Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 62   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 458445 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #105 Gepost op: 8 Juli 2016, 14:02:43 »

Beide cabines hebben nu hun verlichting gekregen.
Dan is het tijd voor personeel in te zetten, heel wat verbouwing gedaan aan de figuren zelf, ook zijn ze niet van zo een hoge kwaliteit als Preiser.

Ze zullen wel zichtbaar genoeg zijn door hun fluo kledij.
Nu nog bezig aan extra onderdelen die nog in de cabines gaan komen, beetje bij beetje komt dit wel goed.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #106 Gepost op: 8 Juli 2016, 18:15:56 »

Beide cabines hebben nu alle onderdelen. Enkel nu de definitieve bedrading solderen met weerstand.Of dit  alles te zien zal zijn, na verloop van tijd en bij meerdere malen naar te kijken zal je steeds wel nog "iets" vinden dat je de vorige keer hebt gemist.

En nu lang week end. Wink
Eric.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8455


WWW
« Antwoord #107 Gepost op: 8 Juli 2016, 18:34:00 »

Erg fraai wat je daar gemaakt hebt.
En in deze schaal zie je er later vermoedelijk ook nog wel wat van als het eenmaal ingebouwd is?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
bollen neus
Gast
« Antwoord #108 Gepost op: 8 Juli 2016, 18:51:12 »

hallo Hubertus, dank voor jou reactie. Qua wat te zien is geef ik hier een voorbeeldje van vorig model dat ik gemaakt heb. Er is heus wel wat te zien hoor en zelfs zo als de verlichting alleen brand je nog altijd wel extra details ontdekt na een paar keren ernaar te kijken.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #109 Gepost op: 9 Juli 2016, 09:01:23 »

In de donker ziet het dus zo uit, cabines zijn nu zo goed als klaar.
Nu andere onderdelen klaarmaken.

Het is een geheel ander zicht zo met deze LED verlichting.
Volgende werk is nog wat verder doen aan de draaistellen en aan onderkant van chassis komen er ook nog een paar extra slangen en kabels te zitten, dus nog wat boorwerk, plooi- en soldeerwerk.
Bedrading bekijken voor de pinklichten die op dak komen te staan.
Alle LED wit dus terug nakijken (deze zijn origineel) en ook al eens 4 rode LED prepareren.
Decoder met sound en luidspreker zijn besteld maar waarschijnlijk zal dit maar voor gebruik in oktober zijn denk ik.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #110 Gepost op: 9 Juli 2016, 18:22:37 »

En zoals te zien is op de foto gaat Ho en O onderdelen perfect samen hoor. De kastjes à là Overtoom zijn er dus in Ho. Maar je moet der maar opkomen.
Is dit 100% perfect juist? Ik mag het niet zeggen eb ik gans mijn leven nog nooit een model live gezien van de DSB, NSB of DB, Dus ik ben volledig schuldig op alle fouten. Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #111 Gepost op: 12 Juli 2016, 12:45:46 »

Na de cabines gemaakt te hebben is het wat tijd om rode LED te solderen voor de sluitlichten op de neuzen.
Ook de vrijgekomen kamer al wat voorzien van nuttig materiaal, een vree rustig plaatsje nu om op het gemakske te werken.

En dan nog materiaal gevonden (lag in een andere kast) dit ga ik wel kunnen gebruiken.


Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #112 Gepost op: 16 Juli 2016, 10:06:27 »

Sjabloon en strippen snijden van tape en zelf l eens proberen op donor model wat de mogelijkheden zijn. Steekt een mens veel tijd in maar als het resultaat nadien mag gezien worden is iedereen weeral tevreden.

Het zal dus 3 maal afplakken worden en tekens een andere kleur opzetten.
Hier dan nog een paar foto's van de reeds volgend project met groot donormodel op de achtergrond.Kleine broer staat vooraan.

Dan nog een foto van mogelijk model te maken in O schaal.

En als laatste nog een deeltje van vrijgekomen kamer die dus als werkplaats wordt gebruikt nu.

Nu verder strippen snijden en resultaat volgt (hopelijk) wel.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #113 Gepost op: 23 Juli 2016, 18:26:42 »

Enkele jaartjes terug wat airbrusch pistolen gekocht op DB ebay. Nu eentje in gang gestoken om te kijken of het een rendabel zou zijn. Een wagon spoor O van LENZ dan even als model genomen voor te testen. Hier wat foto's van het resultaat. Enne ja pistool is geslaagd voor den dienst.




Nu alle strippen gesneden zijn en sjabloons voor O model locomotief zal de volgende stap wel wezen van afplakken, spuiten, afplakken en spuiten en afplakken en spuiten en als goed is zit ik hier fier als nen gieter en mijn pa zoals nen haan. Grin
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #114 Gepost op: 23 Juli 2016, 22:30:55 »

Ziet er fraai uit!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2480

Oude meuk in h0


« Antwoord #115 Gepost op: 23 Juli 2016, 23:07:30 »

Ik ben jaloers!  Shocked Ziet er prima uit.
Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #116 Gepost op: 24 Juli 2016, 10:53:42 »

Hallo Gert en Arjen, dank voor jullie reactie. Model is niet perfect gedaan hoor , kan er nog wat aan veranderen maar das voor later. Dit was eerder als proef gedaan (had nog nooit O model van wagon onder handen genomen) Met Ho heb ik meer ervaring opgebouwd en dat zal Gert wel weten.
Er staan hier nog wat grote ketelwagons van MTH te wachten om ook zo een beurt te krijgen, kan deze dan achter zelfbouw O locomotieven hangen (enfin das toch de bedoeling van het ganse project)
Wat vervuilen betreft, iedereen doet dit naar eigen kunnen en goesting, is het goed voor de persoon die zijn materiaal vervuild is het in feite voor iedereen goed, het is trouwens de persoon in kwestie zelf die er zijn eigen "touche" of karakter in wil leggen en ook het meeste naar zal moeten kijken als materiaal op de baan rondrijdt. En gelukkig kunnen smaken verschillen het zou anders saai op alle banen worden?  Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #117 Gepost op: 26 Juli 2016, 13:47:37 »

Een klein beetje reeds gemengde verf gespoten op onderdeel om te kijken of de kleur wat meevalt.
Zal wel een enorm groot verschil zijn als alles gespoten is zoals het hoort.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #118 Gepost op: 27 Juli 2016, 17:02:52 »

Wat klein grut samengesteld en gemonteerd.

Eric.
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2480

Oude meuk in h0


« Antwoord #119 Gepost op: 27 Juli 2016, 17:12:40 »

Wat wordt dat mooi  Duim omhoog
Gelogd

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 62   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: