Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14   Omlaag
Print
Auteur Topic: Volkswagen (VW) trein jaren '70  (gelezen 183152 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #45 Gepost op: 27 Februari 2013, 15:03:23 »

Ja, ik ga hem denk ik voor ik ga beginnen met beladen eens n keer de boel leeg op de clubbaan zetten, kijken hoe dat er uit ziet en rijd. Tongue

Uiteraard ff filmpje maken, kan niet anders dan heel gaaf zijn! Cheesy

Romar
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #46 Gepost op: 4 Maart 2013, 23:41:24 »

Stukje over de verschillende autotreinen even een eigen topic gegeven.

http://forum.modelspoorwijzer.net/grootspoor/autotreinen/

Romar
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 664


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #47 Gepost op: 8 April 2013, 18:23:32 »

Ik ben ook weer bezig met de VW-trein.

Nadat 3 nieuwe kleuren (donkergroen, oranje en donkerblauw) zijn aangekondigd op de Messe 2013 zijn nu alle Brekina/Drummer Passats zijn binnen voor de uitbreiding van de VW trein(en):


48 stuks voor trein 2 en de laatste 16 voor de derde trein waar ook Golf (Brekina) en Polo (Wiking)op komen te staan.
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2024


« Antwoord #48 Gepost op: 8 April 2013, 21:23:04 »

Hey Frank,

Gaaf man!!! Jou trein(en) krijgen ook mooi vorm zo!
Die kleuren zijn top!!!

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #49 Gepost op: 8 April 2013, 21:49:28 »

Dat zijn een boel autootjes.  Grin

Toch leuk dat er meer bezig zijn met de zelfde auto trein, het zij wel in diverse tijdperken.  Cheesy


Een beladen auto trein, die knap op langte is, zie je niet veel.


Romar
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 664


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #50 Gepost op: 9 April 2013, 16:08:21 »

Ik ben al sinds 2001 met deze trein bezig... Grin Sinds de komst van de Drummer/Brekina Passat-1 en de VW Polo-1 van Wiking in 2012 is alles weer volop in beweging. Het wachten is nu op de laatste 12 Polo's in nieuwe kleuren en dan is het wagenpark compleet. Hopelijk worden de autotransportwagens (type 542) van ExactTrain een beetje behoorlijk dan kan ik dit project afsluiten. Het moet er dan als volgt uitzien:

Trein 1
60x Brekina Golf op 6 wagens type 543 van Roco

Trein 2
19x Brekina Golf + 21x Polo + 16x Passat op 1 wagen type 543 van Roco, 4 wagens type 542 van ExactTrain en 1 wageneenheid type 541 van Fleischmann

Trein 3
48x Drummer/Brekina Passat op 6 wageneenheden type 541 van Fleischmann

Aan elkaar geknoopt: zo'n 4,7 meter aan VW-trein met 164 VW's... Cool (in 1:1 een kort treintje... Undecided)

@Romar, ik had je foto's al op Benelux gezien, zowel in model als in 1:1. dagelijk zie ik die trein boven mij langs ga als ik naar mijn werk loop. Tip maak ook eens foto's van de verschillende transportwagentypes èn de VW-modellen op de trein. Later, zeker als je een paar jaar verder bent en er weer nieuwere generaties VW in de showroom zijn kijk je daar leuk op terug. Zo heb ik in de loop der tijd vele types Golf op de foto gezet die op de trein staan. Alleen de Golf-1 en -6 heb ik gemist. Voor de eerste ben ik te jong en wat betreft de 6e: deze wagen lijkt zò sterk op de 5 dat ik alleen verschil zie aan de verlichting.    
« Laatste verandering: 9 April 2013, 16:10:24 door Mispoes » Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #51 Gepost op: 9 April 2013, 18:15:29 »

Hoi Frank,

heb toevallig de keren dat ik te Amersfoort was, en deze trein kwam voorbij rollen, al een aantal foto's gemaakt van wat er zoal op zit, en van de wagons.

De autowagens waren beide keren allemaal het zelfde, voor zo ver mij dat opviel.
Verder zaten er nog wat geslotenwagens achter, deze ook maar even vast gelegd.

Kan ik mooi in me eigen foto's zoeken naar details.  Grin Grin
De auto trein waar ik mee bezig ben zal zo rond de 4 meter gaan zitten.

Het voordeel van de autotreinen is, dat er veel variatie is in de lengte, de eerste keer dat ik de PON trein op Amersfoort opwachte was ie niet zo gek lang, echter de laatste keer dat ik hem vast kon leggen was ie erg lang.


Romar
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 664


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #52 Gepost op: 9 April 2013, 18:50:26 »

Ah... goed bezig!

's-Morgens iets voor achten komt ie meestal aan en gaat weer verder kort nadat de trein naar Zutphen is vertrokken. De ene keer is ie inderdaad langer dan de andere keer. Meestal zit er een Audiblok in, aan VW's zit er meestal Golf, Up en Transporter op. Ik heb één keer gezien dat er Tartaar (o.i.d.) in zat. Opvallend is dat ze allemaal "achteruit" staan, vroeger stonden ze meestal in de rijrichting. Zal wel te maken hebben met dat nieuwe laadstation... De gesloten wagens zitten er altijd in, daar zullen wel onderdelen in zitten. Vroeger had VAG daar speciale grote schuifwandwagens voor maar deze heb ik al jaren niet meer gezien:


De Lutte, oktober 1996 (er achter: VW Golf-3 + Vento)


Oldenzaal, maart 2013

Ik word 's-middags om één uur wel eens getrakteerd op de lege tegentrein die met hoge snelheid de omgekeerde richting opgaat.

Sander, hoe komt jouw trein er uiteindelijk uit te zien?
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2024


« Antwoord #53 Gepost op: 9 April 2013, 21:15:53 »

Frank,

Tot nu toe zit dit erin:

Lengte : 400 cm
Trekkracht: geel/grijze 1100 zonder botsneus
12 bakken type: Offs 60
Golf1  : 100 stks
Passat1: 30 stks

Ik zit nog te kijken of ik iets kan met T2's maar dat is bijzonder lastig.
Er is niet veel foto materiaal beschikbaar uit die tijd. Weet ook nog niet of ie wellicht nog langer wordt of niet.

mvg,
 Sander
« Laatste verandering: 9 April 2013, 21:19:51 door Sander Lageveen » Gelogd

mvg,
 Sander
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #54 Gepost op: 9 April 2013, 23:22:27 »

@Frank

Volgens de dienstregeling zou de volle PON trein om 9:51 in Amf moeten zijn, en de lege vertrekt om 11:28 vanaf Amf, maar bij cargo's is het meer een richttijd dan een diensregeleing.   Grin

In de gesloten wagons zitten inderdaad onderdelen.
Heb tot nu toe alleen nog maar Hbis299, Hbbillns en Hbillns in de trein gezien.

Maar op youtube en google afbeeldingen is wel meer te zien.  Smiley


Mvg,


Romar
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 664


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #55 Gepost op: 10 April 2013, 18:16:02 »

@Sander Offs 60 is tijdperk 3 ik denk dat je type 543 bedoelt en je foto's lijken dat te bevestigen.

T2 is lastig maar misschien niet onmogelijk. Op het type 551, dit is een verbouwde 543, werd T2  o.a. vervoerd. Het bovendek werd verstevigd en geheel in hoogte verstelbaar. Ik zag een foto in het 2400-boek van Uquilair (blz. 163 boven) waarop T2's te zien zijn op dit type wagen. Tevens is deze wagen te zien op de foto hierboven: achter de grote schuifwandwagen loopt zo'n 551 mee. Deze is niet te koop maar ik hoop zo'n wagen een keer te maken uit een 543 van Roco. Het dek moet in model minstens 5 mm hoger geplaatst worden anders kunnen de busjes er niet onder. Met deze verhoging komen de busjes op het bovendek natuurlijk ook hoger te staan. Of dat een topzwaar gezicht oplevert weet ik niet maar ik wil het wel een keer proberen.  
« Laatste verandering: 10 April 2013, 18:17:45 door Mispoes » Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2024


« Antwoord #56 Gepost op: 11 April 2013, 17:51:26 »

Citaat
Offs 60 is tijdperk 3 ik denk dat je type 543

Klopt helemaal!

Bedankt voor de foto tip in het 2400 boek, kon ik mooi thuis even nakijken.
Daar staan boven en onder inderdaad T2's op! Gaaf!!!

Ben benieuwd of je dat gaat lukken en hoe je dat gaat te doen. Hoop dat je me een beetje op de hoogte wilt houden!
Als het lukt zou het een leuke aanvulling zijn op mijn trein.

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 664


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #57 Gepost op: 12 April 2013, 21:41:40 »

Ik zal hier t.z.t. een topic voor openen. Zal wel ff duren voordat de bouw echt begint. Ben echter hoopvol dat het mij gaat lukken, gisteravond een oude wrakkige Offs 60 uit elkaar gehaald. De wagen blijkt in hoge mate demontabel.

Op de genoemde foto is de verdeling 5 boven, 4 onder. Ik houd het op 2x4:
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2024


« Antwoord #58 Gepost op: 14 April 2013, 21:44:43 »

Gaaf!!

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #59 Gepost op: 15 April 2013, 23:23:34 »

Ik moest maar weer eens met mijn VW trein verder gaan... moet nog 'een paar' autootjes transport klaar maken... wagons weatheren en beladen enzo....  Grin


Begint hier weer een beetje te kriebelen geloof ik.  Smiley


Romar
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinsamenstellingenTopic: Volkswagen (VW) trein jaren '70
« vorige volgende »
Ga naar: