Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 64   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 478447 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298


« Antwoord #840 Gepost op: 27 Januari 2024, 15:05:25 »

Draaistellen zijn geplaatst en een volledig ander zicht zo. Alles kwam zoals gewenst uit. Dan de 2 oranje LED kunnen nu ook al pinken via bediening met de decoder. Nu nog de 4 rode 2x2, de rode die meegaan met de achterste Roce LED en wit die meegaan met de 2 aparte witte LED . Hoop dat dit wat strookt met de realiteit maar ik ben al van oordeel beter dit dan niets. Idem dito voor de gezondheid, pakken zoals het komt of is.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298


« Antwoord #841 Gepost op: 27 Januari 2024, 18:34:32 »

Oef, met de hulp van mijn tweede helft de 2x2 rode LED aangesloten, dus 2 extra functies die reeds te gebruiken zijn, nog 2 te gaan. Komt snor met tijd en boerhammen. Wink
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298


« Antwoord #842 Gepost op: 28 Januari 2024, 15:46:13 »

Deze morgen de laatste 2 lichtfuncties aangesloten en getest, locomotief is nu dichtgedaan en ik heb reeds een test rit gedaan, geen kortsluitingen en/of falen van een functies aan de LED. Zal er wel eens een filmke van maken. Rest me nu nog de verdere afwerking van dak, claxons, deurgrepen, relingen naast de noodstoppen, bescherming over de 4 LEDS spuiten en verlijmen, rangeerderplatforms monteren en verlijmen, spiegels en de ruitenwissers plaatsen. Ook natuurlijk decals en beginnen denken aan de vervuiling van deze locomotief. Dus nog een ferme boterham te verorberen mijn gedacht. Grin  Huh?
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298


« Antwoord #843 Gepost op: 30 Januari 2024, 11:14:22 »

Al en paar details opgezet.

Relingen, platforms, claxons en spiegels eerst maar verder afwerken alsook de onderdelen voor beide bufferbalken te bevolken.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298


« Antwoord #844 Gepost op: 31 Januari 2024, 20:20:10 »

Een bescheiden pogingske gedaan om vandaag wat decals te zetten op modelleke.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298


« Antwoord #845 Gepost op: 1 Februari 2024, 15:18:44 »

1 Kant is zo goed als gedaan, geen foto's omdat me dat niet lukt.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298


« Antwoord #846 Gepost op: 2 Februari 2024, 14:39:31 »

Onderdelen gespoten voor de bufferbalk vooraan. Nu nog ,als alles droog is, de details schilderen in de kleurtjes zilver, geel, rood en nog wat aluminium. Daarna zijn het de onderdelen voor de achterzijde.
Beetje bij beetje komt het goed. Af en toe ook nog wat decals gezet, moeten ook goed drogen naar het schijnt. Als voorkant gelukt is ga ik deze wel vervuilen. Is een goeie oefening om in beweging te blijven.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298


« Antwoord #847 Gepost op: 3 Februari 2024, 10:30:24 »


Ongeveer zover sta ik dan reeds en nu naar Sint-Niklaas met de vélo.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298


« Antwoord #848 Gepost op: 4 Februari 2024, 14:40:19 »

Gisteren dus op bezoek geweest in Sint-Niklaas MC Het Spoor, toffe gesprekken gehad en veel tips meegekregen om allerlei materialen in modelbouw. Speciale modellen gezien in opbouw van Belgische makelij. Knap in O schaal vind ik. Zal er nog wel zomaar eens binnenspringen in de week, die mannen zijn me niet onbekent.
Dan begonnen met alle decals te zetten , ook frontzijde is nu voorzien van de nodge slangen en relingen op de zijkanten. Enkel nog de platforms monteren maar das na dat de vervuiler van dienst hier heeft gepasseert.
Morgen maar eens de werktafel opruimen, dan wat rollend materiaal boven halen voor dinsdag, komt er hoog bezoek, later meer daarover. Komt allemaal snor.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298


« Antwoord #849 Gepost op: 5 Februari 2024, 14:51:05 »

Kamer wat acceptabel opgeruimd zodat het bezoek van morgen geen benen gaan breken. Werktafel ook wat cleaner gemaakt. Staan 2 modellen op waar aan gewerkt wordt, de TMY110 GODS en dan eentje dat de standaardkleuren rood/zwart gaan krijgen. Daar moet ik nog allerlei onderdelen voor gaan maken, zal een simpeler model wezen dan de TMY versie. Moet nooit hetzelfde zijn. Ook staan er een 18 Nohabs op de baan, das gek genoeg. In de kast staan er nog 6 maar die zijn helaas nog niet klaar. Grin
Job genoeg zeggen ze hier. Hoop dat morgen het wat verloopt naar wens, een mens weet nooit. Huh?
Morgen meer nieuws denk ik?
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298


« Antwoord #850 Gepost op: 6 Februari 2024, 10:27:44 »

Tafel ook wat opgeruimd. Twee modellen waar ik aan bezig ben opgezet zodat de Luc dit deze namiddag kan bekijken. Moet er enkel nog een originele zo uit de doos bijzetten om de verschillen in 3 stappen al te kunnen laten zien.

Op de baan staan 18 Nohabs en wat wagons opgesteld, één Koffke met sneeuw materiaal wagon op (das voor het geval er hier sneeuw zou vallen in de winter)
Ben eens benieuwd naar de commentaar en tips van hem.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298


« Antwoord #851 Gepost op: 7 Februari 2024, 12:14:35 »

Gisteren dus bezoek gekregen van Luc Dooms, MSM moderator van MSM forum in Belgie, ook mede redactie medewerker van Modelspoor Magazine. Toffe namiddag gehad met hem, veel kunnen babbelen en alles rustig kunnen bekijken en uitleg over gegeven van het ontstaan van deze baan en modellen. Een impressie van modellen op de baan.


Op tafel stonden nog wat, model in afwerking, dan eentje voor volgend project (meer om de sound van deze locomotief eens te laten horen), een vervuilde ketelwagon en dan nog een Ho model dat ook in schaal O te zien was op de baan. In totaal een 18 stuks en er is nog duidelijk veel plaats over om rangeerwerk te kunnen doen. Ook de NMJ 1602 eens op de baan gezet aangezien Luc altijd in Luxemburg gewoond en gewerkt heeft. Nostalgie noemde hij het.
Daarna nog koffie met koekjes genuttigd en hem alle boekjes van zelfgebouwde modellen en onderdelen laten zien.
Denk dat er voor de toekomst nog wel bezoekers over de vloer gaan komen.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298


« Antwoord #852 Gepost op: 7 Februari 2024, 18:25:48 »

Aan de TMY 110 is het enkel nog de bufferbalk achteraan voorzien van de onderdelen, spiegels opzetten en de rangeerderplatforms monteren. Vervuilen ga ik tussendoor in schijfjes doen.
Voor volgend project van verbouwing alle nodige onderdelen en de gemonteerde stukken van Heljan gesorteerd en in een doos verzameld met het toekomstige nummer er op zodat ondergetekende niets kan vergeten.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298


« Antwoord #853 Gepost op: 8 Februari 2024, 12:01:13 »

Onderdelen zijn gesoldeerd en reeds in de grondverf gespoten, uit laten drogen.
En dan straks babysit op de kleinzoon, het goede voorbeeld geven en de treinen laten rijden. Grin
Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298


« Antwoord #854 Gepost op: 9 Februari 2024, 10:06:48 »


Foto van dinsdag, Luc Dooms aan de baan. Was een toffe namiddag, leerrijk, zeker tijdens de koffie. Grin
Achterste bufferbalk is ook klaar om te monteren, onderdelen geschilderd in de kleuren . Nu is het nog vervuilen (in deeltjes), de 4 platforms, de 4 spiegels en de 4 ruitenwissers monteren. Nog net wat werk, misschien klaar binnen 2 weken. Ondertussen ook nog rijden met model in wording zo krijgt deze dame geen spataderen van het staan. Grin
Den Eric
Gelogd
Pagina's: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 64   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: