Ik moet huilen geloof ik...
Vandaag de lang verwachte Laes542 opgehaald. Op het eerste gezicht ziet het er mooi uit.
Gezien de bevindingen van klanten op (met name Duitse) fora op de eerder verschenen Offs 55 had ik voorzichtig een eerste wagen besteld met een optie op nog drie.
Die voorzichtigheid was geen overbodige luxe: een mooi gedetailleerd maar slecht in elkaar gezet model is mij ten deel gevallen. Bij het uitpakken van het model ging het al mis: één van de zijpanelen liet los. Zoiets is mij nog nooit overkomen. De wagen is goed gedetailleerd maar de delen zijn slordig aangebracht: een paar buffers hangen sip naar beneden. De hekwerken met de afrondingen in het midden en aan het eind zitten veelal niet recht. De grote railingen daarentegen zijn wel redelijk strak. De wagen bestaat uit twee helften en die staan t.o.v. elkaar uit het lood. De laders resp. lossers bij de VW-fabriek resp. importeur PON moeten over flink wat stuurmanskunst beschikken willen ze de Volkswagens veilig naar de overzijde krijgen. En nu overdrijf ik maar een klein beetje... Tot slot trof ik in het lakwerk hier en daar wat stofjes aan.
Geen positieve indruk van dit model. En dat is jammer want gezien de hoge detailleringsgraad is te zien dat de ontwerpers hun best hebben gedaan om er een mooi model van te maken. Misschien heb ik met deze wagen gewoon een keertje pech gehad en zijn de overige modellen wel goed... Met dit voorbehoud moet mijn verslag dan ook gelezen worden. Ik zie uit naar de ervaringen van andere modelspoorders met dit model. Evenwel vind ik dan wel dat bij een model van € 70,= een betere kwaliteitscontrole had moeten plaatsvinden. Dit model had in elk geval nooit in een winkel mogen belanden, niet voor zo'n prijs...
En toch oogt dit model op het eerste gezicht fraai...