Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sudexpress 2025  (gelezen 396 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

322*

« Gepost op: 14 Februari 2025, 19:24:56 »

https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/2986/sudexpress-novelties-neuheiten-novedades-novidades-nouveautes-2025_pdf

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Februari 2025, 19:37:33 »

Ongelooflijk: 192 pagina's nieuwe items voor 2025/2026. Als dit werkelijk allemaal uitkomt, hoort Sudexpress in één klap bij de grote merken.
Iemand ervaring met dit merk?

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Administrator
Hero Member

Schaal: H0
Systeem: Digitaal

« Antwoord #2 Gepost op: 14 Februari 2025, 19:59:51 »

Waarom vind je dit bij uitkomen van modellen uit een catalogus al tot de grote merken behoren?

Ik zie vooral veel tijdperk 6, 5, beetje 4, heel klein beetje 3. En dan ook nog eens veel kleurvarianten.

Ik ken het merk niet, ben benieuwd naar de kwaliteit. Maar hun aanbod vind ik nog niet echt interessant en dan ook iets te enthousiast om deze bij de grote merken te scharen.

mvg,
 Sander
Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #3 Gepost op: 14 Februari 2025, 20:14:04 »

Omdat ze een nieuwsstroom van 192 pagina's aankondigen. Vergelijkbaar met Roco: Ook 192 pagina's.
Tot nu toe was dit een merk met veel minder nieuwe modellen per jaar toch?

mvg,
Gert

PS: mijn criterium is niet of ik de aangekondigde nieuwe modellen zelf interessant vindt. Ik koop hier helemaal niets van.
Maar dat neemt niet weg dat ik het een interessante ontwikkeling vindt.
« Laatste verandering: 14 Februari 2025, 20:15:50 door Noordwaarts » Gelogd

Sander Lageveen
Administrator
Hero Member

« Antwoord #4 Gepost op: 14 Februari 2025, 20:32:11 »

De catalogus geeft een mooi programma weer, feit.
Ook hier geldt eerst maar eens zien wat er daadwerkelijk uitkomt denk ik.

We gaan het meemaken komend jaar.

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

273*

« Antwoord #5 Gepost op: 14 Februari 2025, 20:59:39 »

Eén plus wil ik opmerken: ze hebben 3 rail modellen zonder dat je alle toeters en bellen moet nemen…
Alles buiten mijn tijdperk, maar die 6 assige beul van Rail Force One is wel mooi  Duim omhoog

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

« Antwoord #6 Gepost op: 14 Februari 2025, 21:36:32 »

Gelukkig stond het overgrote deel ook al in de folder van twee jaar terug, dus je hoeft je niet door 192 pagina's te worstelen.  Grin

Het wekt bij mij de sterke indruk dat het in de eerste plaats leverancier van relatiegeschenken van Stadler is. Iedere afnemer ontvangt zijn eigen uitvoering in het klein, die dan ook beschikbaar komt voor de gewone modelspoorliefhebber. Niks mis mee, maar bij een grote fabrikant heb ik toch een ander beeld.

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #7 Gepost op: 14 Februari 2025, 21:39:09 »

Eén plus wil ik opmerken: ze hebben 3 rail modellen zonder dat je alle toeters en bellen moet nemen…
Alles buiten mijn tijdperk, maar die 6 assige beul van Rail Force One is wel mooi  Duim omhoog

Ja, indrukwekkende loc.

Gelukkig stond het overgrote deel ook al in de folder van twee jaar terug, dus je hoeft je niet door 192 pagina's te worstelen.  Grin

Het wekt bij mij de sterke indruk dat het in de eerste plaats leverancier van relatiegeschenken van Stadler is. Iedere afnemer ontvangt zijn eigen uitvoering in het klein, die dan ook beschikbaar komt voor de gewone modelspoorliefhebber. Niks mis mee, maar bij een grote fabrikant heb ik toch een ander beeld.

Alles is natuurlijk relatief. Voor mij zijn McK en Dekas de 'grootste' fabrikanten. In de zin van belangrijkste. Het gros van modelsporend Nederland kent die merken niet eens.

mvg,
Gert

hubertus
Hero Member

« Antwoord #8 Gepost op: 14 Februari 2025, 21:53:36 »

Zoals je zelf in je reactie aan Sander aangaf, of het voor jou interessant is, lijkt me geen juist criterium om een fabrikant al dan niet als groot te beschouwen.
Tante M is voor mij zeer oninteressant, maar ik kom er toch niet onderuit die tot de grote fabrikanten te rekenen.

Ik schaar deze fabrikant onder de niches. Weinig verschillende modellen, die dan wel in alle mogelijke kleurvarianten te krijgen zijn.

Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #9 Gepost op: 14 Februari 2025, 22:50:03 »

Yep, daarom stond er ook: 'grootste'. Die aanhalingstekens waren niet bedoeld als versiering.   Cool

Tante M is voor mij hooguit interessant als het haar behaagt een Deens model bij de Gratie Gods in tweerail-uitvoering in het Trix-programma te zetten.

mvg,
Gert

hubertus
Hero Member

« Antwoord #10 Gepost op: 15 Februari 2025, 09:45:22 »

Om de 192 pagina's nog wat in perspectief te zetten, hier de folder uit 2021-2022. Flink wat spul dat ook in de huidige folder te zien is.
Ik weet niet wat er uiteindelijk ook is uitgekomen.

Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #11 Gepost op: 15 Februari 2025, 10:34:08 »

Mmm, dat is bedenkelijk. Doet me denken aan LS Models 20 jaar geleden: heel veel beloven, maar uitleveren ho maar...

mvg,
Gert

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

273*

« Antwoord #12 Gepost op: 15 Februari 2025, 11:02:35 »

Dan lijkt het er op dat het gewoon de folder van het assortiment plus nieuwigheden is en niet de nieuwtjesfolder

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Sander Lageveen
Administrator
Hero Member

« Antwoord #13 Gepost op: 15 Februari 2025, 11:39:50 »

Mmm, dat is bedenkelijk. Doet me denken aan LS Models 20 jaar geleden: heel veel beloven, maar uitleveren ho maar...

mvg,
Gert

Precues dit dus. Ik ben wellicht wat te sceptisch maar naar ik denk ook realistisch wat dit aangaat.

mvg,
 Sander
Chris van Diesen
Full Member

« Antwoord #14 Gepost op: 20 Februari 2025, 13:39:52 »

Portugees merk.
Klein, maar ambitie genoeg.

Kwaliteit modeltreinen ZEER goed.
Mooi drukwerk, goed technisch in elkaar.
ESU decoders.

Contact met fabrikant (als winkel) redelijk. Soms lang wachten op reacties.
Bestellingen worden wel vlot aangenomen Smiley
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2025Topic: Sudexpress 2025
« vorige volgende »
Ga naar: