Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Opbouw van een tafel voor mijn nog te bouwenbaan
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Opbouw van een tafel voor mijn nog te bouwenbaan  (gelezen 9201 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Willemjancornelis
Newbie

Offline Offline

Berichten: 2


« Gepost op: 4 April 2020, 22:22:58 »

Geachte modelspoorders , ik ben opnieuw begonnen met mijn spoorbaan na vele jaren plannen maken en weggooien ivm verhuizingen en echtscheidingen .
Ik ga nu ECHT beginnen , ik heb N spoor en ga een vaste tafel maken ,dus geen modules, maar ik twijfel over de hoogte van de tafel .
Op diverse evenementen waar ik geweest ben heb ik banen gezien op diverse hoogtes , welke hoogte is het beste om te kunnen werken op de baan en er ook op straat hoogte te kunnen zien wat er gebeurt op de baan.
 Is er iemand die mij wil adviseren ??
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 5 April 2020, 08:15:02 »

Is een beetje een kwestie van smaak en van je eigen lengte.
Om een idee te geven wat ik zelf heb gedaan. Het station op mijn baan ligt zo'n beetje op 115 cm. Zittend op een stoel is dat voor mij ongeveer straathoogte, staand kan ik er dan overal nog redelijk tot goed bij. Maar ik ben niet de langste.
Het landschap ligt deels hoger, deels lager en het laagste deel waar ik onderdoor moet kruipen bij storingen is 85 cm, maar dat vindt mijn achterhoofd niet altijd fijn.  Wink Dus hou dat ook in de gaten. Op dezelfde hoogte ligt ook mijn schaduwstation, de ondersteuning daarvan dus nog iets lager, maar daar hoef ik nooit onderdoor.
Op beursbanen is 120 tot 130 cm heel gebruikelijk, maar je ziet daar beide kanten op uitschieters.

De beste tip die ik je kan geven, probeer met een brede plank gewoon uit wat je het beste bevalt. En bedenk daarbij, je kunt meestal wel door de knieƫn om op straathoogte te komen, maar jezelf langer maken om iets wat luchtiger te bekijken, is een stuk lastiger.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Willemjancornelis
Newbie

Offline Offline

Berichten: 2


« Antwoord #2 Gepost op: 6 April 2020, 22:00:23 »

Hallo Huib , fijn dat je een reactie hebt geschreven .
De tip van het gebruiken van een stoel om op straat hoogte te kunnen kijken geeft mij een goed startpunt . Ik ga een proefopstelling maken en dan kijken wat de beste hoogte voor mij is .
Ik laat wat van me horen en zien wat het vervolg is.
Mvg WillemJC
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #3 Gepost op: 7 Juni 2020, 10:00:33 »

staand kan ik er dan overal nog redelijk tot goed bij. Maar ik ben niet de langste.

groet, Huub

Ik gebruik een krukje Huub waar ik op ga staan als ik er moeilijk bij kan komen  Wink

Blausee-Mitholz ligt vanzelfsprekend op een iets grotere hoogte  Cheesy hier gemeten 140 cm van de vloer.
Nul niveau is op 123 cm en waar ik onder door schuif om "in" de baan te komen is 115 cm van de vloer.

Zittend op de mcn stoel kijk ik met kikker perspectief naar de rijdende treinen.
Bij rangeren ga ik staan en kijk er mooi op (geen vogel perspectief)

Het is inderdaad afhankelijk van je eigen lengte ik heb vroeger nog al wat schoppen gehad  Grin

Mvg, Johan

Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Opbouw van een tafel voor mijn nog te bouwenbaan
« vorige volgende »
Ga naar: