen ze dan weer naar Duitsland in een buurlandtrein?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2 Gepost op: 10 Oktober 2024, 13:02:54 »

Nou, dat is een mooie voorzet. Ik zal met de inzet van de Silberlinge beginnen, omloop 69, of stam "S1" in mijn overzicht. Zoals op zal vallen vallen de versterkingsrijtuigen logischerwijs telkens in een andere omloop. Omloop 69 sluit aan op treinenpaar 1519/1530, van en naar Hannover. Dat is voor zover ik nu kan zien. Volgens Mispoes ging de trein daarna door naar Braunschweig en dat is goed mogelijk. De aanwezigheid van een Plan E/L postrijtuig is wel opmerkelijk. De stam Silberlinge kwam als buurlandtrein bij Oldenzaal de grens over en reed vanaf Hengelo mee in het Nederlandse intercitypatroon van en naar Amsterdam, met een NS eloc ervoor. Hoe dat boekhoudkundig allemaal geregeld was weet ik niet.



Ik zal proberen de VRM hier zo uitgebreid mogelijk weer te geven, zodat de lezer zo dicht mogelijk bij de bron blijft. Even korte uitleg:

- koptekst treinnummer, van, naar, dienstregeling, dag, vertrektijd, aankomsttijd, (treintype);
- regel 1 Voorgaande trein;
- regel 2 Opsomming rijtuigen in volgorde west naar oost;
- regel 3 Volgende trein;
- regel 4 Omloopnummer.

In de VRM wordt onderstreept welke rijtuigen gegroepeerd zijn voor bijvoorbeeld een vorige of volgende trein. Ik heb dat hier vertaald door een pipe | te plaatsen. De RDz is dus een andere omloop dan de overige rijtuigen in onderstaande eerste trein. De locomloop voor 1973 heb ik niet, dus de afbeelding daarvan is indicatief, om aan te geven welke kant de trein op gaat.




Trein 421 Amsterdam - Hengelo ma v.6.58 a 8.58 (intercity)
30.421 Asd
RDzBnABnBn 1)ABnBn
Hgl 238|Hgl 1519
148|69
1) = alleen ma +di van 11/6 t/m 4/9

De RDz wordt in Hengelo afgekoppeld en zal zijn reis vervolgen in de D238 (Noordzee Express) richting Amsterdam. De Silberlinge worden door een DB-diesel, doorgaans een Br.220 naar ik aanneem, meegenomen de grens over naar de BRD als trein 1519. Eindpunt van dat treinnummer is Hannover (a 11.58).

Mijn interpretatie:

RDz (Plan E) + B (Silberling DB) + AB (Silberling DB) + B (Silberling DB) + AB (Silberling DB) + B (Silberling DB) + loc



In de avond komt het stammetje Silberlinge weer retour achter een DB-diesel (Br.220), als trein 1530 uit Hannover (v 17.29). Die gaat in Hengelo verder in de binnenlandse dienst als trein 476.

Trein 476 Hengelo - Amsterdam ma v.20.34 a 22.43 (intercity)
239 Hgl|1530 Hgl
RDzBnABnABnBn
Asd 30.476
148|69

De RDz die in Hengelo is aangekoppeld is afkomstig uit de D239 (Noordzee Express) uit Amsterdam (a 19.11).

Mijn interpretatie:

loc + RDz (Plan E) + B (Silberling DB) + AB (Silberling DB) + AB (Silberling DB) + B (Silberling DB)



De trein overnacht op emplacement Dijksgracht en wordt als trein 30.421 de volgende dagen (dinsdag t/m donderdag) aangerangeerd voor de volgende dienst.

Trein 421 Amsterdam - Hengelo di-do v.6.58 a 8.58 (intercity)
30.421 Asd
(o)PRDzBnABnBn 1)ABnBn
Hgl 762443|Hgl 238|Hgl 1519
307|148|69
1) = alleen ma +di van 11/6 t/m 4/9

Opmerkelijk hier is natuurlijk het postrijtuig. Dat wordt in opzending meegegeven en is dus niet in gebruik. In Hengelo gaat het mee in leeg materieeltrein 762443 naar Enschede. Daarvan heb ik de samenstelling. Die zal ik binnenkort ook hier plaatsen. De RDz wordt in Hengelo afgekoppeld en zal zijn reis vervolgen in de D238 (Noordzee Express) richting Amsterdam. De Silberlinge worden door een DB-diesel meegenomen de grens over naar de BRD als trein 1519. Eindpunt van dat treinnummer is andermaal Hannover (a 11.58).

Mijn interpretatie:

P (Plan E/L) + RDz (Plan E) + B (Silberling DB) + AB (Silberling DB) + B (Silberling DB) + AB (Silberling DB) + B (Silberling DB) + loc



In de avond komt het stammetje Silberlinge weer retour achter een DB-diesel, als trein 1530 uit Hannover (v 17.29). Die gaat in Hengelo verder in de binnenlandse dienst als trein 476.

Trein 476 Hengelo - Amsterdam di-do v.20.34 a 22.43 (intercity)
239 Hgl|1530 Hgl
RDzBnABnBn 1)ABnBn
Asd 30.476
148|69
1) = alleen do + vr van 7/6 t/m 31/8

De RDz die in Hengelo is aangekoppeld is weer afkomstig uit de D239 (Noordzee Express) uit Amsterdam (a 19.11).

Mijn interpretatie:

loc + RDz (Plan E) + B (Silberling DB) + AB (Silberling DB) + B (Silberling DB) + AB (Silberling DB) + B (Silberling DB)

Aangemerkt dus dat de middelste Silberling ook weggelaten kan worden voor een realistische samenstelling.



De trein overnacht op emplacement Dijksgracht en wordt als trein 30.421 de volgende dag (vrijdag) aangerangeerd voor de volgende dienst.

Trein 421 Amsterdam - Hengelo vr v.6.58 a 8.58 (intercity)
30.421 Asd
(o)PRDzBnABnABnBn
Hgl 762443|Hgl 238|Hgl 1519
307|148|69

Het postrijtuig wordt weer in opzending meegegeven en is dus niet in gebruik. In Hengelo gaat het mee in leeg materieeltrein 762443 naar Enschede. De RDz wordt andermaal in Hengelo afgekoppeld en zal zijn reis vervolgen in de D238 (Noordzee Express) richting Amsterdam. De Silberlinge worden door een DB-diesel meegenomen de grens over naar de BRD als trein 1519. Eindpunt van dat treinnummer is Hannover (a 11.58).

Mijn interpretatie:

P (Plan E/L) + RDz (Plan E) + B (Silberling DB) + AB (Silberling DB) + B (Silberling DB) + AB (Silberling DB) + B (Silberling DB) + loc



In de avond komt het stammetje Silberlinge weer retour achter een DB-diesel, als trein 1530 uit Hannover (v 17.29). Die gaat in Hengelo verder in de binnenlandse dienst als trein 476.

Trein 476 Hengelo - Amsterdam vr v.20.34 a 22.43 (intercity)
239 Hgl|1530 Hgl
RDzBnABnBn 1)ABnBn
Asd 30.476
146|69
1) = alleen do + vr van 7/6 t/m 31/8

De RDz die in Hengelo is aangekoppeld is weer afkomstig uit de D239 (Noordzee Express) uit Amsterdam (a 19.11). Ditmaal is het omloopnummer 146.

Mijn interpretatie:

loc + RDz (Plan E) + B (Silberling DB) + AB (Silberling DB) + B (Silberling DB) + AB (Silberling DB) + B (Silberling DB)

Aangemerkt weer dat de middelste Silberling ook weggelaten kan worden voor een realistische samenstelling.



De trein overnacht op emplacement Dijksgracht en wordt als trein 30.421 de volgende dag (zaterdag) aangerangeerd voor de volgende dienst.

Trein 421 Amsterdam - Hengelo za v.6.58 a 8.58 (intercity)
30.421 Asd
(o)PBnABnABnBn
Hgl 762443|Hgl 1519
307|69

Het postrijtuig wordt weer in opzending meegegeven en is dus niet in gebruik. In Hengelo gaat het mee in leeg materieeltrein 762443 naar Enschede. Er is geen RDz aanwezig. De Silberlinge worden door een DB-diesel meegenomen de grens over naar de BRD als trein 1519. Eindpunt van dat treinnummer is Hannover (a 11.58).

Mijn interpretatie:

P (Plan E/L) + B (Silberling DB) + AB (Silberling DB) + AB (Silberling DB) + B (Silberling DB) + loc



In de avond komt het stammetje Silberlinge weer retour achter een DB-diesel, als trein 1530 uit Hannover (v 17.29). Die gaat in Hengelo verder in de binnenlandse dienst als trein 476. Een Plan D en Plan K worden in opzending meegegeven uit leeg materieeltrein 99552 (uit Enschede). Beide waren op vrijdag als versterking van trein 461 aangekomen en in Enschede achtergebleven.

Trein 476 Hengelo - Amsterdam za v.20.34 a 22.43 (intercity)
99552 Hgl|1530 Hgl
(o) A3B5(o) A9BnABnABnBn
Asd 30.476
117|195|69

Mijn interpretatie:

loc + A3B5 (Plan K) + B (Plan D) + B (Silberling DB) + AB (Silberling DB) AB (Silberling DB) + B (Silberling DB)



De trein overnacht op emplacement Dijksgracht en wordt als trein 30.421 de volgende dag (zondag) aangerangeerd voor de volgende dienst.

Trein 421 Amsterdam - Hengelo zo v.6.58 a 8.58 (intercity)
30.421 Asd
BnABnABnBn(o) D
Hgl 1519|Hgl 1523
69|624

Het postrijtuig is ditmaal afwezig, evenals de RDz. Wel is er een Stalen D aanwezig in deze trein, in opzending, ten behoeve van trein 1523 naar Bad Harzburg. Normaal gesproken ontstaat trein 1523 uit binnenlandse trein 441, maar die staat voor zondag niet in de VRM. Trein 1523 staat wèl in de internationale dienstregeling vanaf Hengelo voor zondag, dus neem ik aan dat trein 1523 op zondag om 14.11u vertrok vanuit Hengelo, met Duits materieel en de Stalen D uit onze trein 421.
De Silberlinge uit trein 421 worden door een DB-diesel meegenomen de grens over naar de BRD als trein 1519. In 1972 schijnt treinenpaar 1519/1530 gereden te hebben met Plan D en startpunt Hengelo, maar anno 1973 is dus dit Duitse materieel ingezet. Eindpunt van dat treinnummer is Hannover (a 11.58).

Mijn interpretatie:

B (Silberling DB) + AB (Silberling DB) + AB (Silberling DB) + B (Silberling DB) + Stalen DIV + loc



In de avond komt het stammetje Silberlinge weer retour achter een DB-diesel, als trein 1530 uit Hannover (v 17.29). Die gaat in Hengelo verder in de binnenlandse dienst als trein 476. Een Stalen D, Plan D en Plan K worden in opzending meegegeven uit leeg materieeltrein 99552 (uit Enschede).

Trein 476 Hengelo - Amsterdam zo v.20.34 a 22.43 (intercity)
99552 Hgl|1530 Hgl
D(o) A3B5(o) A9BnABnABnBn
Asd 30.476
626|117|195|69

Mijn interpretatie:

loc + Stalen DIV + A3B5 (Plan K) + B (Plan D) + B (Silberling DB) + AB (Silberling DB) AB (Silberling DB) + B (Silberling DB)

Deze sequentie is na een week rond, dus de dienst op maandag begint weer zoals bovenaan in dit bericht. In mijn schema heb ik die voor drie weken uitgeschreven, maar dat is telkens precies hetzelfde.
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #3 Gepost op: 16 Oktober 2024, 09:41:32 »

De drie stammen Plan D, door mij D1, D2 en D3 genoemd in het overzicht, doorlopen elk een sequentie van drie weken. D1 start die in de eerste week, D2 in de tweede en D3 in de derde, etc. Ze doorlopen dus alle drie dezelfde cyclus, maar een week na elkaar. Het volstaat dus één zo'n cyclus te laten zien. Daarmee dek je ze alledrie.

Die inzet van zo'n stam Plan D begon op zondag in Hengelo, als trein 1523 naar Hannover en verder. Normaal gesproken startte deze stam als binnenlandse trein 441 uit Amsterdam, maar niet op zondag.
De trein komt op maandag weer terug in Hengelo onder nummer 1528 en neemt dan als trein 452 deel aan de binnenlandse dienst. In Hengelo worden een Plan D, Plan K en Plan E RDz aangekoppeld als versterking.

1973 Oploop 66/67/68
Week 1

Trein 452 Hengelo - Amsterdam ma v14.34 a 16.34 (intercity)
99523 Hgl441 Hgl1528 Hgl
B9A3B5RDzDB9A8B9B9B9
|Asd 461
193|115|145|625|67


Mijn interpretatie:

loc + B (Plan D)  + AB (Plan K)  + RDz (Plan E) + Stalen DIV  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)



Trein 461 Amsterdam - Enschede ma v16.58 a 19.06 (intercity)
452 Asd
B9A3B5RDzDB9A8B9B9B9
Es 424|Es 420|Es 432
193|115|145|625|67


Mijn interpretatie:

B (Plan D)  + AB (Plan K)  + RDz (Plan E) + Stalen DIV  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D) + loc



De trein overnacht in Enschede en vertrekt de dinsdag naar Amsterdam. Daarbij worden de versterkingsrijtuigen Plan D en Plan K achtergelaten en de RDz (Plan E) aan de achterzijde van de stam geplaatst.


Trein 432 Enschede - Amsterdam di v09.26 a 11.34 (intercity)
461 Es|461 Es
DB9A8B9B9B9RDz
Asd 441
di+do:625,wo:626|66|145


Mijn interpretatie:

Stalen DIV  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D) + RDz (Plan E)



Trein 441 Amsterdam - Hengelo di v11.58 a 13.57 (intercity)
432 Asd
DB9A8B9B9B9RDz
Hgl 1523|Hgl 452
di+do:625,wo:626|66|145


Mijn interpretatie:

Stalen DIV  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D) + RDz (Plan E) + loc



In Hengelo werd de loc vervangen door een Br220 van de DB en de RDz (Plan E) ging er ook af. Reizigers naar Enschede moesten in Hengelo overstappen op stoptrein 2941. Dat was destijds een rechtstreekse verbinding zonder tussenstops, omdat Enschede Kennispark nog niet bestond. Terwijl ons stammetje naar Duitsland vertrok als trein 1523 werd de afgerangeerde RDz bijgeplaatst in de binnenlandse tegentrein 452 die als 1528 in Hengelo aan was gekomen uit Duitsland.
Na de trip bij onze oosterburen kwam ons stammetje een dag later, woensdag dus, weer in Hengelo aan, als trein 1528. Ook hier werd het kunstje met de RDz weer uitgehaald: die kwam direct uit tegentrein 441. Er werd versterking bijgeplaatst in de vorm van twee Plan K's en een Plan D. De binnenlandse reis ging verder onder treinnummer 452.

Trein 452 Hengelo - Amsterdam wo v14.34 a 16.34 (intercity)
99523 Hgl441 Hgl1528 Hgl
A3B5B9A3B5RDzDB9A8B9B9B9
Asd 461
115|193|117|145|di+do:625,wo:626|67


Mijn interpretatie:

loc + AB (Plan K)  + B (Plan D)  + AB (Plan K)  + RDz (Plan E) + Stalen DIV  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)



Trein 461 Amsterdam - Enschede wo v16.58 a 19.06 (intercity)
452 Asd
A3B5B9A3B5*RDzDB9A8B9B9B9
di+wo:Es 420|di+wo:Es 424|Es 432|Es 432
do:Es 456|do:Es99523||
115193|117|145|di+do:626,wo:625|67

* Gedeclasseerd


Mijn interpretatie:

AB (Plan K)  + B (Plan D)  + AB (Plan K)  + RDz (Plan E) + Stalen DIV  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D) + loc


« Laatste verandering: 16 Oktober 2024, 15:03:03 door 1200blauw » Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #4 Gepost op: 16 Oktober 2024, 09:43:02 »

(vervolg)

De trein overnacht in Enschede en begint de dienst weer op de volgende dag, donderdag, als trein 432. De versterkingsrijtuigen zijn dan afgerangeerd en de RDz (Plan E) aan de achterzijde van de stam geplaatst.


Trein 432 Enschede - Amsterdam do v09.26 a 11.34 (intercity)
461 Es|461 Es
DB9A8B9B9B9RDz
Asd 441
di+do:625,wo:626|66|145


Mijn interpretatie:

loc + Stalen DIV  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D) + RDz (Plan E)



Trein 441 Amsterdam - Hengelo do v11.58 a 13.57 (intercity)
432 Asd
DB9A8B9B9B9RDz
Hgl 1523|Hgl 452
di+do:625,wo:626|66|145


Mijn interpretatie:

Stalen DIV  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D) + RDz (Plan E) + loc



De trein vertrekt nu met een Duitse Br220 over de grens naar Hannover en verder, als trein 1523. NS eloc en RDz blijven achter in Hengelo. Reizigers naar Enschede nemen weer plaats in stoptrein 2941. De volgende dag, vrijdag, verschijnt het stammetje weer in Hengelo als trein 1528. Na plaatsing van de NS eloc en de nodige versterking in de vorm van 2x Plan K en 2x Plan D gaat de binnenlandse reis verder als trein 452.

Trein 452 Hengelo - Amsterdam vr v14.34 a 16.34 (intercity)
99523 Hgl441 Hgl1528 Hgl
A3B5A3B5B9B9RDzDB9A8B9B9B9
Asd 461
118|117|195|193|145|625|67


Mijn interpretatie:

loc + AB (Plan K)  + AB (Plan K)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + RDz (Plan E) + Stalen DIV  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)



Trein 461 Amsterdam - Enschede vr v16.58 a 19.06 (intercity)
452 Asd
A3B5A3B5B9B9RDzDB9A8B9B9B9
Es 420 ma|Es 99552|Es 424|Es 432|Es 432
118117195|193|145|625|67


Mijn interpretatie:

AB (Plan K)  + AB (Plan K)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + RDz (Plan E) + Stalen DIV  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D) + loc



De trein overnacht in Enschede en begint de dienst weer op de volgende dag, zaterdag, als trein 432. De versterkingsrijtuigen zijn dan afgerangeerd, de RDz (Plan E) en de Plan D uit omloop 193 (die is op vrijdag ook met deze trein meegekomen) aan de achterzijde van de stam geplaatst.


Trein 432 Enschede - Amsterdam za v09.26 a 11.34 (intercity)
461 Es|461 Es
DB9A8B9B9B9RDzB9
Asd 441
di+do:625,wo:626|66|145|193


Mijn interpretatie:

loc + Stalen DIV  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D) + RDz (Plan E) + B (Plan D)



Trein 441 Amsterdam - Hengelo za v11.58 a 13.57 (intercity)
432 Asd
DB9A8B9B9B9RDzB9
Hgl 1523|Hgl 452|Hgl 99528 (zo)
625|66|145|193


Mijn interpretatie:

Stalen DIV  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D) + RDz (Plan E)  + B (Plan D)  + loc



Inmiddels is het ritueel in Hengelo wel bekend. De NS eloc, de RDz en de bijgeplaatste Plan D worden afgerangeerd. De DB Br220 wordt voor de trein geplaatst en zo verdwijnt ons stammetje richting Hannover als trein 1523. Een dag later komt het weer terug in Hengelo als trein 1528. Het is dan zondag. Eerder meldden we over dit stammetje in omloop 66/67/68 dat trein 1523 op zondag niet voortkwam uit een binnenlandse trein, omdat die niet reed op zondag. Voor tegentrein 1528 ligt dat anders: ons stammetje gaat verder als trein 452 naar Amsterdam.

Trein 452 Hengelo - Amsterdam zo v14.34 a 16.34 (intercity)
99523 Hgl1528 Hgl
RDzDB9A8B9B9B9
Asd 461
145|625|67


Mijn interpretatie:

loc + RDz (Plan E) + Stalen DIV  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)



Trein 461 Amsterdam - Enschede zo v16.58 a 19.06 (intercity)
452 Asd
RDzDB9A8B9B9B9
|Es 472
|145|625|67


Mijn interpretatie:

RDz (Plan E) + Stalen DIV  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D) + loc



Opmerkelijk is nu dat waar normaal gesproken de dienst voor de dag eindigt met trein 462 om 19.06u, er voor de dienst op zondag een uitzondering wordt gemaakt met een extra slag Amsterdam vv.

Trein 472 Enschede - Amsterdam zo v19.26 a 21.34 (intercity)
461 Hgl|437 Es
RDzDB9A8B9B9B9B9
Asd 481
145|625|67|192


Mijn interpretatie:

loc + RDz (Plan E) + Stalen DIV  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)



Trein 481 Amsterdam - Enschede zo v21.58 a 00.06 (intercity)
452 Asd
RDzDB9A8B9B9B9B9
|Es 472|Es 420
|145|625|67|192


Mijn interpretatie:

RDz (Plan E) + Stalen DIV  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D) + loc


« Laatste verandering: 16 Oktober 2024, 10:43:45 door 1200blauw » Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #5 Gepost op: 16 Oktober 2024, 09:45:26 »

(vervolg)

Week 2

Op de maandag start het stammetje in Enschede als trein 424.

Trein 424 Enschede - Amsterdam ma v7.26 a 9.34 (intercity)
481 Es|457 vr Es|433 zat Es
RDzB9A8B9B9B9A3B5A3B5
Asd 433
147|68|115|116


Mijn interpretatie:

loc + RDz (Plan E)  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + AB (Plan K)  + AB (Plan K)



Trein 433 Amsterdam - Enschede ma v9.58 a 12.06 (intercity)
424 Asd
RDzB9A8B9B9B9A3B5A3B5
|Es 448|Es 99523|Es 468
147|68|115|116


Mijn interpretatie:

RDz (Plan E) + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + AB (Plan K) +  AB (Plan K) + loc



Trein 448 Enschede - Amsterdam ma v13.26 a 15.34 (intercity)
433 Es
RDzB9A8B9B9B9
Asd 433
147|68


Mijn interpretatie:

loc + RDz (Plan E)  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)



Trein 457 Amsterdam - Enschede ma v15.58 a 18.06 (intercity)
424 Asd
RDzB9A8B9B9B9
|Es 448
147|68


Mijn interpretatie:

RDz (Plan E) + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D) + loc



Trein 468 Enschede - Amsterdam ma v18.26 a 20.34 (intercity)
457 Es
RDzB9A8B9B9B9A3B5
Asd 99569|
147|68|116


Mijn interpretatie:

loc + RDz (Plan E)  + B (Plan D)  + A (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)  + B (Plan D)

Ons stammetje wordt als leeg materieeltrein afgerangeerd, naar men mag aannemen naar Dijksgracht. Op de Rails uit 1973 meldt dat er op dinsdag en woensdag een stammetje wordt ingezet tussen Amsterdam en Brussel. Donderdag wordt gebruikt voor regulier onderhoud. Aangezien er juist op die dagen een gat valt in mijn tabel voor elke stam, past dat precies met elkaar.


« Laatste verandering: 16 Oktober 2024, 15:03:35 door 1200blauw » Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #6 Gepost op: 16 Oktober 2024, 09:46:45 »

(vervolg)

Op vrijdag wordt de stam weer ingezet op de verbinding Amsterdam - Hengelo / Enschede.




Trein 418 Amersfoort – Amsterdam zomer 1973 vr v.6.59 a 7.34 (intercity)
99514 Amf
RDzB9A8B9B9B9
Asd 425
146|68

Mijn vertaling:

loc + RD (Plan D of E) + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D)



Trein 425 Amsterdam - Enschede zomer 1973 vr v.7.58 a 10.06 (intercity)
418 Asd
RDzB9A8B9B9B9
Es 436
148|68

Mijn vertaling:

RD (Plan D of E) + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + loc




Trein 436 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.10.26 a 12.34 (intercity)
425 Es
RDzB9A8B9B9B9
Asd 445
148|68

Mijn vertaling:

loc + RD (Plan D of E) + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D)



Trein 445 Amsterdam – Enschede zomer 1973 vr v.12.58 a 15.06 (intercity)
436 Asd
RDzB9A8B9B9B9
Es 460
148|68

Mijn vertaling:

RD (Plan D of E) + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + loc



Trein 460 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.16.26  a 18.34 (intercity)
762443do Es|762443 Es|445 Es|762443wo
A3B5*A3B5*RDzB9A8B9B9B9B9
Asd 469
113|116|148|68|192
*Gedeclasseerd

Trein 762443 is een leeg materieeltrein die dagelijks reed tussen Hengelo en Enschede. Hoe die dagelijks was samengesteld heb ik ook, maar dat is voor later.

Mijn vertaling:

Plan K + Plan K + RD (Plan D of E) + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + loc



Trein 469 Amsterdam – Enschede zomer 1973 vr v.18.58  a 21.06 (intercity)
460 Asd
A3B5A3B5RDzB9A8B9B9B9B9
Es 99552zo|Es 428ma|Es 428
113|116|148|68|192

Trein 99552 is een nummer voor het afrangeren. Wat er daarna met dit materieel gebeurde weet ik niet, omdat ik daar geen VRM van heb. De trein overnachtte in Enschede.

Mijn vertaling:

Plan K + Plan K + RD (Plan D of E) + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + loc



Trein 428 Enschede – Amsterdam zomer 1973 za v.8.26 a 10.34 (intercity)
469 Es|485 Es
RDzB9A8B9B9B9B9B9
Asd 437
148|68|192|194

Mijn vertaling:

loc + RD (Plan D of E) + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D)



Trein 437 Amsterdam – Enschede zomer 1973 za v.10.58 a 13.06 (intercity)
428 Asd|485 Es
RDzB9A8B9B9B9B9B9
Es 456|Es 472zo|Es 99552?
148|68|192|194

Over het nummer van de afrangeertrein ben ik niet zeker, vanwege mijn onduidelijke kopie op dit punt.

Mijn vertaling:

RD (Plan D of E) + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + loc



Trein 456 Enschede – Amsterdam zomer 1973 za v.15.26  a 17.34 (intercity)
437 Es
RDzB9A8B9B9B9
Asd 465
146|68

Mijn vertaling:

loc + RD (Plan D of E) + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D)


Trein 465 Amsterdam – Enschede zomer 1973 za v.17.58 a 20.06 (intercity)
456 Asd
RDzB9A8B9B9B9
Es 464
146|68

Mijn vertaling:

RD (Plan D of E) + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + loc


« Laatste verandering: 16 Oktober 2024, 10:46:34 door 1200blauw » Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #7 Gepost op: 16 Oktober 2024, 09:48:21 »

(vervolg)

De trein overnacht op Enschede en blijft er ook een groot deel van de zondag op het emplacement staan. De RDz wordt aan het andere einde van de trein geplaatst. In die formatie is er pas aan het einde van de dag weer werk aan de winkel.

Trein 464 Enschede – Amsterdam zomer 1973 zo v.17.26  a 19.34 (intercity)
465 Es|465 Es
B9A8B9B9B9RDz
Asd 473
68|148

Mijn vertaling:

loc + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)


Trein 473 Amsterdam – Enschede zomer 1973 zo v.19.58 a 22.06 (intercity)
99573 Asd|464 Asd|465 Es
WL (fac)BmABmB9A8B9B9B9RDz
Hgl D 237|Es 484
DB|68|148

Het internationale deel van de trein werd na aankomst om 21.57u in Hengelo afgekoppeld en geplaatst aan de D237, beter bekend als de Nord West Express, die om 22.10 in Hengelo aankwam.

Mijn vertaling:

loc + WL (CIWL/DSB, fac) + Bm (UIC-X, DB) + ABm (UIC-X, DB) + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)



Trein 484 Enschede – Amersfoort zomer 1973 zo v.22.25 a 23.53 (intercity)
473 Es|465 Es
B9A8B9B9B9RDz
Amf 2913
68|148

Mijn vertaling:

loc + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)



Week 3



Na overnachten in Amersfoort begint de maandag als stoptrein naar Enschede.

Trein 2913 Amersfoort – Enschede zomer 1973 ma v.6.24 a 8.02 (stoptrein)
291|465 Es
B9A8B9B9B9RDz
Es 432
66|145

Hoewel het waarschijnlijk wèl hetzelfde stammetje Plan D betreft is inmiddels het omloopnummer veranderd, ook van de RDz. Dat gaat vanaf nu regelmatiger gebeuren.

Mijn vertaling:

B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E) + loc



Trein 432 Enschede – Amsterdam zomer 1973 ma v.9.26 a 11.34 (intercity)
481 Es|2913 Es
DB9A8B9B9B9RDz
Asd 441
626|66|145

Mijn vertaling:

loc + Stalen DIV + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)



Trein 441 Amsterdam – Hengelo zomer 1973 ma v.11.58 a 13.57 (intercity)
432 Asd|465 Es
DB9A8B9B9B9RDz
Hgl 1523|Hgl 452
626|66|145

Trein 1523 wordt overgenomen door een Br.220 van DB die de trein de grens mee over neemt, met achterlating van de RD in Hengelo. Passagiers naar Enschede worden geacht over te stappen op trein 2941 (Hengelo-Enschede).

Mijn vertaling:

Stalen DIV + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E) + loc



De volgende dag komt trein 1528 Om 14.24u Hengelo binnen, naar ik aanneem (...) met ons stammetje Plan D's. Dat sluit mooi aan op wat wèl in de VRM wordt vermeld (de omloop nummers verschillen nu wel weer):

Trein 452 Hengelo – Amsterdam zomer 1973 di v.14.34 a 16.34 (intercity)
99523 Hgl|441 Hgl|1528 Hgl
A3B5B9A3B5RDzDB9A8B9B9B9
Asd 461
|115|193|117|145|626|67

Er werden twee Plan K's en een Plan D B bijgeplaatst in Hengelo. Getuige het treinnummer hebben die gewacht op het emplacement van Hengelo. Uit welke trein ze afkomstig zijn is een hiaat in mijn onderzoek. Uiteraard is de RDz ook weer van de partij. Die komt uit trein 441 van die dag. Dat is de trein die vanaf Hengelo als trein 1523 naar Bad Harzburg rijdt en even daarvoor, om 14.11u uit Hengelo vertrokken is.

Mijn vertaling:

loc + AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K) + Stalen DIV + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)



Trein 461 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.16.58  a 19.06 (intercity)
452 Asd
A3B5B9A3B5*RDzDB9A8B9B9B9
Es 420|Es 424|Es 432|Es 432
|115|193|117|145|626|67
* Gedeclasseerd

Mijn vertaling:

AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K) + RD (Plan D of E) + Stalen DIV + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + loc



« Laatste verandering: 16 Oktober 2024, 15:04:34 door 1200blauw » Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #8 Gepost op: 16 Oktober 2024, 09:50:33 »

(vervolg)

De trein heeft in Enschede de nacht doorgebracht en vertrekt op woensdagochtend na de ochtendspits weer richting het westen.

Trein 432 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.9.26 a 11.34 (intercity)
|461 Es|461 Es
DB9A8B9B9B9RDz
Asd 441
626|66|145

De RDz is weer verplaatst naar de andere kant van het stammetje, naar ik aanneem om de bereikbaarheid te vergroten van het restauratiegedeelte en de bagagecapaciteit te spreiden.

Mijn vertaling:

loc + Stalen DIV + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)



Trein 441 Amsterdam – Hengelo zomer 1973 wo v.11.58 a 13.57 (intercity)
432 Asd|465 Es
DB9A8B9B9B9RDz
Hgl 1523|Hgl 452
626|66|145

Trein 1523 is andermaal de verbinding met Bad Harzburg, dus alweer gaat ons stammetje op pad, de grens over. De trein wordt overgenomen door een Br.220 van DB die de trein de grens mee over neemt, met achterlating van de RD in Hengelo. Passagiers naar Enschede worden geacht over te stappen op trein 2941 (Hengelo-Enschede).

Mijn vertaling:

Stalen DIV + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E) + loc



De volgende dag komt trein 1528 Om 14.24u Hengelo binnen. Andermaal de aanname dat dit hetzelfde stammetje is dat op woensdag naar de Bondsrepubliek is vertrokken. Dit zou dan de aansluitende trein moeten zijn (het omloopnummer verschilt weer):

Trein 452 Hengelo – Amsterdam zomer 1973 do v.14.34  a 16.34 (intercity)
99523 Hgl|441 Hgl|1528 Hgl
A3B5B9A3B5RDzDB9A8B9B9B9
Asd 461
|115|193|117|145|626|67

Dezelfde routine als op de dinsdag is weer van toepassing: er werden twee Plan K's en een Plan D B bijgeplaatst in Hengelo, evenals de Rdz uit de tegentrein.

Mijn vertaling:

loc + AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K) + Stalen DIV + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)



Trein 461 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.16.58 a 19.06 (intercity)
452 Asd
A3B5B9A3B5*RDzDB9A8B9B9B9
Es 456|Es 99523|Es 432|Es 432
|115|193|117|145|626|67
* Gedeclasseerd

Mijn vertaling:

AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K) + RD (Plan D of E) + Stalen DIV + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + loc



Na andermaal een overnachting in Enschede strekt ons stammetje de wieltjes op vrijdagochtend weer richting Amsterdam.

Trein 432 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.9.26 a 11.34 (intercity)
|461 Es|461 Es
DB9A8B9B9B9RDz
Asd 441
626|66|145

De RDz is weer verplaatst naar de andere kant van de trein.

Mijn vertaling:

loc + Stalen DIV + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)



Trein 441 Amsterdam – Hengelo zomer 1973 vr v.11.58 a 13.57 (intercity)
432 Asd|465 Es
DB9A8B9B9B9RDz
Hgl 1523|Hgl 452
626|66|145

Trein 1523 is andermaal de verbinding met Bad Harzburg, dus alweer gaat ons stammetje op pad, de grens over. De trein wordt overgenomen door een Br.220 van DB die de trein de grens mee over neemt, met achterlating van de RD in Hengelo. Passagiers naar Enschede worden geacht over te stappen op trein 2941 (Hengelo-Enschede).

Mijn vertaling:

Stalen DIV + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E) + loc



De volgende dag komt trein 1528 Om 14.24u Hengelo binnen. Andermaal de aanname dat dit hetzelfde stammetje is dat op woensdag naar de Bondsrepubliek is vertrokken. Dit zou dan de aansluitende trein moeten zijn (het omloopnummer verschilt weer):

Trein 452 Hengelo – Amsterdam zomer 1973 za v.14.34  a 16.34 (intercity)
|441 Hgl|1528 Hgl
RDzDB9A8B9B9B9
Asd 461
|145|626|67

Ditmaal blijft de versterking met Plan K's en Plan D achterwege. De Rdz uit de tegentrein wordt wèl geplaatst en staat nu direct achter de loc, vòòr de Stalen D.

Mijn vertaling:

loc + AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K) + Stalen DIV + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)



Trein 461 Amsterdam – Enschede zomer 1973 za v.16.58 a 19.06 (intercity)
452 Asd
RDzDB9A8B9B9B9
|Es 99523|Es 99552|Es 99523
|145|626|67
* Gedeclasseerd

Mijn vertaling:

RD (Plan D of E) + Stalen DIV + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + loc



Met het afrangeren op zaterdag als trein 99523 in Enschede is de cyclus van ons stammetje ten einde. De volgende dienst zal weer zijn zoals in het eerste bericht van deze cyclus.
« Laatste verandering: 16 Oktober 2024, 09:53:30 door 1200blauw » Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #9 Gepost op: 17 Oktober 2024, 09:51:24 »

Omloop 22/23/24 bestaat volgens Op de Rails uit zes setjes van drie Plan W's. In de praktijk werden die altijd vergezeld van een A en een RD, beide Plan E. De A- en RD-rijtuigen Plan E werden daartoe, in tegenstelling tot de B-rijtuigen Plan E, voorzien van automatische deuren. De nieuwere Plan W was ook uitgerust met automatische deuren, zodat van de gehele trein de deuren automatisch konden worden bediend. Tegenwoordig is dat in principe standaard. Zoals gezegd is de cyclus van een stam Plan W precies een week. Na een week begint een stam dus altijd weer zoals de week ervoor.

1973 Omloop 21/22/23/24, stam "W1"



Trein 418 Amersfoort – Amsterdam zomer 1973 ma v.6.59 a 7.34 (intercity)
30.416 Amf
A8bRDzB11B11B11
Asd 425
201|141|21

De trein wordt vanaf het rangeerterrein klaargezet door trein 30.416 te Amersfoort.

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 425 Amsterdam – Enschede zomer 1973 ma v.7.58 a 10.06 (intercity)
416 Asd
A8bRDzB11B11B11
Es 436
201|141|21

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



Trein 436 Enschede – Amsterdam zomer 1973 ma v.10.26 a 12.34 (intercity)
425 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 445
201|141|21

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 445 Amsterdam – Enschede zomer 1973 ma v.12.58 a 15.06 (intercity)
436 Asd
A8bRDzB11B11B11
Es 460
201|141|21

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



Trein 460 Enschede – Amsterdam zomer 1973 ma v.16.26 a 18.34 (intercity)
445 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 469
201|141|21

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 469 Amsterdam – Enschede zomer 1973 ma v.18.58 a 21.06 (intercity)
460 Asd
A8bRDzB11B11B11
Es 420
201|141|21

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



Na overnachten in Enschede gaat de trein op dinsdag weer richting westen. De omloopnummers zijn alle met 1 opgehoogd.

Trein 420 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.6.22 a 8.34 (intercity)
469 Es|461 Es
A8bRDzB11B11B11A3B5
Asd 429
202|142|22|114

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)



Trein 429 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.8.58 a 11.06 (intercity)
420 Asd
A8bRDzB11B11B11A3B5
Es 444|Es 456
202|142|22|114

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc



Trein 444 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.12.26 a 14.34 (intercity)
469 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 453
202|142|22

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 453 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.14.58 a 17.06 (intercity)
444 Asd
A8bRDzB11B11B11
Es 464
202|142|22

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



Trein 464 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.17.26 a 19.34 (intercity)
453 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 473
202|142|22

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 473 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.19.58 a 22.06 (intercity)
99573 Asd|464 Asd
WL (fac)BmABmB9B9A8bRDzB11B11B11
Hgl D 237|Es 460 vr|Es 99523 vr|Es 428
DB|192|195|202|142|22

In plaats van "B9" staat er twee keer "Bg" in deze samenstelling. Ik heb niet kunnen vinden wat daarvan de betekenis zou kunnen zijn. Aangezien in trein 460 op vrijdag een B9 wordt bijgeplaatst, heb ik aangenomen dat het een typfout is geweest voor B9.

Het internationale deel van de trein werd na aankomst om 21.57u in Hengelo afgekoppeld en geplaatst aan de D237, beter bekend als de Nord West Express, die om 22.10 in Hengelo aankwam. De beide Bg/B9's gingen mee naar Enschede en vervolgden hun reis pas op vrijdag weer.

Mijn interpretatie:

WL (CIWL/DSB, fac) + Bm (UIC-X, DB) + ABm (UIC-X, DB) + B (Plan D) + B (Plan D) + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



« Laatste verandering: 17 Oktober 2024, 10:44:02 door 1200blauw » Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #10 Gepost op: 17 Oktober 2024, 09:57:15 »

(Vervolg)



De stam heeft overnacht in Enschede en vertrekt de volgende ochtend weer richting westen.

Trein 428 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.8.26 a 10.34 (intercity)
473 Es|437 Es
A8bRDzB11B11B11B9
Asd 437
203|143|23|194

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D)



Trein 437 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.10.58 a 13.06 (intercity)
428 Asd
A8bRDzB11B11B11B9
Es 456|Es 428
203|143|23|194

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D) + loc



Trein 456 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.15.26 a 17.34 (intercity)
437 Es|429 Es
A8bRDzB11B11B11A3B5
Asd 465
203|143|23|114

De Plan D is vervangen door een Plan K. Kennelijk was er behoefte aan meer eerste klasse in de avondspits en meer tweede klasse overdag.

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)



Trein 465 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.17.58 a 20.06 (intercity)
456 Asd
A8bRDzB11B11B11A3B5
Es 424
203|143|23|114

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc



De trein overnachtte weer in Enschede en begon op donderdag weer aan een dienst richting westen.

Trein 424 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.7.26 a 9.34 (intercity)
115541 Es|465 Es|461 Es|429 Es
(o)mPA8bRDzB11B11B11A3B5B9A3B5
Asd 114811|Asd 433
|204|144|24|115|193|117

De mP ging in opzending mee naar Amsterdam, vandaar de "(o)" voor de aanduiding.

Mijn interpretatie:

loc + mP3000 + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K)



Trein 433 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.9.58 a 12.06 (intercity)
424 Es
A8bRDzB11B11B11A3B5B9A3B5
Asd 448
204|144|24|115|193|117

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K) + loc



Trein 448 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.13.26 a 15.34 (intercity)
433 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 457
204|144|24

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 457 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.15.58 a 18.06 (intercity)
448 Asd
A8bRDzB11B11B11
Asd 468
204|144|24

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



Trein 468 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.18.26 a 20.34 (intercity)
457 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 99568
204|144|24

Na aankomst in Amsterdam wordt de trein afgerangeerd als trein 99568.

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



De rest van de week wordt deze stam niet mee ingezet, in ieder geval niet op de Twentelijn. De volgende week begint de cyclus weer opnieuw zoals in het vorige bericht.
« Laatste verandering: 17 Oktober 2024, 17:34:35 door 1200blauw » Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #11 Gepost op: 17 Oktober 2024, 11:06:24 »

Zoals gezegd is de cyclus van een stam Plan W precies een week. Na een week begint een stam dus altijd weer zoals de week ervoor. Dit is de omloop van wat ik stam "W2" noem. Die begint op dinsdag. Het zal de oplettende lezer opvallen dat er enige overeenkomsten zijn met stam "W1".

1973 Omloop 21/22/23/24, stam "W2"



Trein 418 Amersfoort – Amsterdam zomer 1973 di v.6.59 a 7.34 (intercity)
99514
A8bRDzB11B11B11
Asd 425
201|141|21

De trein wordt aangevoerd als trein 99514.

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 425 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.7.58 a 10.06 (intercity)
416 Asd
A8bRDzB11B11B11
Es 436
201|141|21

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



Trein 436 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.10.26 a 12.34 (intercity)
425 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 445
201|141|21

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 445 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.12.58 a 15.06 (intercity)
436 Asd
A8bRDzB11B11B11
Es 460
201|141|21

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



Trein 460 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.16.26 a 18.34 (intercity)
445 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 469
201|141|21

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 469 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.18.58 a 21.06 (intercity)
460 Asd
A8bRDzB11B11B11
Es 420
201|141|21

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



Na overnachten in Enschede gaat de trein op dinsdag weer richting westen. De omloopnummers zijn alle met 1 opgehoogd.

Trein 420 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.6.22 a 8.34 (intercity)
469 Es|461 Es
A8bRDzB11B11B11A3B5
Asd 429
202|142|22|114

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)



Trein 429 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.8.58 a 11.06 (intercity)
420 Asd
A8bRDzB11B11B11A3B5
Es 444|Es 456
202|142|22|114

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc



Trein 444 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.12.26 a 14.34 (intercity)
469 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 453
202|142|22

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 453 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.14.58 a 17.06 (intercity)
444 Asd
A8bRDzB11B11B11
Es 464
202|142|22

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



Trein 464 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.17.26 a 19.34 (intercity)
453 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 473
202|142|22

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 473 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.19.58 a 22.06 (intercity)
99573 Asd|464 Asd
WL (fac)BmABmA3B5A3B5A8bRDzB11B11B11
Hgl D 237|Es 460|Es 99523 vr|Es 428
DB|113|118|202|142|22

In plaats van "B9" staat er twee keer "Bg" in deze samenstelling. Ik heb niet kunnen vinden wat daarvan de betekenis zou kunnen zijn. Aangezien in trein 460 op vrijdag een B9 wordt bijgeplaatst, heb ik aangenomen dat het een typfout is geweest voor B9.

Het internationale deel van de trein werd na aankomst om 21.57u in Hengelo afgekoppeld en geplaatst aan de D237, beter bekend als de Nord West Express, die om 22.10 in Hengelo aankwam. De beide Bg/B9's gingen mee naar Enschede en vervolgden hun reis pas op vrijdag weer.

Mijn interpretatie:

WL (CIWL/DSB, fac) + Bm (UIC-X, DB) + ABm (UIC-X, DB) + AB (Plan K) + AB (Plan K) + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #12 Gepost op: 17 Oktober 2024, 12:15:07 »


(Vervolg)



De stam heeft overnacht in Enschede en vertrekt de volgende ochtend weer richting westen.

Trein 428 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.8.26 a 10.34 (intercity)
473 Es|437 Es
A8bRDzB11B11B11B9
Asd 437
203|143|23|194

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D)



Trein 437 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.10.58 a 13.06 (intercity)
428 Asd
A8bRDzB11B11B11B9
Es 456|Es 428
203|143|23|194

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D) + loc



Trein 456 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.15.26 a 17.34 (intercity)
437 Es|429 Es
A8bRDzB11B11B11A3B5
Asd 465
203|143|23|114

De Plan D is vervangen door een Plan K.

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)



Trein 465 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.17.58 a 20.06 (intercity)
456 Asd
A8bRDzB11B11B11A3B5
Es 424
203|143|23|114

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc



De trein overnachtte weer in Enschede en begon op vrijdag weer aan een dienst richting westen.

Trein 424 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.7.26 a 9.34 (intercity)
|465 Es
A8bRDzB11B11B11A3B5
|Asd 433
|204|144|24|115

Ditmaal dus geen mP in opzending naar Amsterdam.

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)



Trein 433 Amsterdam – Enschede zomer 1973 vr v.9.58 a 12.06 (intercity)
424 Es
A8bRDzB11B11B11A3B5
Asd 448
204|144|24|115

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc



Trein 448 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.13.26 a 15.34 (intercity)
433 Es
A8bRDzB11B11B11A3B5
Asd 457
204|144|24|115

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)



Trein 457 Amsterdam – Enschede zomer 1973 vr v.15.58 a 18.06 (intercity)
448 Asd
A8bRDzB11B11B11A3B5
Asd 468|Es 424 ma
204|144|24|115

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc



Trein 468 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.18.26 a 20.34 (intercity)
457 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 99569
204|144|24

Na aankomst in Amsterdam wordt de trein afgerangeerd als trein 99569.

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #13 Gepost op: 19 Oktober 2024, 10:05:06 »

Ook de omloop van wat ik stam "W3" noem duurt precies een week. Die begint op woensdag. Ook hier zijn er enige overeenkomsten zijn met stammen "W1" en "W2". Met name in het weekend wijkt "W3" af.

1973 Omloop 21/22/23/24, stam "W3"



Trein 418 Amersfoort – Amsterdam zomer 1973 wo v.6.59 a 7.34 (intercity)
30.468 Amf
A8bRDzB11B11B11
Asd 425
201|141|21

De trein wordt aangevoerd als trein 99514.

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 425 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.7.58 a 10.06 (intercity)
416 Asd
A8bRDzB11B11B11
Es 436
201|141|21

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



Trein 436 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.10.26 a 12.34 (intercity)
425 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 445
201|141|21

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 445 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.12.58 a 15.06 (intercity)
436 Asd
A8bRDzB11B11B11
Es 460
201|141|21

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



Trein 460 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.16.26 a 18.34 (intercity)
445 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 469
201|141|21

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 469 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.18.58 a 21.06 (intercity)
460 Asd
A8bRDzB11B11B11
Es 420
201|141|21

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



Na overnachten in Enschede gaat de trein op donderdag weer richting westen. De omloopnummers zijn alle met 1 opgehoogd.

Trein 420 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.6.22 a 8.34 (intercity)
469 Es|461 Es
A8bRDzB11B11B11A3B5
Asd 429
202|142|22|114

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)



Trein 429 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.8.58 a 11.06 (intercity)
420 Asd
A8bRDzB11B11B11A3B5
Es 444|Es 456
202|142|22|114

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc



Trein 444 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.12.26 a 14.34 (intercity)
469 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 453
202|142|22

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 453 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.14.58 a 17.06 (intercity)
444 Asd
A8bRDzB11B11B11
Es 464
202|142|22

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



Trein 464 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.17.26 a 19.34 (intercity)
453 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 473
202|142|22

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 473 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.19.58 a 22.06 (intercity)
99573 Asd|464 Asd
WL (fac)BmABmA3B5A8bRDzB11B11B11
Hgl D 237|Es 460|Es 428
DB|116|202|142|22

Het internationale deel van de trein werd na aankomst om 21.57u in Hengelo afgekoppeld en geplaatst aan de D237, beter bekend als de Nord West Express, die om 22.10 in Hengelo aankwam.

Mijn interpretatie:

WL (CIWL/DSB, fac) + Bm (UIC-X, DB) + ABm (UIC-X, DB) + AB (Plan K) + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc


« Laatste verandering: 19 Oktober 2024, 10:11:32 door 1200blauw » Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #14 Gepost op: 19 Oktober 2024, 10:11:10 »

(vervolg)



De stam heeft overnacht in Enschede en vertrekt de volgende ochtend weer richting westen.

Trein 428 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.8.26 a 10.34 (intercity)
473 Es|437 Es
A8bRDzB11B11B11B9
Asd 437
203|143|23|194

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D)



Trein 437 Amsterdam – Enschede zomer 1973 vr v.10.58 a 13.06 (intercity)
428 Asd
A8bRDzB11B11B11B9
Es 456
203|143|23|194

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D) + loc



Trein 456 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.15.26 a 17.34 (intercity)
437 Es|461 Es
A8bRDzB11B11B11B9A3B5
Asd 465
203|143|23|194114

De Plan D is aangevuld met een Plan K.

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D) + AB (Plan K)



Trein 465 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.17.58 a 20.06 (intercity)
456 Asd
A8bRDzB11B11B11B9A3B5
Es 444|Es 428|Es 424
203|143|23|194|114

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D) + AB (Plan K) + loc



De trein overnachtte weer in Enschede en begon pas op zaterdagmiddag weer aan een dienst richting westen.

Trein 444 Enschede – Amsterdam zomer 1973 za v.12.26 a 14.34 (intercity)
|465 Es
A8bRDzB11B11B11
|Asd 453
|204|144|24

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 453 Amsterdam – Enschede zomer 1973 za v.14.58 a 17.06 (intercity)
444 Es
A8bRDzB11B11B11
Es 464
204|144|24

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



Trein 464 Enschede – Amsterdam zomer 1973 za v.17.26 a 19.34 (intercity)
453 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 473
204|144|24

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 473 Amsterdam – Enschede zomer 1973 za v.19.58 a 22.06 (intercity)
99573 Asd|464 Asd
WL (fac)BmABmA8bRDzB11B11B11
Hgl D 237|Es 428
DB|204|144|24

Ook op zaterdag werd door trein 473 het Amsterdamse deel van de Nord West Express meegenomen. De procedure in Hengelo is hetzelfde als de vorige keer.

Mijn interpretatie:

WL (CIWL/DSB, fac) + Bm (UIC-X, DB) + ABm (UIC-X, DB) + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc




Trein 460 Enschede – Amsterdam zomer 1973 zo v.16.26 a 18.34 (intercity)
473 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 469
201|141|21

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Trein 469 Amsterdam - Enschede zomer 1973 zo v.18.58 a 21.06 (intercity)
460 Asd
A8bRDzB11B11B11
Es 480
201|141|21

Mijn interpretatie:

A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc



Trein 480 Enschede – Amsterdam zomer 1973 zo v.21.26 a 23.34 (intercity)
469 Es
A8bRDzB11B11B11
Asd 30.480
201|141|21

Het afrangeren in trein 30.480 betekent het einde van de cylcus van dit stammetje. De volgende begint de daaropvolgende week zoals in het vorige bericht aangegeven. Of er tussentijds nog activiteiten voor dit stammetje in het verschiet lagen blijft vooralsnog onbekend.

Mijn interpretatie:

loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)



Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinsamenstellingenTopic: Twentelijn in de jaren '70 - treinsamenstellingen en omlopen
« vorige volgende »
Ga naar: