Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11   Omlaag
Print
Auteur Topic: PB Models 2022?  (gelezen 68069 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8839


265*


WWW
« Antwoord #105 Gepost op: 6 Februari 2022, 22:18:57 »

Apart om die als beginnend fabrikant zo tegen je in het harnas te jagen.

Of dat zo is weet ik niet…wellicht minder doordat ET en LSM ze gaan uitbrengen, maar ik kan me wel voorstellen dat niet blij is met zo’n speler op de toch redelijk kleine markt.
De toch wel grote vraag naar ICR wordt nu bediend door 3 merken. Wellicht dat het, na de eerste grote run op rijtuigen, leidt tot nog gedeeltelijk gevulde schappen die op een gegeven moment toch leeg moeten door een lagere prijs…?

Voor de Wadlopers zal dat ongenoegen groter zijn schat ik, want daar staan ze volledig buitenspel.
De mededeling dat winkeliers ook voor dat bedrag kunnen bestellen is volledig overbodig want dat toch niet gebeuren.

Overigens zou PBM vandaag alle in het BNLS draadje gestelde vragen beantwoorden, maar tot op heden niets….maar het is nog geen 12 uur  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
PBModels
Newbie

Offline Offline

Berichten: 22



WWW
« Antwoord #106 Gepost op: 6 Februari 2022, 23:15:42 »

kwart over 10.
Ze zijn (tot nu toe) beantwoord.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8839


265*


WWW
« Antwoord #107 Gepost op: 6 Februari 2022, 23:16:47 »

Citaat
  Anloog rijders kunnen op een bestelforumulier aangeven welke seinen aan of uit moeten staan op de bestelde wagen, dan doet PB Models dat instellen.

Antwoord van PBM op de vraag hoe analoogrijders e.a. kunnen instellen.
Nu ben ik dat niet en dus niet van belang voor mij, maar of dit nu zo handig is…

De wagens komen niet allemaal tegelijk, maar in verschillende batches.
De prijzen wordt zo snel mogelijk gegeven….
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8839


265*


WWW
« Antwoord #108 Gepost op: 6 Februari 2022, 23:17:14 »

kwart over 10.
Ze zijn (tot nu toe) beantwoord.

Ik zag het  Grin  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8839


265*


WWW
« Antwoord #109 Gepost op: 6 Februari 2022, 23:26:17 »

Kan je wel aangeven welke batch(es) als eerste komen?
En dan bedoel ik qua tijdperk.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
PBModels
Newbie

Offline Offline

Berichten: 22



WWW
« Antwoord #110 Gepost op: 8 Februari 2022, 13:46:19 »

Dat bespreken we deze week.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8839


265*


WWW
« Antwoord #111 Gepost op: 11 Februari 2022, 07:28:12 »

Wij hebben het rijtuig door meerdere afgelopen 1,5 maand laten testen en uitdrukkelijk gevraagd of het storend was mbt het uitslaan van de draaistellen. Het viel ze niet eens op was de terugkoppeling. Bij railmagazine was de terugkoppeling dat ze nog niet veel wagens hadden gezien die zo stevig en mooi reed door bogen en wissels. Er is getest op wisselstroom diverse rails en wissels en gelijkstroom door meerdere personen onafhankelijk van elkaar. Terugkoppeling was eenduidig niet wijzigen.

Doen jullie ook een dergelijk testprogramma met de rijtuigen?
Zou kunnen voorkomen dat er zaken boven water komen na uitlevering  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16796


301 *


« Antwoord #112 Gepost op: 11 Februari 2022, 13:57:10 »

Van Facebook:

Citaat
Wij zijn blij u de prijzen te presenteren van onze ICR rijtuigen.
Een ICR rijtuig gaat 79,95 euro per stuk kosten compleet met interieurverlichting en sluitseinen.
Een ICR Stuurstand rijtuig gaat 119,95 euro per stuk kosten, compleet met interieurverlichting, cabineverlichting en front en sluitseinen. (wisselend met de rij richting.)
Alle modellen zijn reeds voorzien van decoder en kunnen analoog, DCC en AC digitaal worden ingezet.
Wij werken nu hard aan het samenstellen van de artikelnummers en hopen u snel onze rijtuig series te kunnen presenteren.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8839


265*


WWW
« Antwoord #113 Gepost op: 11 Februari 2022, 14:10:11 »

Dat valt me dan zeker een tientje mee...

Ik vraag me nu wel af of er nu met ieder rijtuig een sleper wordt meegeleverd die 3railers er onder moeten klikken of zo.
Ander snap dat statement dat alle rijtuigen ingezet kunnen worden op analoog, DCC en AC digitaal, wat ik dan maar vertaal in analoog 2 rail (en 3 rail?) en digitaal 2rail en digitaal 3rail, niet.

Overigens zou daar wel wt specifikere info over mogen verschijnen.
Ik rijdt 3rail DCC, dus dat zal wel kunnen, maar veel 3railers hebben geen DCC in hun apparaat, voor hun is de vraag dan actueel; spreekt het ding ook MM of mfx?
« Laatste verandering: 11 Februari 2022, 14:13:53 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
PBModels
Newbie

Offline Offline

Berichten: 22



WWW
« Antwoord #114 Gepost op: 11 Februari 2022, 14:23:29 »

De Wadloper is ook uitgebreid getest op verschillende gelijk en wisselstroom banen.
Gaat natuurlijk ook met de ICR gebeuren.

AC rijtuigen krijgen een sleper, maar die kan er eventueel af en zit er op de bodemprint bij de koppeling soldeereilandjes zodat daar simpelweg een koppeling aan gehangen kan worden voor mensen die het liever zo oplossen.
De sleper is reeds gemonteerd. AC wielen zitten er ook al onder.
Er is immers keuze uit DC en AC modellen die zo kant en klaar afgeleverd worden.
De decoder in de PCB leest inderdaad zelf uit of hij op een DCC of MM baan staat.
« Laatste verandering: 11 Februari 2022, 14:25:36 door PBModels » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8839


265*


WWW
« Antwoord #115 Gepost op: 11 Februari 2022, 14:26:50 »

Dat is duidelijk!  Duim omhoog

Wellicht in die nieuwsbrief van vanavond het zo omschrijven?  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
PBModels
Newbie

Offline Offline

Berichten: 22



WWW
« Antwoord #116 Gepost op: 11 Februari 2022, 14:40:30 »

Zekers !
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #117 Gepost op: 11 Februari 2022, 14:54:13 »

Wat kiest de decoder bij multiprotocol-centrales? Ik heb de grootste problemen gehad met de Artitec Hondekop (eerste generatie), omdat die zich eerst op Mfx aanmeldde en dat vervolgens ook nog eens op Railcom probeerde te doen. Gevolg was een trein die telkens stil ging staan tot het gevecht weer even beslist was (in het voordeel van Mfx) tot Railcom het weer opnieuw probeerde. Dan stond 'ie weer stil, in een interval van ongeveer 10-20 sec. Wat dat met de rijtuigen zou doen weet ik niet - om de zoveel tijd de verlichting uit? Overigens ging het op alle andere centrales die ik geprobeerd heb (Lenz, MS2) wel gewoon goed. Mfx uitzetten in de decoder van het treinstel was de oplossing. Railcom uitzetten had ws ook gewerkt, met de centrale op één protocol gaan rijden ws ook. Misschien een puntje van aandacht?
« Laatste verandering: 11 Februari 2022, 14:57:03 door 1200blauw » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8839


265*


WWW
« Antwoord #118 Gepost op: 11 Februari 2022, 15:01:56 »

Dat is m.i. veroorzaakt door de centrale en niet door de decoder van de HK  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16796


301 *


« Antwoord #119 Gepost op: 11 Februari 2022, 15:09:59 »

Nou... Ik heb een Deense stuurstand van McK waar een decoder in zit die ook problemen met de verlichting geeft als Railcom is ingeschakeld. En gezien de vele reacties die ik daarover las, gebeurt dat met elke centrale. Dus het is niet per definitie de schuld van één bepaalde centrale als zoiets voorkomt. Enfin, laten we ervan uitgaan dat ze bij YaMoRC hun zaakjes goed voor elkaar hebben.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2022Topic: PB Models 2022?
« vorige volgende »
Ga naar: