Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Jonge Veenendaler bouwt oude station Veenendaal na
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Jonge Veenendaler bouwt oude station Veenendaal na  (gelezen 3206 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 10 November 2022, 14:55:25 »

Een jonge plaatsgenoot van mij heeft het oude station van Veenendaal nagebouwd in schaal H0:
https://www.derijnpost.nl/lokaal/historie/873542/jasper-maakt-station-veenendaal-op-schaal-eeuwig-zonde-dat-het-

In de zijvleugel zat tot eind jaren '70, toen het station allang zijn oorspronkelijke functie verloren had, kapsalon Visser.
Als kind ben ik daar nog wel geknipt. Vandaag de dag valt er voor een kapper aan mij niks meer te verdienen.
 Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 10 November 2022, 15:09:01 »

Nog even de filmpjes uit het Rijnpost-artikel apart:

https://www.youtube.com/watch?v=Ica0FXSIYYs&t=2s

https://www.youtube.com/watch?v=adKgqmQhrC8&t=6s

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2 Gepost op: 11 November 2022, 22:26:06 »

Dat zijn voor mij inspirerende filmpjes, dank! Duim omhoog
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 11 November 2022, 22:55:13 »

Vanwege het tijdperk? Of kom je oorspronkelijk uit deze omgeving?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #4 Gepost op: 12 November 2022, 12:12:23 »

Nee, ik kom niet uit de omgeving, maar wel vanwege het tijdperk en de sfeer. Bovendien is het wel aardig het interieur van de Plan D te zien. Ik wist ook niet dat er helemaal geen aansluiting op de lijn Arnhem-Utrecht was vòòr 1975. De historie van die lijn is wel heel interessant. Bovendien: op Topotijdreis zie ik geen aftakking voor Pon, dus werden die VW's die over de Twentelijn kwamen dan gelost op het "hoofdbaan" van die goederenlijn in de jaren '70? Het achterland wordt dan geblokkeerd kennelijk? Ik ben er nog niet uit.
« Laatste verandering: 12 November 2022, 12:17:10 door 1200blauw » Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Jonge Veenendaler bouwt oude station Veenendaal na
« vorige volgende »
Ga naar: