Modelspoorwijzer.net

Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Roco 1200  (gelezen 17313 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 4290


205*


« Gepost op: 21 Mei 2016, 17:49:28 »

Zoals te zien is in mijn draadje is vandaag de tweede Roco 1200 binnengerold in Waldijk.
Deze, de ACTS 1254 in AC uitvoering is net als alle andere, uitgevoerd met een Zimo decoder.
Er zit een blaadje in de doos waar Roco de verschillende functies aangeeft.
F0 front- en sluitseinen
F1 cabineverlichting cabine 1
F2 cabineverlichting cabine 2
F3 cabineverlichting uit cabine 1
F4 cabineverlichting uit cabine 2
F5 -
F6 rangeergang en rangeerverlichting als F0 is aan

F0 t/m F2 doen het als verwacht, evenals F6, maar F3 en 4 begrijp ik niet.
F1 inschakelen doet het LEDje aan en F1 uitschakelen doet het LEDje uit. Moeilijker is het niet, dus waar heb ik die F3 en 4 voor nodig?
Als F1 is aan, gaat het LEDje dus ook niet uit als ik F3 inschakel wat de tekst van Roco wel suggereert evenals dat F2 wordt niet wordt uitgeschakeld door F4...

Iemand een idee?
Hoe is het met de DC-versie met deze functies gesteld?
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8007


176*


« Antwoord #1 Gepost op: 21 Mei 2016, 18:37:54 »

Bij mijn DC-model met toeters en bellen blijkt de cabineverlichting op F7 en F8 te zitten.
Andere indeling dus.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland!
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 4290


205*


« Antwoord #2 Gepost op: 21 Mei 2016, 20:09:46 »

Mijn 1204 met sound is ook anders, wellicht net als wat jij zegt, maar deze zonder gaat het dus om.

Net even dat ding proberen te ijken in Koploper, maar dat is nog niet zo simpel....als je in het bijzijn van de lok het woord wissel fluistert, staat hij al naast de rails.... Sad
Nu blijkt 1 as een flensafstand van 14,5 mm te hebben, de andere zoals het hoort 14,0 mm.
Dat is wel te verhelpen zonder schade te maken. Grote kans dat daar de oorzaak ligt.
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 4290


205*


« Antwoord #3 Gepost op: 22 Mei 2016, 15:52:00 »

De as even op 14,0 mm gedrukt (kan ook 13,8 à 9 zijn) en de ontsporingen zijn over.
In elk geval die er daarna gebeurden kon ik terugleiden aan het spoor.

Nu dus het apparaat proberen te ijken. Bij eigenlijk alle decoders tot nu toe heb ik CV 5 afgesteld tot een waarde dat de lok geijkt in Koploper ongeveer 80 km/u rijdt. CV 6 dan op 1/3 daar van en dan rijdt de lok ergens rond de stap 16-18 40 km/u.

De Zimo's van de Roco 1200's wijken daar van af!

De 1204 met CV 5 = 108 (80 km/u op stap 28) en CV 6 = 60 (39 km/u op stap 18)
De 1254 met CV 5 = 111 (80 km/u op stap 28) en CV 6 = 65 (40 km/u op stap 18)

Maakt op zich niet als je het eenmaal hebt uitgevogeld, maar duidelijk is dat e.a. anders is dan bij vooral door mij gebruikte ESU LoPi 3.0 en 4.0.
Het vreemde is dan wel dat de lok af fabriek met de CV instellingen 252/85 is ingesteld wat wel weer die 1/3 is...
Overigens is die instelling sowieso waanzin want op stap 28 mag het ding dan alleen op de HSL rijden  Wink
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 4290


205*


« Antwoord #4 Gepost op: 22 Mei 2016, 16:00:15 »

Bij mijn DC-model met toeters en bellen blijkt de cabineverlichting op F7 en F8 te zitten.
Andere indeling dus.

Even bij mijn 1204 gekeken en inderdaad zit het daar op 7 en 8, maar wat zit er op 9 en 10? Hetzelfde wat bij de 1254 op 3 en 4 zit.
Wat doen die bij jou Gert?
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8007


176*


« Antwoord #5 Gepost op: 22 Mei 2016, 16:43:20 »

F3 is bij mij de korte, eentonige claxon
F4 de lange, tweetonige claxon
F9 bij ingeschakelde verlichting zet je hiermee de frontseinen uit terwijl de sluitseinen blijven branden
F10 bij ingeschakelde verlichting zet je hiermee de sluitseinen uit terwijl de frontseinen blijven branden

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland!
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 4290


205*


« Antwoord #6 Gepost op: 22 Mei 2016, 17:45:51 »

3 en 4 bij de soundversie bedoel ik niet Gert  Grin

Ik snap het nu wel trouwens. Ik pak de gegeven tekst verkeerd op.
Er staat bijvoorbeeld: lichtuitschakeling cab 2 en ik las dat als uitschakeling van het cabinelicht, maar er wordt bedoeld uitschakeling van de front- en sluitseinen aan zijde van cabine 2 als je daar een sleep achter hangt dus.  Embarrassed

Een beetje dom zou een niet nader te noemen Argentijnse zeggen  Tongue
« Laatste verandering: 22 Mei 2016, 18:33:05 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8007


176*


« Antwoord #7 Gepost op: 22 Mei 2016, 18:20:43 »

Ik snap het nu wel trouwens. Ik pak de gegeevn tekst verkeerd op.
Er staat bijvoorbeeld: lichtuitschakeling cab 2 en ik las dat als uitschakeling van het cabinelicht, maar er wordt bedoeld uitschakeling van de front- en sluitseinen aan zijde van cabine 2 als je daar een sleep achter hangt dus.  Embarrassed

Ja, en dat komt dus overeen met F9 en F10 van de soundversie

Een beetje dom zou een niet nader te noemen Argentijnse zeggen  Tongue

Verwijzingen naar Argentinië liggen hier momenteel een beetje gevoelig...    Undecided  Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland!
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 4290


205*


« Antwoord #8 Gepost op: 22 Mei 2016, 18:33:52 »

 Grin  Grin
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Roco 1200
« vorige volgende »
Ga naar: