Er waren nog wat issues op te lossen waaronder het ontsporen.
Natuurlijk ontspoorde het stel op een onmogelijke plaats: voor wie mijn baan kent...boven de trap
Maar ik ontdekte wat er scheelde. Het was een draad van betreffende (aangedreven) draaistel die ergens tussenkwam.
Dat was snel opgelost toen ik eenmaal wist wát het was.
Overigens denk ik dat, nu de kap er op zit, het draadje weer in de knoei komt want nu ontspoorde hij op een wissel op het station.
Wellicht het draadje een andere kant langs sturen.
De vouwbalgen tussen de bakken zijn ook aangebracht en daar maakte ik exact dezelfde fout als Artitec bij de laatste batch viertjes: te dicht bij elkaar...
Oplossing was ook hetzelfde: een kleine mm van één van de balgen afsnijden en opgelost weer.
Dan het hangbuikje
Door lood en motor hing het onderstel van de ABDk een beetje door.
Door de kortere motor had ik nu een kleine 4 mm ruimte tussen motor en coupewand.
In die 4 mm is een dwarsbalk ik de kap aangebracht en met een schroefje van onderaf worden onderstel en kap tegen elkaar getrokken.
En ja...ook de onderkant is gespoten, maar niet minutieus geplamuurd
Dan moesten er nog handgrepen naast de cabinedeuren. Bij bestudering van foto's viel mij op dat er lange en korte waren.
Nadat ik een foto van de 333 had gevonden, kon ik aan korte handgrepen beginnen.
De maatvoering heb ik ook aan de hand van die foto bepaald.
Foto Jeremy ChapterVanwege deze opmerking:
Ik heb wel de indruk dat de frontseinen wat te hoog staan, waardoor het stel een wat "hooghartige" uitstraling krijgt. Het komt denk ik doordat de seinbalk iets te hoog zit.
Heb ik ook de hoogte van de seinbalk t.o.v. de grijze onderkant gemeten en zoals te zien is is die in werkelijkheid nagenoeg hetzelfde.
Bij het model zijn beide maten dat ook, nl. 4,5 mm.
Nu kan het zowel de seinbalk als de gele strook te groot zijn waardoor het geheel te hoog zit, maar dat meet wel erg moeilijk.
Voor de leuk nog wat foto's
Helaas zijn de Mastica ruitjes niet zo helder als de Artitecs, maat het interieur is wel goed zichtbaar.
Zicht op de motor vind ik wel meevallen. Als de kap er weer af moet voor dat draadje wellicht nog iets meer dempen.
Samen met de grote broers op de foto
en vanuit de Politiehelikopter
Klaar? nee...het draadje natuurlijk nog en de scharfenbergs moeten nog een streepje verf hebben en een stang.
Maar de grootste opgave zijn de handrepen onder de frontramen, die moeten er zeker op
van Gerard!
en ook van mij...