Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 58 59 [60] 61 62   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 461111 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 267


« Antwoord #885 Gepost op: 8 Maart 2024, 10:14:16 »

Cabines zijn klaar, LED voorzien van bedrading. Nu mijn rommelbakske eens boven gaan halen met alle restjes en overschotjes van materiaal om de draaistellen beginnen te verfraaien. Ga me wat focussen op een model dat er al is in de verzameling. Het volledig juist maken gaat toch niet maar beter iets dan niets zeg ik altijd.
Ook reeds gloss lak en blinkende vernis gaan halen. De decals zijn onderweg zo heb nog wel even tijd om verder te knosselen.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 267


« Antwoord #886 Gepost op: 9 Maart 2024, 15:29:06 »

Kan aan de slag nu voor de draaistellen, bak met pruts en restanten terug gevonden. Ook lag er op de ene kast nog bruikbaar materiaal maar had er klaarblijkelijk weer eens over gekeken. Kan gebeuren. Enfin, ik kan verder. Komt snor
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 267


« Antwoord #887 Gepost op: 10 Maart 2024, 10:57:33 »


Kleine stukjes samen stellen en wat solderen, wat je allemaal kan doen met restjes.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 267


« Antwoord #888 Gepost op: 10 Maart 2024, 18:55:40 »


Onderdeeltjes van de draaistellen staan er op en dan ook maar al direct in de grondverf gespoten,.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 267


« Antwoord #889 Gepost op: 12 Maart 2024, 19:50:05 »

Vandaag begonnen aan de vervuiling van de draaistelplaten. Ook de sneeuwruimers onder handen nemen en de wielen eerst met zinc verf en daarna met het pistool vervuilen. Volgende stap is rest van de body afwerken , LED samenstellen, solderen van bedradingen, pinkers voorzien van draden en stekkers. Cabines monteren en de gemaakte onderdelen op de body verlijmen. Das in het kort wat er de komende dagen zal gedaan worden aan deze locomotief. De sound is verandert en vind die persoonlijk beter dan de eerste versie. Het is nu eenmaal weer iets andere sound dan de rest. Moet kunnen denk ik dan maar.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 267


« Antwoord #890 Gepost op: 13 Maart 2024, 16:13:43 »

Groot was mijn verbazing om deze in de brievenbus te ontdekken,van een vriend uit Denenland met 2 boekjes, zelfs zijn eerste foto's in wit/zwart over de stoomlocomotieven uit zijn land.

Staan mooi om in de collectie bij te plaatsen, zijn er al in totaal (met mijn boekjes die uitgebracht zijn) een 12 tal stuks. Ben er dik tevreden mee.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 267


« Antwoord #891 Gepost op: 14 Maart 2024, 15:27:23 »

Omdat alles klaarligt van onderdelen was het maar een klein werkje om de cabines te monteren in de body.
Hier een inkijk bij de machinist.

Nu kan er begonnen worden aan samenstellen van de LED voor de voor- en achterverlichtingen, dan aansluiten solderen aan de klemmen.
Pinklichten aan dak zijn ook reeds aangesloten met de nodige klemmen.
Heeft al een testrit gedaan op de baan en bolt goed.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 267


« Antwoord #892 Gepost op: 18 Maart 2024, 11:06:02 »

Vandaag maar eens terug proberen in gang te geraken . Draden doorverbinden en solderen aan de stekkers. Is het niet vandaag dan gaat het wel voor morgen zijn. Hangt af hoe ik me voel. Model begint al vorm te krijgen, alle gespoten onderdelen zijn plaatsbaar. Stickers opzetten en dan nog vervuilen, dan zit er deze verbouwing er ook op. Misschien één week?
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 267


« Antwoord #893 Gepost op: 19 Maart 2024, 13:47:49 »


Eén kant reeds voorzien van stekker, achterkant is nu aan de beurt. Dan de boel vastzetten met de cshroeven en testruit doen of alles functioneert naar wens. Deurgrepen, opzetten, stickers voorzien, kleine voetsteunen op de neuzen , de relingen zijkanten en de ruitenwissers plaatsen (das meestal tijdens vervuilen van de locomotief. De draaistellen is maar gewoon in de houders steken.
Komt snor
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 267


« Antwoord #894 Gepost op: 20 Maart 2024, 14:26:30 »

Beide stekkers zijn voorzien van hun bedradingen voor en achteraan. Samengesteld en vastgeschroefd met de lange boutjes. Body paste nog goed op de chassis.Even een paar testritten gedaan en alles is volgens wens. Stickers plaatsen en dan kan ik beginnen met kleine onderdelen op te plaatsen.
Ben nog wel vergeten, hoe is dat mogelijk  Grin , de bufferbalken ook nog verfraaien met de sierslangen. Heeft geen haast, deurgrepen staan er reeds op. Komt allamaal snor
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 267


« Antwoord #895 Gepost op: 20 Maart 2024, 17:00:37 »

Test op de baan en aan de achterste deur is er reeds deel van een vervuiling.

Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 267


« Antwoord #896 Gepost op: 21 Maart 2024, 10:47:23 »

Volgende stap

Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 267


« Antwoord #897 Gepost op: 21 Maart 2024, 18:29:10 »


Voordat ik ga beginnen met de grote te vervuilen nog een Ho model erbij gezet, das uit een vorig leven.
Zal stelselmatig van onder naar midden en van boven naar onderen kunnen werken, dak wordt ferm vervuild. Ook op een foto gezien dat één van de cabines vreed onder de meeuwen en dovenstront zit, zit te denken om dit ook te doen enkel nog kijken hoe het beste gaat. Kan deze natuurlijk ook buiten zetten er zitten hier immers duiven genoeg achter mijn huis, in het grote bos. Wink
Komt allemaal snor.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 267


« Antwoord #898 Gepost op: 23 Maart 2024, 10:58:02 »

Al een beetje gedaan aan vervuilen maar dat gaat misschien beter lukken volgende week. Morgen even naar een kleine beurs in Belsele (nabij Sint-Niklaas) kijken of er wat te snappen valt van onderdeeltjes die ik kan gebruiken in spoor O voor de komende modellen. Wie weet?
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 267


« Antwoord #899 Gepost op: 24 Maart 2024, 18:23:15 »

Vandaag me bezig gehouuden met samenstellen van de sierslangen. dan in de grondverf spuiten, rest is voor morgen.
Ook reeds contect gehad uit denenland over foto's voor het volgende model, dat was snel met dank aan Simon. (misschien nog enkele extra van Ole)
Den Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 58 59 [60] 61 62   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: