Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: "Waar staat dit gebouw" quiz
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12   Omlaag
Print
Auteur Topic: "Waar staat dit gebouw" quiz  (gelezen 22191 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #120 Gepost op: 5 Februari 2022, 15:50:42 »

Goedkoop zal het niet geweest zijn, want het ongetwijfeld niet uit plastic nagebouwd.

Laten we het voor een breder publiek toegankelijk maken (doe gerust mee Gert Cheesy), dus ditmaal een makkie:



Opdracht is: Wat is de naam van de kerk die als voorbeeld diende voor dit model?
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #121 Gepost op: 5 Februari 2022, 15:58:22 »

Ontwikkeling van de woning van Hermann en het model gingen geloof ik een beetje gelijk op, beide gebaseerd op de Zwitserse villa.
Er schijnt ook nog een "Villa in Tessin" in Paramaribo te staan. Zoeken op "villa tessin paramaribo" levert ook een foto op, maar het geheel kan uiteraard een goed uitgevoerd broodje aap zijn.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #122 Gepost op: 5 Februari 2022, 16:50:40 »

Architect van de oorspronkelijke villa was het artitectenbureau "Studio Tecnico", in opdracht van de broers Aldo en Alberto Guscetti, bj 1958. Ik heb geprobeerd het Paramaribo-verhaal boven water te krijgen, maar dat is me (nog) niet gelukt.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #123 Gepost op: 5 Februari 2022, 16:54:38 »

Ik kom dat Paramaribo-verhaal tegen bij de 3-rail-buren.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #124 Gepost op: 5 Februari 2022, 20:36:20 »

Daar is het ook niet duidelijk volgens mij. Ik heb nog geen adres gezien iig, of ik lees eroverheen.
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7213


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #125 Gepost op: 6 Februari 2022, 01:03:27 »

Is volgens >Mapio< ergens in de buurt van de Djamoestraat en Anton Drachtenweg, maar vanuit de lucht zie ik het niet zo 1, 2, 3 in die buurt, en Streetview hebben ze daar niet.
Gelogd

Ik zie sterren!
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #126 Gepost op: 6 Februari 2022, 02:59:59 »

Is het dit huis niet?

https://rhk.maps.arcgis.com/apps/instant/basic/index.html?appid=36425fcf91624ecfa0e66bb5dc426a

Ik verwacht nu een antwoord "ja dat is het niet" Grin

Grtz,
Niels
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #127 Gepost op: 6 Februari 2022, 08:00:11 »

Ik krijg op die laatste link een "item does not exist"...
En ik weet nu waar je werkt denk ik Wink

Is volgens >Mapio< ergens in de buurt van de Djamoestraat en Anton Drachtenweg, maar vanuit de lucht zie ik het niet zo 1, 2, 3 in die buurt, en Streetview hebben ze daar niet.

Mag ik vragen hoe je aan die locatie komt? Ik vind het heel knap gezocht namelijk.

Ik kom tot de voorzichtige conclusie dat het pand daar ooit op de hoek stond, maar er inmiddels niet meer staat. Er is één streetview-plaatje op die plek gemaakt. Als de foto van Wesley is gemaakt vanaf de rechterkant van mijn streetview-weergave naar links diagonaal over de Djamoestraat lijkt het mij helemaal te kloppen (behalve dat het huis er dan niet meer is).

Alles klopt met de foto:
- ligging tegen een glooiing;
- op de hoek van twee straten;
- telefoonpalen aan weerszijden;
- de vorm en configuratie van de palen is identiek (OK, verlichting toegevoegd);
- water op de voorgrond;
- het terrein ligt braak en is niet overwoekerd. Er zou redelijk recent iets gesloopt kunnen zijn.

« Laatste verandering: 6 Februari 2022, 08:57:48 door 1200blauw » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #128 Gepost op: 6 Februari 2022, 10:04:14 »

Die laatste opmerking versterkt voor mij de gedachte dat het een broodje aap is.
Zover ik in dat soort landen ben geweest, zie je eigenlijk dat er alleen gesloopt wordt als er ook iets nieuws voor in de plaats komt.
Wordt een gebouw echt niet meer gebruikt en heb je de ruimte niet nodig voor iets anders, laat de natuur het sloopwerk doen.
Maar goed, dit zou de uitzondering op de regel kunnen zijn.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7213


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #129 Gepost op: 6 Februari 2022, 10:21:31 »

Mag ik vragen hoe je aan die locatie komt? Ik vind het heel knap gezocht namelijk.

Dat ging over een aantal schijven:
1) Google "villa tessin paramaribo" zoals voorgesteld door Huub, bracht mij >hier<.
2) Even >verderop< in dat draadje wordt een Panoramio-link gegeven, http://www.panoramio.com/photo/41110423. Die link is dood (want Panoramio bestaat natuurlijk al een aantal jaar niet meer), maar
3) The Internet Archive heeft een >kopie< van die pagina. Dat is natuurlijk een kwestie van geluk, maar dit keer was-ie te vinden. Op die pagina stond alleen "Djamoestraat", maar op Google Maps kon ik niets vinden.
4) Dus weer terug naar Google (plaatjes zoeken), maar dit keer met de titel van die Panoramio-pagina ("European house with chimney Paramaribo"), en zo kwam ik op Mapio uit.

Ik ben het met Huub eens dat er niet gesloopt zou zijn als er niet iets op dezelfde plek iets nieuws gebouwd moest worden, maar ik denk toch niet dat het een broodje aap is. De foto lijkt daarvoor simpelweg te echt: het vereist uitzonderlijke Photoshopkwaliteiten én een gedegen kennis van tropische vegetatie (de klimop heeft zelfs de telefoonlijn in beslag genomen) en belichting (de lichtinval op de scooterrijder en het huis komen overeen) om dat te bereiken - lijkt me erg veel moeite om een verzonnen verhaal voor een publiek van anderhalve lezer de ether in te slingeren. Ik denk eerder dat de foto authentiek is, maar de maker wellicht een vergissing heeft gemaakt in de precieze locatie. Bovendien zijn er >aanwijzingen< dat de auteur rond die tijd wel degelijk in Suriname was (wat natuurlijk niet betekent dat-ie niet een villa in één van zijn Surinamefoto's kan hebben geshopt, maar het maakt het aannemelijker dat de foto authentiek is).

De verlichtingsarmaturen op de Streetviewfoto zijn ongeveer correct maar kloppen toch net niet, wat mij versterkt in de aanname dat het niet precies dáár is. Een >paar meter verderop< hangen wel de juiste armaturen (precies boven het hoofd van de voetganger, even inzoomen).
« Laatste verandering: 6 Februari 2022, 10:59:38 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #130 Gepost op: 6 Februari 2022, 12:28:25 »

De beelden bij Bing zijn scherper, maar de besturing van Bing is dramatisch*. Begint er al mee dat het de Djamoestraat niet eens kan vinden, maar door Google Maps tegelijkertijd te openen, kun je wel bepalen waar je moet zoeken. Echter inzoomen en schuiven in Bing is een ramp...  Hoe dan ook: niet kunnen vinden. Maar het lijkt me wel leuk om hier toch verder in te duiken. Zou mooi zijn als we dit definitief kunnen bevestigen of ontkrachten.

mvg,
Gert




* Jammer dat Krak slechts in Scandinavië actief is.   Cheesy
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7213


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #131 Gepost op: 6 Februari 2022, 12:36:38 »

Maar het lijkt me wel leuk om hier toch verder in te duiken. Zou mooi zijn als we dit definitief kunnen bevestigen of ontkrachten.

Ja, je zou er bijna een vlucht naar Paramaribo voor boeken Grin. (€ 1140 over drie weken Cool).
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #132 Gepost op: 6 Februari 2022, 12:44:45 »

Drie keer raden hoe de commandant van het Amerikaanse US Southern Command heet die vorig jaar op bezoek was in Paramaribo.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7213


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #133 Gepost op: 6 Februari 2022, 12:46:27 »

Grin.

En de fotograaf van die foto waar we naar op zoek zijn heet "Van Heuvel"...
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #134 Gepost op: 6 Februari 2022, 12:57:33 »

En deze van den Heuvel heeft Streetview gevonden op de Djamoestraat!

https://www.google.com/maps/@5.863327,-55.1015892,3a,75y,327.13h,96.52t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipNvPuTRkc_0Qv8NMaa78oh_esE3f9nDlw7fbpwQ!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipNvPuTRkc_0Qv8NMaa78oh_esE3f9nDlw7fbpwQ%3Dw203-h100-k-no-pi-0-ya196.3534-ro-0-fo100!7i10240!8i5120

Volgens mij zou het dan aan de linkerkant van de weg moeten zijn.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: "Waar staat dit gebouw" quiz
« vorige volgende »
Ga naar: