Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Omlaag
Print
Auteur Topic: Schwarzburg: autotransporters  (gelezen 111129 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 5 gasten bekijken dit topic.
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #60 Gepost op: 18 December 2015, 14:38:06 »

Roco 46480. Wagentype R 10. Wagennummer 406 513. Revisiedatum: 12-1-1962. Beladen met een Mercedes Benz-vrachtwagen van Roco. Het is een nieuwe vrachtwagen die net uit de fabriek komt en nog voorzien moet worden van opbouwonderdelen op het chassis. Vastzetmaterialen en rongen zijn los bijgeleverd.



Groet,
Ruud
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #61 Gepost op: 20 December 2015, 17:08:18 »

Roco 66021. Twee vlakke autotransporters. Wagentype Rlmmso 60. Bedrijfsnummers 454 127 en 454 014. Geen revisiedatum aanwezig. Af fabriek iedere wagen beladen met 6 Opel Kadets type A. Hiervan twee stationwagens. De automodellen zijn van Drummer (gedistribueerd door Brekina). De transportcombinatie is bestemd voor het vervoer van nieuwe auto's. Geïntegreerde vastzetkeggen, dus geen ander materiaal nodig.



Groet,
Ruud
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8946


271*


WWW
« Antwoord #62 Gepost op: 20 December 2015, 17:39:29 »

Naast elkaar! Dat heb ik nog nooit gezien...ging dat echt zo?  Shocked
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #63 Gepost op: 20 December 2015, 18:57:05 »

Ik heb dat ook nog nooit gezien. Wel 'dwars' geplaatst bij kleine auto's zoals de Goggomobil. Daar ben ik ook in werkelijkheid foto's van tegengekomen. Ik ga eens zoeken of ik van dit Roco-model een plaatje uit de realiteit kan vinden. Ik neem aan dat Roco deze vorm van autovervoer niet zelf bedacht heeft.

Een eerste snelzoekactie leverde dit beeld uit de werkelijkheid op:


Groet,
Ruud
« Laatste verandering: 20 December 2015, 19:02:00 door Ruud K » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8946


271*


WWW
« Antwoord #64 Gepost op: 20 December 2015, 19:20:41 »

Ik heb die foto ook even gegoogled, maar kan niet echt zien of er 2 naast elkaar staan.
De wagon is zo'n 3 meter breed vind ik ergens. De breedte van een A Kadett vind ik niet, een D was 164 cm.
Mocht de A dan toch 150 cm zijn, wat ik betwijfel, dan kunnen ze ook niet stijf tegen elkaar aan vervoerd worden.
Het spul staat te wiebelen op z'n veren...
Zijn de wagons soms verbreed Ruud?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8791


WWW
« Antwoord #65 Gepost op: 20 December 2015, 19:44:53 »

Hier staat wel een plaatje, al is het een iets ander wagentype (even scrollen naar onderen):

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4641159,page=all
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #66 Gepost op: 20 December 2015, 19:57:35 »

Dank je wel! De foto uit antwoord 63 heb ik overigens gevonden in het boek van Carstens, Goederenwagens, deel 5, bladzijde 76 en daar kun je - weliswaar ook nog met moeite - zien dat de Kadetts in twee rijen naast elkaar staan. Volgens het onderschrift is de foto gemaakt op station Aulendorf in mei 1965.

In het boek van Carstens staat dat de kleine BMW 700, gebouwd tussen 1959 en 1965, op een vergelijkbaar wagentype, nl. Rlmmso 61, in twee rijen naast elkaar werd vervoerd. Daarvoor kwamen maar liefst 141 van deze wagons in inzet.
De kleine BMW ziet er zo uit:


Herpa heeft daar een mooi model van:


De wagen met de Kadetts zou je dus ook kunnen beladen met die BMW's. Je moet dan wel kleine aanpassingen aanbrengen voor het vastzetten, omdat de asafstand ietsje anders is.
 
Groet,
Ruud
« Laatste verandering: 20 December 2015, 22:33:29 door Ruud K » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8946


271*


WWW
« Antwoord #67 Gepost op: 20 December 2015, 21:23:18 »

Onvoorstelbaar zeg.....rare jongens, die Germanen  Grin
Maakt me nog nieuwsgieriger naar maatvoeringen. Ik ga toch een beetje vermoeden dat die wagens wel iets breder dan 3 meter moeten zijn geweest.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #68 Gepost op: 20 December 2015, 22:37:42 »

Volgens de tekening in het boek van Carstens is de wagen 3016 mm breed, dus 3,016 meter. De laadvloerlengte is overigens 12,62 meter.

Groet,
Ruud
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #69 Gepost op: 20 December 2015, 22:43:35 »

'Rare jongens, die Germanen'. Inderdaad: het koetswerk van de BMW 700 werd op vrachtwagens naar België vervoerd om daar geassembleerd te worden. Hoe? Nou, zo:



Dat is nog eens efficiënt stapelen Grin. Daar is het vervoer in twee rijen op een wagon niets bij Grin.

Groet,
Ruud
« Laatste verandering: 21 December 2015, 10:42:57 door Ruud K » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8946


271*


WWW
« Antwoord #70 Gepost op: 20 December 2015, 22:52:20 »

Inmiddels de breedte van de A gevonden:1470 mm!
Er van uit gaande dat over de wielen gemeten we smaller uitkomen en die op het randje van de wagen stonden, geeft dat dus voldoende tussenruimte tussen de auto's om niet beschadigd te raken.
Het paste dus gewoon  Grin

Die BMW zal ook wel smal genoeg zijn....even gezocht: 1480 mm  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #71 Gepost op: 22 December 2015, 09:44:17 »

Marklin 46126. Set van twee wagens. Deze wagens reden altijd in setjes van twee. Wagentype Off 52. Bedrijfsnummer 869 172. Revisiedatum: 22-6-1960. Tijdperk III. Uitgave 2015. Onbeladen. De Off 52 was het eerste type dubbeldekker en was ontstaan uit het verbouwen van wagentype Omm 52. Het bovendek kan worden verlaagd, zodat de auto's erop en eraf kunnen rijden. Keggen bijgeleverd om de auto's te kunnen vastzetten.



Groet,
Ruud

Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #72 Gepost op: 22 December 2015, 09:57:58 »

Marklin 46136. Set van twee wagens. Deze wagens reden altijd in setjes van twee. Wagentype Offs 59. Bedrijfsnummer 633 278. Revisiedatum: 7-1961. Tijdperk III. Uitgave 2015. Onbeladen. Het bovendek kan worden verlaagd, zodat de auto's erop en eraf kunnen rijden. Keggen bijgeleverd om de auto's te kunnen vastzetten.



De Off 52- en Offs 59-set samen:



Groet,
Ruud
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #73 Gepost op: 19 Januari 2016, 14:18:35 »

Roco 47127. Wagentype Laes. Maatschappij: NS. Bedrijfsnummer 97009. Revisiedatum 20-2-1959. Beladen met 10 personenwagens VW type 1500 en 1600. De automodellen zijn van Roco zelf en helaas niet erg gedetailleerd.



Groet,
Ruud
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #74 Gepost op: 12 December 2016, 14:11:37 »

Weer eens wat autotransporters aan m'n verzameling toegevoegd, deels op beurs Houten gekocht, deels nieuw in de winkel. Eerst maar eens de beursaankoop.

Roco 66529. Wagentype Laes 60 Offs. DB. Bedrijfsnummer 635 199. Revisiedatum: 25-2-1964. Beladen met 10 personenwagens van het type VW 1500 en 1600, die vanaf 1961 werden geproduceerd. Automodellen van Roco; niet erg gedetailleerd. De kleuren van de automodellen zijn niet zo schreeuwend als van een andere, eerdere Roco-uitgave (zie antwoord 4 in dit draadje).



Groet,
Ruud
« Laatste verandering: 12 December 2016, 14:14:41 door Ruud K » Gelogd
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinsamenstellingenTopic: Schwarzburg: autotransporters
« vorige volgende »
Ga naar: