Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Volkswagen (VW) trein jaren '70
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11   Omlaag
Print
Auteur Topic: Volkswagen (VW) trein jaren '70  (gelezen 92529 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5635


226*


« Antwoord #120 Gepost op: 10 September 2014, 21:26:36 »

Dat is inderdaad wel een interessant vraagstuk.
Bij Pon hebben ze vermoedelijk niets te zoeken en ze gaan zeker niet op de pon(t) in IJmuiden naar het Engeland.  Grin
Eens kijken of dat uit te vissen is
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Mispoes
Full Member

Offline Offline

Berichten: 204


asielkat (narrig & scharrig)


« Antwoord #121 Gepost op: 10 September 2014, 22:10:03 »

Naar verluidt zou deze trein in elk geval naar Roosendaal rijden. Dus wellicht Flushing of anders België.
Gelogd

Uit het huis Kamlag
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5635


226*


« Antwoord #122 Gepost op: 10 September 2014, 22:21:51 »

Ik kan er niets over vinden. Wat niet wil zeggen dat er niets over te vinden is natuurlijk.
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Mispoes
Full Member

Offline Offline

Berichten: 204


asielkat (narrig & scharrig)


« Antwoord #123 Gepost op: 10 September 2014, 22:36:51 »

Ik wel: in RM 317 staat dat de trein Zeebrugge als eindpunt heeft. Daar zullen ze de boot wel nemen.
Gelogd

Uit het huis Kamlag
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5635


226*


« Antwoord #124 Gepost op: 11 September 2014, 06:20:54 »

En dan per vrachtwagen (of ook weer de trein) verder het land in. Ze maken nogal wat mee voor ze in de showroom mogen uitrusten  Grin
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Blausee-Mitholz
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2185



« Antwoord #125 Gepost op: 11 September 2014, 16:07:25 »

Wie zegt dat ze naar GB gaan. Er zijn veel meer landen in de wereld die onder koloniale invloed van GB nog steeds links rijden.
Kan maar zo zijn dat ze naar de andere zijde van deze aardbol varen.
Rusten ze uit in het ruim Jakop  Wink
Gelogd

Een trein rijdt niet op tijd maar op rails!

De trein, alleen in het klein is hij nog fijn!

..... schat het is je krultang ....
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5635


226*


« Antwoord #126 Gepost op: 11 September 2014, 16:15:19 »

Ja, down under kan ook nog natuurlijk, maar zou dan Hamburg niet logischer zijn?
Verder lijken Malta en/of de kanaal eilanden uitgesloten voor een dergelijke partij  Grin
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Blausee-Mitholz
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2185



« Antwoord #127 Gepost op: 11 September 2014, 17:57:26 »

Waarom dan ook niet van uit Hamburg naar GB?
Denk niet dat een grote boot voor een paar autootjes naar Hamburg vaart, die komen naar de boot waar die ligt (denk ik maar)
Die paar autootjes zullen zeker niet de enige lading zijn.
Maar hoe dan ook ..... ze gaan het schip in  Cheesy
Gelogd

Een trein rijdt niet op tijd maar op rails!

De trein, alleen in het klein is hij nog fijn!

..... schat het is je krultang ....
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5635


226*


« Antwoord #128 Gepost op: 11 September 2014, 18:04:15 »

Ja, weet ik niet eigenlijk. Omdat transport per boot me duurder lijkt per zeemijl dan per trein per km.
Misschien weet Maarten dat.
Feit is dat ze bij Oldenzaal het land  zijn zijn binnengehobbeld en bij Rozendaal er weer uit  Grin
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 10627


213*


« Antwoord #129 Gepost op: 11 September 2014, 19:20:27 »

Jij probeert het mooier te maken dan het is: Roosendaal. Anders was het zowat een anagram geweest.   Smiley

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland!
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5635


226*


« Antwoord #130 Gepost op: 11 September 2014, 20:04:32 »

Ik ben totaal niet in vorm vandaag....wel bijdehand hoor ik net  Undecided
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5635


226*


« Antwoord #131 Gepost op: 30 September 2014, 22:08:48 »

Vanmiddag lag de Railmagazine op me te wachten toen ik thuis kwam met daar in een artikel van de hand van Mispoes over de belading van de VW-trein in de jaren 70-80.
Uit pure waardering voor dit prachtige artikel wil ik als symbolische pluim het favoriete voertuig van de schrijver hier in dit draadje over dezelfde trein plaatsen.
Als eerste van zijn meest gewaardeerde zijde



en omdat hij zo mooi is ook nog maar even van voren



Een mooi artikel over prachtige auto's...  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 10627


213*


« Antwoord #132 Gepost op: 1 Oktober 2014, 00:15:27 »

Ik weet al wat de reactie van Mispoes wordt: "O wat mooi!'    Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland!
Mispoes
Full Member

Offline Offline

Berichten: 204


asielkat (narrig & scharrig)


« Antwoord #133 Gepost op: 1 Oktober 2014, 11:17:29 »

Oh wat mooi!

De voorkant is wel gelukt...
Gelogd

Uit het huis Kamlag
Mispoes
Full Member

Offline Offline

Berichten: 204


asielkat (narrig & scharrig)


« Antwoord #134 Gepost op: 18 Februari 2015, 14:43:49 »

Ik moet huilen geloof ik...

Vandaag de lang verwachte Laes542 opgehaald. Op het eerste gezicht ziet het er mooi uit.

Gezien de bevindingen van klanten op (met name Duitse) fora op de eerder verschenen Offs 55 had ik voorzichtig een eerste wagen besteld met een optie op nog drie.

Die voorzichtigheid was geen overbodige luxe: een mooi gedetailleerd maar slecht in elkaar gezet model is mij ten deel gevallen. Bij het uitpakken van het model ging het al mis: één van de zijpanelen liet los. Zoiets is mij nog nooit overkomen. De wagen is goed gedetailleerd maar de delen zijn slordig aangebracht: een paar buffers hangen sip naar beneden. De hekwerken met de afrondingen in het midden en aan het eind zitten veelal niet recht. De grote railingen daarentegen zijn wel redelijk strak. De wagen bestaat uit twee helften en die staan t.o.v. elkaar uit het lood. De laders resp. lossers bij de VW-fabriek resp. importeur PON moeten over flink wat stuurmanskunst beschikken willen ze de Volkswagens veilig naar de overzijde krijgen. En nu overdrijf ik maar een klein beetje... Tot slot trof ik in het lakwerk hier en daar wat stofjes aan.

Geen positieve indruk van dit model. En dat is jammer want gezien de hoge detailleringsgraad is te zien dat de ontwerpers  hun best hebben gedaan om er een mooi model van te maken. Misschien heb ik met deze wagen gewoon een keertje pech gehad en zijn de overige modellen wel goed... Met dit voorbehoud moet mijn verslag dan ook gelezen worden. Ik zie uit naar de ervaringen van andere modelspoorders met dit model. Evenwel vind ik dan wel dat bij een model van € 70,= een betere kwaliteitscontrole had moeten plaatsvinden. Dit model had in elk geval nooit in een winkel mogen belanden, niet voor zo'n prijs...






En toch oogt dit model op het eerste gezicht fraai...
Gelogd

Uit het huis Kamlag
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Volkswagen (VW) trein jaren '70
« vorige volgende »
Ga naar: