Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Topic: Nürnberger Spielwarenmesse 300124 - 030224
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nürnberger Spielwarenmesse 300124 - 030224  (gelezen 759 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2037


« Gepost op: 22 Januari 2024, 13:58:20 »

Waar is de tijd dat wij modelspoorders reikhalzend uitkeken naar de dag dat de Messe werd geopend? Van het eens indrukwekkend aantal merken dat daar was vertegenwoordigd, is nog maar een schamel restant over. Ik heb eens even gekeken en kon slechts deze merken op de plattegrond ontdekken: Märklin, Trix, LGB, Faller, Noch, Hornby, Busch, Lemke, Preiser, Norev, Belli-Beco, Bachmann, Herpa, Lenz, Schuco, Viessmann en Tomytec. Een aantal nieuwtjes van dit gezelschap kennen we reeds, enkele merken zullen mogelijk wachten tot 30 januari om hun 2024 nieuws aan de openbaarheid prijs te geven. Dat geldt wellicht ook voor andere merken, die niet op de Messe staan. In ieder geval Artitec doet dat. Op de site van Brawa is (net even gekeken) nog geen enkele aanwijzing te vinden. Al met al: zo heel spannend wordt het denkelijk allemaal niet meer.
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17081


310*


« Antwoord #1 Gepost op: 22 Januari 2024, 14:50:15 »

Ik las vanochtend juist op de website van MKB Modelle dat de speciale ruimte voor kleinseriefabrikanten door de beursorganisatie is afgeschaft:

https://www.mkb-modelle.de

De beursorganisatie van de Spielwarenmesse doet er dus alles aan om vertegenwoordigers van onze hobby weg te pesten...   Undecided
Tja, dan moet je niet vreemd opkijken dat de branche het heft in eigen handen neemt. De Märklin Tage werden afgelopen jaar al samen met de Internationale Modellbahn Ausstellung in Göppingen georganiseerd. Wel in september, want agenda-technisch natuurlijk niet handig is voor het aankondigen van nieuws.

De Spielwarenmesse is voor onze hobby nagenoeg dood. Ik verwacht dit jaar en 2025 de zwanenzang en dan gaat er geen enkele modelspoorfabrikant meer heen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8627


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 22 Januari 2024, 15:05:56 »

Mooi moment toch? Eindelijk wordt de hobby verlost van het juk dat het om speelgoed zou gaan.  Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2037


« Antwoord #3 Gepost op: 22 Januari 2024, 18:34:15 »

 Grin Duim omhoog
Gelogd

Groet, Frank
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Topic: Nürnberger Spielwarenmesse 300124 - 030224
« vorige volgende »
Ga naar: