Ik ben benieuwd!
Dat was ik ook, maar moest vrij snel nadat ik ruitjes en de (honde)kop bij elkaar hield, concluderen dat dit niet één op één past.
Dat komt doordat de losse resin koppen niet een afgietsel zijn van de productie-Hondekoppen, maar van de resin Hondekop 2 die Artitec veel eerder al eens had getoond.
Ik heb een poging gedaan met een middelste frontruit, maar die moest aan 4 kanten gevijld worden zodat het subtiele grijze randje sowieso verloren zou gaan.
Het plastic is ook er hard en mede daardoor ging vijlen niet lekker...
Helaas...gaat 'm niet worden.
Terug naar het oorspronkelijke plan dan maar. Van de bouw van huisjes heb ik een transparante kunststof overgehouden die relatief zacht is.
Zacht is al weer een groot woord, maar het is prima te snijden en ca. 0,8 mm dik.
Deze heb ik op maat gesneden. Met opzet ietsje te groot en dan passen en steeds iets er af snijden.
Het lukt om zelfs stukjes van een paar tiende millimeter af te snijden zodat ik beetje bij beetje een ruitje op maat krijg.
Het is wel gepruts op de mm
2, dus niet te veel ruitjes achter elkaar doen
De grijze randen laat ik voor wat ze zijn. Ze zijn in werkelijkheid 2-3 cm breed (gok ik) wat in model 0,2-0,3 mm is.
Zo dun krijg je het nooit en een strakke lijn is ook een uitdaging kwam ik met een test achter...
Zonder oogt beter vind ik dan de veel te dikke lijnen bij Piko. De kunst van het weglaten?
Wel ben ik blij dat ik om de ruitjes gevraagd heb bij Artitec want deze kwamen samen met enige andere goodies.
Zo heb ik nu 2 cabine-interieurs en vouwbalgen voor het treinstel.