Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Fleischmann stopt als H0-merk
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Fleischmann stopt als H0-merk  (gelezen 12438 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 2 Maart 2018, 18:39:36 »

Modelleisenbahnen heeft  e-i-n-d-e-l-ij-k  de knoop doorgehakt: Vanaf 2019 bestaat Fleischmann niet meer als H0-merk en zal het slechts voortbestaan als merk voor de N-markt.

https://www.ots.at/presseaussendung/OTS_20180302_OTS0103/spritzgussproduktion-wird-aus-gloggnitz-in-die-slowakei-verlagert

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 3 Maart 2018, 10:34:46 »

Fleischmann rails, koppelingen, toebehoren en bestaande loks, rijtuigen en goederenwagens blijven bestaan.
Worden overgezet naar het merk Roco.

Dus je komt niet zonder koppelingen of rails te zitten.

bron : Roco net vers via de telefoon.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 3 Maart 2018, 10:46:48 »

Netjes dat ze de essentiële delen van de H0-productie van Fleischmann voortzetten. Ik las elders de suggestie dat Modelleisenbahnen Gmbh eigenlijk bezig is met Fleischmann verkooprijp te maken. Misschien is dat ook wel het beste. Daarna kan Roco zich dan profileren als hét gelijkstroom H0-merk.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 3 Maart 2018, 10:53:59 »

Ikzelf had Fleischmann NOOOOIT overgenomen Smiley
Net zoals ik als Marklin NOOOOIT Trix zou hebben overgenomen. Smiley
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 3 Maart 2018, 10:56:30 »

Trix wordt ook al jaren stiefmoederlijk behandeld door Märklin...

Hier trouwens het vertaalde persbericht: http://www.fleischmann-ho.nl/nieuws/nieuws-2018/201806.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #5 Gepost op: 3 Maart 2018, 11:18:58 »

Heb ze ook al een mail gestuurd, voordat ik het bericht van Chris las. Ga er van uit dat ik hetzelfde antwoord krijg....
Gelogd

Groet, Frank
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #6 Gepost op: 5 Maart 2018, 11:39:34 »

Ik weet dat er verschillend wordt gedacht over Fleischmann, maar ik vind het jammer dat Fleischmann h0 verdwijnt. Wat degelijkheid betreft vind ik het materieel van Flm vaak beter dan dat van Roco. Bij Roco vind ik het verschrikkelijk dat je vaak zelf kleine onderdelen moet aanbrengen, in gaatjes moet prikken die veelal niet passen. Als het dan om laaggeprijsde wagons gaat, zou het nog kunnen, maar dat is niet het geval.
Het Flm kortkoppelingsmechaniek vind ik nog altijd onovertroffen. Goederenwagens rijden vrijwel buffer aan buffer. Dat is bij heel veel merken niet het geval, ook niet bij Roco. Flm wagons worden standaard geleverd met de profikoppeling. Hoe men dat gaat oplossen bij het overnemen van Flm materieel in het Roco-assortiment weet ik niet, ben ik wel benieuwd naar.
Ik vraag me ook af of Roco de Flm-mallen gaat gebruiken om de wagons en locs beschikbaar te houden. Toen Roco Klein overnam, is dat gebeurd. Nu worden nog steeds wagons uitgebracht op basis van die Klein-mallen.
Enfin, veel vragen en nog geen antwoorden. Maar die komen na 2018 vanzelf. We gaan het zien. In ieder geval betreur ik deze ontwikkeling zeer. Ik blijf het treurig vinden dat Flm h0 verdwijnt, ook al hebben ze misschien steken laten vallen in hun marketing.

Groet,
Ruud
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #7 Gepost op: 5 Maart 2018, 13:27:11 »

Ikzelf had Fleischmann NOOOOIT overgenomen Smiley
Net zoals ik als Marklin NOOOOIT Trix zou hebben overgenomen. Smiley

Want? (Ik ken de historie verder niet zo goed).
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #8 Gepost op: 5 Maart 2018, 18:38:11 »

Zonde dat een merk als Fleischmann H0 niet meer bestaat. De grote stoomlocs hier worden geld waard!! En alle wagentjes ook!!  Wink
Ik vond het vroeger een toonaangevend merk met fantastische modellen. Ook erg aan de prijs. Als ik echter kijk wat ik de laatste jaren gekocht heb is het nagenoeg geen Fleischmann meer, komt ook omdat die echt duits georiënteerd zijn en ik NL rijdt.
Gelogd

mvg,
 Sander
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #9 Gepost op: 24 Maart 2018, 09:14:26 »

Heb ze ook al een mail gestuurd, voordat ik het bericht van Chris las. Ga er van uit dat ik hetzelfde antwoord krijg....
Gisteren, na twintig dagen, antwoord: Zubehör für HO wird wertergeführt!!!
Gelogd

Groet, Frank
jerry
Full Member

Offline Offline

Berichten: 127

2 rail FL roco tams


« Antwoord #10 Gepost op: 24 Maart 2018, 12:54:32 »

De grote stoomlocs hier worden geld waard!! En alle wagentjes ook!!  Wink

Of ze worden als lima geprijst
Je kan nog wel koppelingen en rails kopen
Maar hoe met wissels(aandrijvingen)
En onderdelen
Dan ga je toch denken aan gebruikte (defecte) materiaal voor onderdelen
En dan betaalt niemand de hoofdprijs
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Fleischmann stopt als H0-merk
« vorige volgende »
Ga naar: