Het vordert gestaag en het einde is in zicht...
De verlichting is inmiddels in beide bakken aangelegd
Onder het zwarte plafond zitten 2 rode LED's. De lichtstrip is van LightMyTrain en ik heb verder geen grappen en grollen ingebouwd, alleen wisslende sluit- en frontseinen en binnenverlichting op F1.
Zaten er eigenlijk TL buizen in zo'n Hondekop?
Het effect is in beide decoders voor handen...
Een paar pagina's terug was dit de situatie
Een kleine Faulhaber die ik in minimaal 4 Märklin loks heb toegepast en mooi klein zodat hij niet zichtbaar is door de ramen.
Echter bleek het stel maar te versnellen tot stap 18 en tussen 19 en 28 zal de decoder het aantal pulsen wel hebben opgevoerd, maar het motortje kon niet leveren. Hij werd wel
warm heet
Wat nu? Deze motor wordt het dus niet. De la van Pandora open en op zoek naar de sigarendoos met motortjes.
Ik vond een Lima-vervanger, mogelijk uit een videorecorder afkomstig, maar wellicht ook enkele decennia geleden in Houten gekocht.
Eerst, zonder iets aangepast te hebben, de motor maar eens met plakband op de plek van de Faulhaber gezet.
Veel te hoog natuurlijk, maar eerst maar eens testen.
Dat testen ging zo voorspoedig dat ik vrij snel besloot dt dit 'm moest worden en heb in één gang door het treinstel meteen geijkt in Koploper.
Daarna de motorbevestiging van de Faulhaber verwijderd en een bevestiging maken voor de nieuwe motor en wel zo laag mogelijk.
Hij zal nu wel zichtbaar zijn door de ramen van de deuren van het instapportaal, maar met een zwart kartonnetje er omheen zal het wellicht niet zo opvallen.
In ieder geval niet zo als bij de Piko Hondekoppen of de Märklin Koploper
En de cardanas is nog steeds onder raamniveau
Nu het glaswerk er nog in en de bedrading netjes en afmaken, dan zijn we al ergens... o ja, Scharfenbergkoppelingen nog ennuuh...