Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 64   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 495219 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 354


« Antwoord #825 Gepost op: 10 Januari 2024, 17:36:31 »

Zo, de 3 puntsverlihting wit is klaar vor de front van de locomotief alsook de rod LED. Bedradingen hebben dezelfde kleur gekregen om naar de doorverbinder te gaan. Ramen staan klaar, nu nog schilderen binnenkant dat zie ik dan morgen wel van het resultaat. Roo/groene draden gesoldeerd aan de klaine LED voor in de deur te plaatsen. Beetje bij beetje komt dit wel goed. Mogelijks morgen de frontcabine inbouwen.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 354


« Antwoord #826 Gepost op: 11 Januari 2024, 17:19:46 »

Frontcabine met de machinist zit er nu in, nu bekijken voor de LED in te verlijmen en aansluiten.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 354


« Antwoord #827 Gepost op: 12 Januari 2024, 14:21:05 »

Bedradingen aan stekker gesoldeerd en getest , juiste functies en geen falen. Apart wit bovenaan, 2 witte onderaan, dan de 2 rode  sluitlichten onderaan en de cabine 2. Das ongeveer een derde van de totale aansluitingen dat er nog maar gedaan is.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 354


« Antwoord #828 Gepost op: 14 Januari 2024, 13:14:29 »

Aan dit ga ik nog een vette kluif hebben om aan het gewenste effect te geraken + aansluiten .

Maar dat komt dan wel in orde, hopelijk.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 354


« Antwoord #829 Gepost op: 14 Januari 2024, 17:25:39 »

2 beschermplaten geplooid voor deze LED messing 6x0,4 m/m. Morgen zien we wel verder. Nu ist koers in de moddet.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 354


« Antwoord #830 Gepost op: 15 Januari 2024, 13:44:17 »

Zal kant per kant afwerken om fouten te voorkomen. In de locomotief zijn er wel al pinkdozen voorzien en aangesloten met de decoder om stroom te voorzien. Nog net wat denkwerk om sommige bedradingen enkelvoudig te maken met hetzelfde resultaat dan. Frontcabine kan nu wel al voorzien worden van een stekker.
Morgen komt er iemand naar de baan kijken, hij gaat een O baan opstarten en wil het één en het ander wel eens komen bekijken, dus veel bouwwerk zal er niet bijzijn dan maar niet getreurd . Er komen waarschijnlijk nog dagen om wat bouwwerkjes te doen. En eens uitleggen doe ik nu ook eenmaal graag, alé live dan hé. Het zijn wel de minste die iets vragen en het ook effectief doen.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 354


« Antwoord #831 Gepost op: 17 Januari 2024, 10:36:28 »

Gister namiddag een mooie ervaring gehad met dubbel bezoek, laatste is om bijna half zes hier buiten gegaan. Veel uit kunnen leggen en weer heel wat mogelijkheden voorgeschoteld gekregen van modelbouw.
Vandaag dan maar eens eerst wat locomotieven en wagons terug opbergen en terug de draad opnemen aan de verbouwing van de tmy110.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 354


« Antwoord #832 Gepost op: 18 Januari 2024, 18:51:01 »

Deze namiddag nog bezoek gekregen van iemand uit de Zwitserse Treinclub Sinaai. Komt regelmatig eens binnenwippen, nu kon hij de persoenen en dieren eens zijn die klaar waren in kleurtjes. Ook de verderzetting van samenstellen van de TMY110. Nog net wat bedradingen te gaan om de LED te laten functioneren. Wel al kleinere fisches gebruikt en gesoldeerd. Beide functies gaan nu terug. Morgen maar wat verder knosselen.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 354


« Antwoord #833 Gepost op: 19 Januari 2024, 10:33:52 »

Pakje geleverd, was verrast wat er in zit, motor en tandwielen van Heljan. Ben er dik tevreden mee. Heb hier eentje met defecte motor dus misschien inbouwen later.Op de kop kunnen tikken via een gebuur  Duim omhoog

Den Eric
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1693


Benoemd snoodaard


« Antwoord #834 Gepost op: 19 Januari 2024, 11:58:29 »

Ik had ooit een NEM-schacht nodig voor een Heljan-rijtuig. Dat moest volgens Heljan €40,- kosten, net zoveel als een compleet rijtuig. Ik heb daaruit geconcludeerd dat ze geen onderdelen willen leveren. Jij hebt kennelijk een andere bron aangeboord?
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 354


« Antwoord #835 Gepost op: 19 Januari 2024, 12:24:53 »

Bij Heljan kan je in O schaal enkel nog de schroefkoppelingen verkrijgen van een Nohab, is te zien als je op de site gaat van Heljan. Dit pakketje is niet nieuw maar 2dehands kunnen kopen via een gebuur zijn tip. Maar wel al gekocht in November verleden jaar, hoe het komt dat het nu hier maar is is me ook een raadsel. Maar daar zijn genoeg draadjes over terug te vinden over leveringen bij de koeries en dergelijke. Ben er tevreden mee, had wel nog enkele (4 stuks) ventilatoren en motors in reserve liggen. Dus heb nu wat extra als er ooit eens iets defect gaat.Een mens weet nooit.
Dus in feite heb ik geen andere bron moeten aanboren.
Nu terug de zetel op en rusten, goed voor de geest misschien na een slechte uitslag van de dokter. Sad
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 354


« Antwoord #836 Gepost op: 21 Januari 2024, 11:08:10 »

Gister namiddag , ding dong, postbode met een dun pakketje. Dit stak er in, boekje uit Denemarken met veel foto's van verloren en vervloge tijdn van sommige Nohabs. Fijne details hier en daar te zien. Is geruime tijd verstuurd maar aangezien de post daar niet zo goed meer werkt is het hier later aangekomen, laat Nieuwjaarsgeschenk noem maar. Bedankt Ole.

Zelf had ik nu reeds 7 boekjes gemaakt met verbouwde Nohab modellen in en up dates van de baan. Uit Denemarken staat de teller reeds op 3 . Altijd leerrijk als je een bepaald model wil verfraaien. Duim omhoog
Ook voor bepaalde wagons trouwens.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 354


« Antwoord #837 Gepost op: 24 Januari 2024, 14:11:46 »

Nu pogingen , in delen dan, aan het ondernemen om alle aansluitingen te voorzien.
Front 3 witte/2 rode en cabine verlichting zijn nu reeds aangesloten op een stekker. Wat er nog moet, 2 Rode achteraan doorverbinden naar LED zijkanten idem dito voor witte en dan nog eens de 4 pinkers op de zijkanten en deur neuzen. Regelmatig eens testen of alles goed is. Is iets van lange adem denk ik?
Bericht binnen dt alle styreen profielen binnen zijn dus als het gaat één van deze dagen eens gaan afhalen, dan nog extra tubes lijm en een plaat van 3m/m mmebrengen (das allemaal voor een ander project maar wanneer dit wordt opgestart weet ik niet.)
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 354


« Antwoord #838 Gepost op: 25 Januari 2024, 13:28:34 »

Beide zijden voorzien van de noodstoppen en kooien errond, beter op voorhand om de bekende reden uit het verleden als ervaring meegenomen. Relingen, platforms kunnen later. Ronde glazen moeten ook nog onderhanden genomen worden, komt allemaal goed met tijd en boterhammen. Wink
Normaal nog een maandje of 2 werk aan (als alles meegaat natuurlijk)  Huh?
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 354


« Antwoord #839 Gepost op: 26 Januari 2024, 11:48:08 »

Vandaag korte bezigheid, draaistellen monteren en voorzien van de zwarte silicone tubes. En voorbereidingen aansluiten 2x4 LED.
Den Eric
Gelogd
Pagina's: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 64   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: