Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: De jeugd moet weer aan de treintjes
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: De jeugd moet weer aan de treintjes  (gelezen 8397 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 16 December 2017, 18:54:12 »

De jeugd moet weer aan de treintjes: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2152342/De-jeugd-moet-weer-aan-de-treintjes

Vraag interviewer aan een jongetje: "Een computer is toch veel leuker?"
Antwoord: "Nee! Want dat is niet goed voor je ogen."

En dat jongetje heeft goed opgelet, want voortdurend naar beeldschermen staren is voor jonge ogen tamelijk funest:
https://nos.nl/artikel/2207411-advies-om-bijziend-kind-te-voorkomen-weg-van-telefoon-en-naar-buiten.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Anne W
Full Member

Offline Offline

Berichten: 119


« Antwoord #1 Gepost op: 17 December 2017, 00:01:00 »

Maar dan moeten de beeldschermen bij de modelspoorbanen ook verdwijnen.....

Groet, Anne W
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #2 Gepost op: 17 December 2017, 01:24:32 »

Je bent meer andere dingen aan het doen dan rijden via een beeldscherm denk ik Anne.

Je kijkt op je beeldscherm om een trein iets te laten doen maar daarna kijk je vooral naar je baan.
Gelogd

mvg,
 Sander
Anne W
Full Member

Offline Offline

Berichten: 119


« Antwoord #3 Gepost op: 17 December 2017, 17:14:14 »

Beste Sander,

Het valt mij bij mijn vereniging altijd op hoe vaak mensen tijdens het rijden bij de banen op de beeldschermen zitten te kijken, het zijn minimaal 2 schermen en soms 3.

Ik heb het gevoel dat de beeldschermen bij de banen een soort "aantrekkingskracht" hebben, die sterker is als de aantrekkingskracht van "wat gebeurt er op de baan".

Het beeldscherm en natuurlijk de bijbehorende software hebben in in ieder geval één hele nuttige functie: het invoeren en aanpassen van de baan en het rijdend materiaal, iets waar de jeugd veel beter mee om zou kunnen gaan, als de oudjes.

Groet, Anne W
Gelogd
klusser
Newbie

Offline Offline

Berichten: 7


mij krijgen ze niet gek.....ik ben het al!


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 17 December 2017, 17:51:49 »

Als ik even zo brutaal mag wezen om hier in te breken. Wink

Als vader van twee tieners kan ik zeggen dat beide heren het wel leuk vinden wat er digitaal nu mogelijk is.

Echter, er  zelf wat mee doen ,of het ook maar hun hobby te noemen gaat hun te ver .

Ik heb het echt wel geprobeerd hoor,dat gieten met die paplepel,maar de jeugd heeft heden meer keuzes als wij -oudjes- vroeger.
Ik zelf vindt het bouwen van materieel het mooiste om te doen, wat ontwerpen, met een beetje resin knooien,daar verdoe ik mijn hobbytijd mee. Grin
Had op zolder al een mooi begin met een baan [kuyerbosch] helaas deze is geruimt en zoon lief heeft er nu zijn domein,game en spel,naahh.......ook niet verwondelijk als ICTer.

Kortom het is niet altijd een kwestie van vader op zoon Grin

Gelogd
Evert N spoor
Newbie

Offline Offline

Berichten: 30


« Antwoord #5 Gepost op: 1 Februari 2018, 15:40:32 »




Via marktplaats ooit een keer een beginnerssetje gekocht. Hier wordt graag mee gespeelt. Ook omdat wij geen playstations en andersoortig digitaal vermaak in huis hebben. Het is denk ik de keus die je maakt als ouder, of je je kinderen de kans geeft veel achter de computer te zitten. Inmiddels struint hij met mij de modelbeurzen af, en komt graag bij de 'oude mannen' van de N spoor vereniging... Grin
Gelogd
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #6 Gepost op: 28 Februari 2018, 15:56:32 »

Mijn dochtertje van nu 2,5 jaar vind dat gewonnen Marklin My World setje van Rijswijk al helemaal leuk  Smiley
Om het nog maar een beetje aan te wakkeren nog maar een setje er bij gekocht  Grin

mvg,

Matthijs
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: De jeugd moet weer aan de treintjes
« vorige volgende »
Ga naar: