Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Digikeijs service  (gelezen 25214 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Gepost op: 4 Maart 2018, 12:14:30 »

Die zou goed zijn melden meerdere mensen....

Eerder poste ik onderstaande in het DD-AR draadje

Ondanks de goede ervaring(en) van anderen, vang ik bot bij Digikeijs.
Bot in de vorm van totaal geen reactie.

26-12 Serviceticket aangemaakt met de klacht.
14-1 Nogmaals in de ticket gereageerd waarom ik nog niets gehoord heb.
29-1 Buiten de ticket om naar info gemaild zonder reactie.
30-1 Gebeld met het nummer wat ik na lang zoeken op de site vond. Er wordt niet opgenomen...

Gezien dit draadje bij de buren ben ik niet de enige  Angry

Daarna kwam er reactie op 7 februari

Citaat
Geachte heer de Bruin,

Allereerst excuses voor de late reacite.
Door meerdere storingen in ons support systeem was het onmogelijk
te antwoorden op vragen.

Helaas is gebleken dat uw eerdere ticket(s) verloren zijn gegaan tijdens
dit probleem. Zou u de vraag nogmaals hier kunnen stellen? Dan ga ik er direct mee
aan de slag.

Met vriendlijke groet,
Roy Keij
DIGIKEIJS

Waarna ik nogmaals uitgelegd heb wat er aan de hand was en dat inmiddels de tweede decoder ook niet meer normaal werkte. Die was niet 'dood' zoals de eerste, maar wisselde niet meer van richting. M.a.w. de frontseinen bleven branden, welke kant de trein ook uit ging.

Citaat
Geachte heer de Bruin,

Dat is inderdaad vreemd. Kunt u proberen de instellingen te herstellen doormiddel van waarde 8 in CV 8 te
programmeren?

Met vriendelijke groet,
Roy Keij
DIGIKEIJS

Ik had nog niets met die tweede gedaan en dus bovenstaande geprobeerd. Dat werkte en die doet het nu dus weer zoals het hoort. Dit werkte echter (eerder) niet bij de eerste waar de serviceticket in december voor is aangemaakt.
Dit weer geantwoord op 9 februari waarna de grote stilte weer begon waarna ik op 21 februari een laatste mail heb gestuurd

Citaat
Goedenavond,

Inmiddels 12 dagen geen reactie op mijn laatste antwoord...
Moet ik er dan maar van uit gaan dat ik moet accepteren dat ik slechts 1 dag plezier van mijn decoder heb gehad?
1 decoder overleef ik wel, echter vraag ik me af of het bedrijf Digikeijs deze service gaat overleven...

Erg jammer, maar helaas...

Hierna nog steeds niets gehoord...

Natuurlijk had ik beter moeten weten na alle dingen die je over producten van deze firma leest op o.a. BNLS.
Met name het draadje over de DR5000 vind ik erg bedenkelijk.
Echter lees je ook geregeld dat de service van het bedrijf goed is.

Die ervaring heb ik dus niet!
Ik overleef de €17 die de decoder me koste wel en als de tweede het uiteindelijk ook laat afweten ga ik modeltrein-budget-technisch ook nog niet failliet, maar één ding is zeker: ik koop nooit meer wat van dit bedrijf!  Angry
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
jerry
Full Member

Offline Offline

Berichten: 128

2 rail FL roco tams


« Antwoord #1 Gepost op: 24 Maart 2018, 12:57:07 »

Ik koop ook niets meer van ze
Ooit wisseldecoders gekocht
Naar de winkel terug
geen garantie en nieuwe zijn goedkoper als reparatie
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2024


« Antwoord #2 Gepost op: 24 Maart 2018, 16:10:03 »

Dat ligt niet aan Digikeijs Jerry.
Dat is afhankelijk van wat er mis is gegaan, kan bijv jouw fout zijn, kan een fabricage fout zijn. Echter had jouw winkelier daar dan meer mee moeten doen.
Gelogd

mvg,
 Sander
jerry
Full Member

Offline Offline

Berichten: 128

2 rail FL roco tams


« Antwoord #3 Gepost op: 24 Maart 2018, 18:58:30 »

De garantie is toch van digikeys
Ze waren terug gestuurd
en terug naar dewinkel

mocht ik even de verzend kosten afrekenen ,en dan hoor je geen garantie
die dingen werken ,en plots na een dag of 2 niks meer
resetten niet adresseren niet
en dat met standaard fleischmann aandrijvingen
Ik zit dagelijks vlakbij,en denk wel eens of ik er langs zal rijden
kwestie van recht door of de snelweg op naar afrit 4 of 5
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 8 Mei 2018, 19:58:59 »

Het vervolg op 21 februari...

Citaat
Geachte heer de Bruin,

Mijn excuses! Door een overlijden binnen de familie was ik niet eerder beschikbaar
om uw vraag te beantwoorden.

Ik ga u een nieuwe decoder toesturen.
Kunt u mij uw adres toesturen?

Met vriendelijke groet,
Roy Keij
DIGIKEIJS

Dat kan...na het voorgaande ben ik wel argwanend, maar ik antwoord dezelfde dag met mijn adres en de vraag of ik de kapotte moet retourneren.
Daarna wordt het weer stil...tot 19 maart

Citaat
Geachte J. de Bruin,
Hartelijk dank voor uw bestelling bij Digikeijs. Hieronder vindt u de gegevens met betrekking tot uw bestelling.

En in een aparte mail een factuur voor €0 voor een nieuwe decoder.

Een dag later dit:

Citaat
Geachte J. de Bruin,

Bedankt voor uw order bij Digikeijs.
Onderstaande producten zijn vandaag naar u verstuurd.

en

Citaat
Nogmaals bedankt voor je bestelling bij Digikeijs.

We hopen dat je er veel plezier van hebt!
Zou je het leuk vinden om je artikelen te beoordelen?

Ultra kleine functiedecoder met 3 functieuitgangen

Really??  Shocked

Overigens kwam er niets met de post en dat heb ik dan 2 mei nog maar eens gemaild.
Zoekgeraakt in de post? Tja...vast.


Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17377


315*


« Antwoord #5 Gepost op: 8 Mei 2018, 20:48:21 »

Tjezus, wat een bende! Ik zou eisen dat ze er je na al dit gedoe nu eentje per aangetekende post sturen en jou de tracktracecode van die zending mailen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 20 April 2019, 09:36:14 »

De berichten hier en elders over Digikeijs lijken het bedrijf nog niet erg wakker te schudden.

Een bevriend hobbyist is op zoek naar een aansturing voor zijn Fleischmann-draaischijf.
De nieuwe draaischijfdecoder van Digikeijs lijkt daarvoor een mooie oplossing.
De vriend maakt gebruik van een intellibox en ik had ergens gelezen (ik denk op bnls, maar kan het niet zo snel terugvinden) dat het aansluiten van de decoder op de loconet-uitgang van de IB tot kortsluiting leidt.
In de handleiding kan ik hier verder niks over vinden, dus 2,5 week geleden rechtstreeks aan digikeijs de vraag gesteld of dit inderdaad een probleem is en, zo ja, of in deze configuratie ook een aansturing vanuit koploper mogelijk is, zonder gebruik te maken van loconet.

Ik kreeg een automatische ontvangstbevestiging met ticket-nummer met link naar de status-update. Als je op de link klikt, kom je op een inlogscherm terecht.  Undecided
Verder bleef het stil.

Ik ben niet iemand die binnen een dag antwoord verwacht, maar een voor de fabrikant vrij simpele vraag als deze moet toch wel binnen een week beantwoord kunnen worden. Na een week dus nog maar eens een reminder gestuurd, waarbij ik nadrukkelijk heb aangegeven dat de aankoopbeslissing van het antwoord afhing.
Inmiddels weer anderhalve week later nog steeds geen reactie ontvangen.

We hebben inmiddels onze conclusie getrokken: een bedrijf dat niet reageert als het iets kan verkopen, zal vermoedelijk ook niet reageren als er problemen zijn met het verkochte product. Dus digikeijs is afgevallen als mogelijke optie.

groet, Huub
« Laatste verandering: 20 April 2019, 17:28:55 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 20 April 2019, 18:34:10 »

I rest my case...  Tongue
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
jerry
Full Member

Offline Offline

Berichten: 128

2 rail FL roco tams


« Antwoord #8 Gepost op: 22 April 2019, 19:01:56 »

Als je zo liks en rechts leest ,is de kwaliteit van de producten net als de garantie afhandeling
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 25 April 2019, 11:05:33 »

Ik zal wel te ongeduldig van aard zijn, maar inmiddels antwoord ontvangen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 25 April 2019, 13:03:03 »

Jij bent beslist niet ongeduldig.....   Cool
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 19 Juni 2019, 13:08:47 »


Via Facebook

Citaat
Een nieuw support platform!

Vanaf vandaag zal Digikeijs een nieuw support platform in gebruik nemen, namelijk Zendesk. We erkennen dat ons support proces moet worden verbeterd en het overstappen naar een nieuw platform is de eerste stap om dit te bereiken. We zullen er voor zorgen dat tickets weer tijdig worden opgelost, dat handleidingen gemakkelijk te vinden zijn en we starten met het bouwen van een veelgestelde vragen database voor onze producten.We willen graag dat jullie als community ons helpen met het bouwen van deze faq database, meer informatie volgt snel!

https://support.digikeijs.com/
Gelogd
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1683


HCC!m-IG


« Antwoord #12 Gepost op: 19 Juni 2019, 20:27:02 »

hmmm, van Zendesk ben ik als (gedwongen) gebruiker nooit tot rust gekomen  Undecided
Gelogd

NI
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 23 Juni 2019, 06:37:37 »

Support problemen los je niet op met een support platform. Die los je op door te voorkomen dat support problemen ontstaan.
Dat begint bij duidelijke informatie over je product, goede en begrijpelijke handleidingen en deugdelijke producten. Aan al die aspecten  schort wel het een en ander, weet ik inmiddels uit eigen ervaring en ervaring van anderen. Dat leidt dan vanzelf tot overbelasting van je support-capaciteit.

Wat dan ook niet echt helpt, is dat er meerdere kanalen zijn waar die support wordt geboden. Als ik rechtstreeks een vraag heb gesteld, op antwoord wacht, maar vervolgens op een forum zie dat iemand die later een vraag stelt, eerder via dat forum wordt geholpen, ga ik mijn vraag, al dan niet in andere vorm, herhalen. Dan is het niet zo gek dat je support een puinhoop wordt.

Als ze met die drie dingen eens serieus aan de slag gaan en zich (even) terugtrekken van fora, beloof ik ze dat in een mum van tijd de support-problemen zijn opgelost, zonder hun geld uit te hoeven geven aan oplossingen als Zendesk en vermoedelijk meer beloven dan kan worden waargemaakt.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Digikeijs service
« vorige volgende »
Ga naar: