IMGP7102a by
G. van Vliet, on Flickr
Mijn humeur kan niet meer stuk, dat is het al.
De afgelopen weken af en toe doorgegaan aan de 445 en het interieur afgemaakt.
Dat lukte allemaal best. Ook de juiste kleuren en foto’s van de inrichting opgezocht en gevonden, zelfs in kleur dus alles in de juiste kleur geschilderd.
Naast de banken de stangen van de bagagerekken gemaakt van 0,5mm koperdraad. Dit draad rechtgetrokken door één kant in de bankschroef te zetten en aan de andere zijde beet te pakken met een tang en dan voorzichtig aan het draad trekken. Resultaat is een kaarsrecht stuk draad.
De breedte van de bek van de tang heeft mooi de afstand van de twee bagagerekstangen dus dubbel omvouwen om de bek, op juiste lengte afknippen en naast een dubbele bank plaatsen.
Zo ook de stangen op het balkon.
IMGP7103a by
G. van Vliet, on Flickr
IMGP7104a by
G. van Vliet, on Flickr
Tijd om de bakken in de lak te zetten.
Begonnen met de bakken. Na schoonmaken vetvrij gemaakt en in de grondlak te gezet.
Ik gebruikte bij de 6300 Motip grondlak uit de spuitbus, droogt retestrak en je kan er elke andere lak bovenop zetten.
Dit keer grijze grond gebruikt maar dat betekende met de groene lak tig keer overspuiten. Om een of andere reden bleek de omgeving tijdens het spuiten vol stof te zitten wat allemaal door de plastic kappen werd aangetrokken…
Goede raad was duur, dus alle kappen de remvloeistof in en kaal gemaakt tot op het bot. Gelukkig had ik een paar kleinigheden ook met plamuur vlak gemaakt dus dat loste ook op.
Opnieuw uitgevlakt maar nu met snellijm, dat lost tenminste niet op.
Alle kappen schoon, ontvet en weer de grondlak in, nog steeds een spuitbus Motip maar nu zwart. Groen dekt nu wat sneller. Mooi glad oppervlak, afgeplakt voor de rode sierlijnen en rode lijnen gespoten.
Tape eraf en de groene laag wordt even hard van de zwarte grondlaag afgetrokken, nog nooit gehad zoiets.
Take 3; zelfde als de tweede keer maar andere tape genomen. Dat ging wel goed, pff.
Daken afgeplakt en gespoten, gaat ook goed. Gele eerste klasse streep afgeplakt, gaat ook goed. Zie je wel; je kan het wel.
Tijd voor de opschriften; allerlei opschriften samengesteld uit verschillende decalsets, gaat allemaal goed.
Mooi, dan de blanke lak erover als bescherming en dan kunnen we eindelijk aan de afbouw beginnen.
Matte lak van Humbrol uit het spuitbusje erover want ik hou niet zo van glanzende modellen.
Busje is bijna leeg maar ik moet het net kunnen halen. Bij de laatste te spuiten neus geeft de bus een spettertje op de neus omdat ik de bus niet helemaal recht op hield maar met het laatste restje kan ik dat wel wegwerken, dacht ik.
Dus nog een laagje over de neus en prompt begint de hele neus craquelé te worden. Dat heb ik nog nooit gehad.
IMGP7105a by
G. van Vliet, on Flickr
Na stevig achteruit bidden maar uithuilen en opnieuw beginnen. De kap mag de remvloeistof weer in..
Ben benieuwd wanneer ik dit treinstel af krijg. Ik denk dat ik voorlopig maar weer wat dia’s van treinen en trams ga opknappen, lukt me op het moment beter…