Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 62   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 458446 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #360 Gepost op: 22 Augustus 2017, 09:20:49 »

Messing stukjes ontvet. dan de bougies in de grondverf gespoten en daarna een paar lichte laagjes zwarte verf opgespoten.


Details worden later in de verf geschilderd alsook de silicone tubes.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #361 Gepost op: 25 Augustus 2017, 17:49:38 »

Dinsdag de wielen nog gezwart.

En met de bougies geeft dit effect.

Want nu zit ik vleugellam aan de linkse arm, met dank aan de kleinste om dit bericht te willen tijpen en voozien van de foto's. Smiley

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #362 Gepost op: 1 September 2017, 11:22:46 »


Alle overtollige materiaal terug ingepakt en in de kast geplaatst.
Nog veel werk voor de boeg, verbouwen, verfraaien met messing relingen en vervuilen van de O wagons

Materiaal van Ho gaat nog de deur uit.
Voordeel is als de deur dicht is? Zie je het werk niet, doe het op eigen tempo, zal nog tijd genoeg hebben ooit? Grin  Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #363 Gepost op: 4 September 2017, 11:45:21 »

Dit week end wat opzoekwerk gedaan, ook nuttige tip gekregen over kurk.
Heb me nu een rol van 10 meter/1 meter breedte en een dikte van 5m/m besteld  bij Kurk24.
Ben benieuwd wanneer het hier gaat zijn.
Kan eventueel al beginnen aan eerste stuk van de baan 3 meter op 0,92 cm breedte om al wat te experimenteren qua leggen van wissels en rails.


Voorlopige afmetingen die ik kan gebruiken voor opbouw baan.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #364 Gepost op: 4 September 2017, 12:16:23 »

Leuk! Ben benieuwd naar het sporenplan.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2480

Oude meuk in h0


« Antwoord #365 Gepost op: 4 September 2017, 14:49:38 »

Hallo Eric,
je beide armen zijn blijkbaar heel goed uit de strijd gekomen, want je zit nu boordevol nieuwbouwplannen.  Cheesy
Ik ga je baanbouw volgen.
Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #366 Gepost op: 5 September 2017, 10:59:13 »

Oei Arjen, das een beetje te voorbarig, morgen gaan de draadjes er nog maar uit. Rechterkant is nog niet volledig genezen , na 2 maand. kan tot 4 maand duren om zonder pijn te zijn.
Dan de linker kant..... zal iets worden tegen eind van dit jaar eer ik echt maar resultaat ga hebben (hopelijk?) Grin

Bericht gekregen dat rol kurk onderweg is.
Gisteren nog bestelling geplaatst voor Lenz flexi rails en wissel. Beetje bij beetje.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #367 Gepost op: 6 September 2017, 15:38:24 »

Rol kurk is ook hier afgegeven.Denk ermee toe te komen voor gans de baan.
Weet natuurlijk niet of ik enkel onder de rails dit moet voorzien of over gans de breedte van de baan?

Dus werk voor de toekomst.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #368 Gepost op: 6 September 2017, 17:50:27 »

De nodige rails (waar ik dus zeker van ben) vandaag reeds besteld. betreft een rechter wissel en een 18 tal flexi rails.Ze kunnen in feite maar al klaar liggen tegen dat ik er terg tegenaan kan gaan. Bochten en andere gebogen wissels zullen eventueel later moeten besteld worden.
Een 3 weg wissel hadik al liggen.
principe voor de baan zal meer liggen om te rangeren met Nohab locomotieven. lange slepen zal hier niet van toepassing zijn.
Wel zijn er een paar lange lengtes bij van +/- een 3 meter waar eventueel dus nog rollend materiaal kan stationeren.
Al wat denkwerk gedaan, één van deze dagen komt er nog iemand kijken wat er mogelijk is, en 2 mensen weten steeds juist iets meer dan 1.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #369 Gepost op: 8 September 2017, 14:56:08 »

Juist berichten gekregen dat zendingen onderweg zijn. Dus het zou de maandag hier druk kunnen worden om pakjes af te leveren.
We zijn in blijde verwachting dus. Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #370 Gepost op: 8 September 2017, 18:26:29 »

O wagon beginnen te vervuilen, goeie oefening voor vingers te testen.

Beetje bij beetje komt dat wel snor. Alles is gedaan met air brush spruittoestelleke.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #371 Gepost op: 11 September 2017, 09:55:07 »

Terug wat bezig met vervuilen. rechter elleboog en arm is goed, linker is nog een ferme handicap. Dat komt ook wel goed.
Rustig aan doen en we komen der wel.


Stalen chassis en de draaistellen komen later wel aan de beurt.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #372 Gepost op: 12 September 2017, 11:17:23 »


Chassis beginnen te vervuilen, dan de draaistellen, als alles goed droog is de ladders bevestigen aan de ketel en dan op de chassis zetten.
Nog wat werk aan. Goeie oefening om vingers en handen te testen op gevoeligheid en dat verbeterd.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #373 Gepost op: 12 September 2017, 13:35:09 »

En meer moet dat voor mij niet zijn.

Laten uitdrogen en dan verder samenstellen.

Daarna bekijken voor opbouw van baan verder uit te tekenen. Maar zal niet voor vandaag zijn, al te veel gedaan.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #374 Gepost op: 12 September 2017, 13:57:34 »

Heel binnen gekregen zonder krampen in de handen (joepie  Grin )

Hopelijk staat deze wat achter een vervuild model van een Nohab?

En bij deze dus ook gebeurd.

Eric.
« Laatste verandering: 12 September 2017, 16:17:08 door bollen neus » Gelogd
Pagina's: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 62   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: