Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: 01 TREFF Maarn  (gelezen 502 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

314*

« Gepost op: 27 Oktober 2024, 17:17:26 »

Dit weekend werd in Maarn weer het modelspoorevenement 01 TREFF gehouden. Maarn is niet direct een plaats waar je zo'n evenement
zou verwachten, maar de organisator heeft daar jaar gewoond en - eerlijk is eerlijk - het heeft wel wat, dat kleine plaatsje op de Heuvelrug.

Voor mij is het natuurlijk op een steenworp afstand en bovendien wilde Gerard Tombroek mij spreken over een nieuw idee voor een boek.
Dus redenen genoeg om me weer eens in de wereld van de grote schalen te storten. Hierbij een kort fotoverslag.

Gerard Tombroek aan het werk in Maarn.

Wesley Munnik van Modelspoordesign leverde de eerste bollenwagens in schaal 0 uit. Ondergetekende heeft hier een klein steentje
aan bijgedragen door het tekenwerk voor de opschriften voor zijn rekening te nemen.

Simpelweg een beetje rangeren met zo'n Köfje: het heeft wel wat.

Een fraaie 2400 had de eer de eerste bollenwagentrein te mogen trekken.

Haventjes: ik ben er gek op!

Er was ook een bijzonder indrukwekkende spoor 1 baan, die als thema een viaduct over een riviertje heeft.

De overgang tussen modelbaan en achtergrond is vrijwel naadloos.

Eigenlijk heb ik niet zo veel met stoom, maar alles wat op deze baan reed, kwam goed tot zijn recht.

De modelbaan was behalve van geluid in de locs ook van geluid in het bos voorzien. Als er geen trein reed, kon je vogels horen.

Let op de details: er zitten zelfs vissen in het water!

Hopelijk komt deze baan ook nog eens naar OnTraxs, zodat het gewone modelspoorpubliek* er ook van kan genieten.

Ik heb me vanmiddag uitstekend vermaakt en ook bijgepraat met enkele bekenden.

mvg,
Gert

* Ik weet het, een contradictio in terminis van de buitencategorie.   Cheesy
« Laatste verandering: 27 Oktober 2024, 17:30:13 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: 01 TREFF Maarn
« vorige volgende »
Ga naar: