Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 62   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 460189 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16780


301 *


« Antwoord #195 Gepost op: 20 November 2016, 13:29:24 »

Ziet er imposant uit, je atelier.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #196 Gepost op: 25 November 2016, 19:24:33 »

Rijdend getrokken foto(d, sorry voor onscherp dan. Enkel om te laten zien dat witte en rode afwisselend oplichten, ook pinklichten op dak zijn in orde.


Deze namiddag nog bezoek gekregen van fan, hij was in zijn nopjes ook al omdat hij veel tips heeft meegekregen voor zijn verbouwingen (spoor 1 van BLS Re 6/6 model) Waarschijnlijk kan ik deze persoon nog wel wat een helpende hand aanbieden (in mate van mogelijkheid natuurlijk)
Nu LED in lijmen en de bedradingen plooien, body opschroeven en dan zien we wl verder.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #197 Gepost op: 26 November 2016, 18:27:03 »

Alle stekkers en aansluitingen gemonteerd, LED rood in de buisje gelijmd.
Alles gecontroleerd op functie en kijken geen draden tussen body en chassis.
Body met de boutjes aanschroeven en terug testen.
Nu begonnen aan decals te zetten.
En tja de draaistellen komen er maar later op na vervuilen ervan.

Rest is voor volgende week.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #198 Gepost op: 27 November 2016, 14:00:52 »


Hier geboorte datum van overleden vriend Pierre Van Vossel, op andere kant (achterzijde van de loc- komt zijn sterf datum).
Het is niet origineel volgens model maar wel een eerbetoon aan mijnen dikke vriend.
Eric.
Gelogd
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #199 Gepost op: 28 November 2016, 15:33:40 »

Mooi eerbetoon.... Duim omhoog

Jeffrey
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #200 Gepost op: 29 November 2016, 16:29:58 »

Jeffrey, het is wel spijtig dat ik dit zo moet doen, had liever gehad dat hij deze locomotief nog zou gezien hebben. Dank. Duim omhoog

Nog wat decals opgeplaatst.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #201 Gepost op: 4 December 2016, 11:24:15 »

Rest van de nodige decals zijn ook reeds binnen.

Alle decals staan er nu op.

En nu beginnen aan het monteren van alle onderdelen die nog bevestigd moeten worden.

Als dit gedaan is wat vernis spuiten over de decals en deel per deel en zeker in stappen beginnen te vervuilen, ook nog de cilicone tubes bevestigen aan de bougies van de draaistellen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #202 Gepost op: 10 December 2016, 18:19:08 »

Achterzijde zijn voorzien van de onderdelen, nu nog enkel voorfront voorzien van onderdelen, dan nog de ruitenwissers en dan kunnen we beginnen aan de vervuiling.


Het heeft wel wat met al deze deeltjes er op.
Is dit nu perfect?
Neen, dat laat ik over aan de echte experten.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #203 Gepost op: 13 December 2016, 14:11:55 »

Op de ruitenwissers na staat er alles op, ook al sjablonen gesneden voor te vervuilen (ramen)
Je kan ook zien dat er een enorm groot kleurverschil kan optreden bij verschillende licht invallen.

Hier de platen van de draaistellen even erbij gelegd, moeten eerst vervuild worden.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #204 Gepost op: 15 December 2016, 13:21:40 »

Onder het waakzaam oogje van deze mannen....

worden de plataus getest en goedgekeurd door de man van de veiligheid, het zou je maar overkomen als de locomotief op de baan rijdt er eentje moest afvallen nietwaar?

Sjablonen opkleven op ramen en vensters en dan de ruitenwissers bevestigen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #205 Gepost op: 19 December 2016, 16:57:05 »

Begonnen met dit beestje te vervuilen naar groot model. Het zal met vallen en opstaan zijn denk ik, linkerhand en rugpijn zijn weer fantastisch aanwezig, dus ik zie wel hoever ik spring.
Hier een schuchtere poging van de platen van de draaistellen.

Normaal zal er geen enkele hetzelfde zijn, daarna afplakken en beginnen met de body en al de rest smerig vettig te maken.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #206 Gepost op: 19 December 2016, 21:15:53 »



Rest is morgen of in de loop van deze week.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #207 Gepost op: 21 December 2016, 18:20:40 »

Voor vandaag mij toestelleke nog eens boven gehaald om te kunnen vervuilen, ben nog niet helemaal tevreden, morgen is er gelukkig ook nog een dag om verder te foefelen.

Zoek het nog net iets vettiger te willen hebben.
e zien wel en het jaar kort dus een beetje pietrol geven hé mannen (alé das niet sneller als anders hoor)
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #208 Gepost op: 22 December 2016, 13:40:25 »

Verder spetteren met vervuilende toestellen, even buiten gezet zo zien jullie ook den kretsboom in den hof.


Ik hoop deze dame volledig klaar te hebben juist na kerstdag of zoiets in dienen aard.
Der zit niemand achter me (ik heb juist nog eens gekeken en niemand te zien)  Wink
Voor ogenblik zijn er al een 543 foto's genomen van deze verbouwing, das ook ver een persoonlijk record als het ware.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #209 Gepost op: 22 December 2016, 19:17:04 »

Nu staat ze uit te drogen op warme plaats, de draaistellen gemonteerd en dat geeft al direct nog een ander zicht natuurlijk.

Verdere afwerking zal inde loop van de volgende dagen zijn.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 62   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: