Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: "Waar staat dit gebouw" quiz
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12   Omlaag
Print
Auteur Topic: "Waar staat dit gebouw" quiz  (gelezen 22190 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7213


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #135 Gepost op: 6 Februari 2022, 12:58:51 »

En deze van den Heuvel heeft Streetview gevonden op de Djamoestraat!

Ik wil je vreugdedansje niet verstoren, maar...


Dat wisten we al Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #136 Gepost op: 6 Februari 2022, 13:00:57 »

O, dat had ik gemist...

Maar goed, bel jij supermarkt Wong aan de Djamoestraat 42 even? Die weten vast wel te vertellen hoe het zit.
Telefoon: +597 765-6537

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #137 Gepost op: 6 Februari 2022, 13:13:23 »

En toch zou dat afbreken wel eens waar kunnen zijn. Die Streetview toont dat er rechts van de weg water is en dat water zien we op de voorgrond van die foto. Ook zien we die ene paal aan de overkant van de weg nog staan en groeit daar zelfs die liaan nog op.

Maar wat zou de reden kunnen zijn voor het afbreken? Woonde hier een politicus die in ongenade is gevallen? Heeft men geprobeerd om de herinneringen met wortel en tak uit te roeien? Ik kan nauwelijks geloven dat de foto van de villa een zeer goed geslaagde photshop is.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #138 Gepost op: 6 Februari 2022, 13:17:20 »

Nadere beschouwing leert dat zelfs die isolator(?) op ongeveer een meter afstand van de paal in de draad naar de overkant er nog zit. Kortom: we hebben de locatie beslist gevonden. Dat is voor 99.99% hier. Maar wat er in vredesnaam met de Faller-villa is gebeurd? Een mysterie!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #139 Gepost op: 6 Februari 2022, 23:02:55 »

En dan hebben we natuurlijk de Faller-villa nog niet eens besproken.  Grin

Ondertussen zijn we wel aardig afgedwaald, en ik had nog wel zo'n aardige opdracht ditmaal Wink
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7213


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #140 Gepost op: 6 Februari 2022, 23:53:45 »

Om er toch nog even op terug te komen (sorry!): op >deze foto< lijkt het achterste huis rechts mij de villa in kwestie te zijn, gezien vanaf de achterzijde (zie de schoorsteen en de vorm van het dak), waarmee het voor mij definitief geen broodje aap meer is. Wat de locatie betreft, denk ik dat het huis inderdaad op de hoek van de Dragtenweg moet hebben gestaan, en dat de op de voorgrond kruisende straat de Guavestraat is. Wat nog zou kunnen, is dat het pand niet 'gewoon' gesloopt is, maar door een brand verwoest - ik vind een paar nieuwsberichten van verschillende branden in de Djamoestraat op verschillende data, maar niet kunnen vaststellen of het ons pand betreft.

Edit: en als klap op de vuurpijl: blijkbaar kun je in de desktopversie van Google Earth ook historische satellietbeelden zien, dus maar eens geïnstalleerd en warempel: daar stond vroeger een huis dat verdacht veel lijkt op het gezochte pand.



Is tussen oktober 2014 en augustus 2015 compleet verdwenen...

« Laatste verandering: 7 Februari 2022, 00:07:20 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #141 Gepost op: 7 Februari 2022, 00:28:52 »

Gelukkig! Morgen geen chimpansee op mijn witte bolletjes, maar gewoon een plakje kaas.   Cheesy

Buitengewoon merkwaardig dat deze villa compleet van de aardbodem is verdwenen. Ik kwam inderdaad ook een bericht over brand tegen, maar kreeg de indruk dat dit ging om een houten huis. Ook stond er in het artikel dat ik vond dat het huis niet tegen brand verzekerd was, dus lijkt het dan uiterst onwaarschijnlijk dat de eigenaar wel geld had om niet alleen de restanten te slopen, maar ook nog eens het stuk land zodanig achter te laten dat er zelfs geen fundament meer lijkt te zijn.

Mooi werk, Wesley. Er is nu vrijwel zeker bewezen dat de 'Faller-villa' in Paramaribo inderdaad bestond. Maar nu hebben we een nieuw mysterie: wie was de bewoner en waarom is het huis verdwenen alsof we niet met Paramaribo maar met de Bermuda-driehoek te maken hebben?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7213


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #142 Gepost op: 7 Februari 2022, 01:03:36 »

Buitengewoon merkwaardig dat deze villa compleet van de aardbodem is verdwenen.

Ik denk dat iemand hem heeft opgepakt en elders neergezet - het is immers een Faller-bouwpakketje, dus dat gaat makkelijk Grin.
« Laatste verandering: 7 Februari 2022, 01:32:21 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #143 Gepost op: 7 Februari 2022, 10:52:28 »

Dus toch die ene uitzondering die de regel bevestigt.
Mooi speurwerk
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #144 Gepost op: 7 Februari 2022, 14:09:51 »

Op de bovenste satellietfoto zie je volgens mij al dat de ontmanteling gaande is: zandsporen en veel voertuigen op het terrein. Het zou inderdaad in brand kunnen hebben gestaan.

Om er toch nog even op terug te komen (sorry!)

Volgens mij vinden we het allemaal reuze interessant, dus die "sorry" lijkt me misplaatst Duim omhoog
Ik vind dat je knap hebt gespeurd. Je bent er in ieder geval verder mee gekomen dan ik.

Overigens is wel duidelijk dat alleen de voorkant gelijkenis vertoont met het origineel. Aan de achterkant is het gewoon het zoveelste Surinaamse gebouw. Kennelijk waren er alleen foto's van de voorkant van de Zwitserse villa bekend bij de bouwers?
« Laatste verandering: 7 Februari 2022, 14:12:00 door 1200blauw » Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #145 Gepost op: 10 Februari 2022, 03:29:55 »

Jammer dat mijn website het niet doet, want ik wees inderdaad naar dezelfde locatie als Wesley doet. Aangezien de gebruikte luchtfoto een stuk scherper is, hierbij een screenshot:



Het hele straatje:



Zeg het maar....

Ik kom overigens tot dezelfde conclusie, want als ik uitzoom komt er een nieuwere en minder gedetailleerde foto waarop het gebouw is verdwenen:



Grt,
Niels
« Laatste verandering: 10 Februari 2022, 03:36:27 door niels b » Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #146 Gepost op: 13 Februari 2022, 18:45:37 »

Volgens mij hebben we 'm nu helemaal helder! Duim omhoog

Heeft er nog iemand tijd kunnen vinden om mijn opdracht ("Wat is de naam van de kerk die als voorbeeld diende voor dit model?") net zo grondig uit te spitten? Grin
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #147 Gepost op: 13 Februari 2022, 19:49:20 »

https://www.kath-bregtal.de/pfarreien-und-gemeindeleben/kirchen-und-kapellen/st-katharina-guetenbach/

St. Katharina Gütenbach

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #148 Gepost op: 14 Februari 2022, 10:11:42 »

Helemaal goed! Duim omhoog

De Fallerfabrieken liggen op nog geen 250 meter afstand. Dat is natuurlijk lekker gemakkelijk als je een nieuw pandje moet ontwerpen. Dat het er desondanks alleen in hoofdlijnen op lijkt is dus een beetje jammer. De foto was van Faller zelf, door mij wat gedramatiseerd in de hoop Google te kunnen misleiden (gelukt?).

De volgende gaat weer Noordwaarts.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #149 Gepost op: 14 Februari 2022, 12:30:05 »

Gewoon herkenning. Zo'n beetje de laatste 10 jaar plaat ik al het modelspoornieuws dat ik tegenkom op dit forum, daarvoor deed ik dat bij de buren. Maar daarvoor volgde ik de modelspoorwereld ook al decennialang, dus ik heb een redelijk beeld van wat de grote merken zoal hebben uitgebracht. Ik ga op zoek naar een nieuwe plaat.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: "Waar staat dit gebouw" quiz
« vorige volgende »
Ga naar: