Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Easter Eggs metro Stockholm
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Easter Eggs metro Stockholm  (gelezen 260 keer)
2 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

329*

« Gepost op: 25 Juni 2025, 17:05:54 »

Deze is erg leuk: https://www.youtube.com/watch?v=NZMraUchIS4

En bijpassende muziek voor generatiegenoten.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

329*

« Antwoord #1 Gepost op: 25 Juni 2025, 18:41:30 »

Abba's videoclip is overigens op dit station opgenomen, in een stadje iets ten zuidwesten van Stockholm.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

329*

« Antwoord #2 Gepost op: 25 Juni 2025, 20:35:32 »

Waar ik eerder ‘op dit station’ zei, bedoelde ik ‘in dit station’. Stop!
(Anders krijg ik op mijn kop.)  Wink

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #3 Gepost op: 27 Juni 2025, 09:24:50 »

Op je kop of in je kop? Cheesy

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

329*

« Antwoord #4 Gepost op: 27 Juni 2025, 13:58:47 »

Mijn zeer gewaardeerde tekstcorrector zegt dat 'op dit station' foutief is, vandaar.   
Dus ik haal niet zomaar iets in mijn hoofd. Cool

mvg,
Gert

Spoorzeven
Hero Member

« Antwoord #5 Gepost op: 27 Juni 2025, 14:40:25 »

Komt doordat ik hoogtevrees heb, vandaar Grin

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

329*

« Antwoord #6 Gepost op: 27 Juni 2025, 17:35:28 »

Cheesy

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #7 Gepost op: 27 Juni 2025, 20:41:53 »

In het geval van metrostations is 'op het station' doorgaans hetzelfde als op straat Grin.

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

« Antwoord #8 Gepost op: Vandaag om 12:37:27 »

Heeft jouw zeer gewaardeerde tekstcorrector ook aangegeven waarom het fout is/zou zijn?
Ik heb wel een vermoeden (functie vs. locatie), maar een zoektocht op het www laten zien dat de geleerden het daar niet over eens zijn.

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

329*

« Antwoord #9 Gepost op: Vandaag om 13:03:21 »

Mijn zeer gewaardeerde tekstcorrector leest hier mee, dus laat ik hem graag zelf aan het woord over deze kwestie.

mvg,
Gert

Spoorzeven
Hero Member

« Antwoord #10 Gepost op: Vandaag om 14:57:31 »

Jouw vermoeden is deels juist, Huub. Het is net zoiets als bij een ambassade. Op de ambassade (het gebouw) staan doorgaans zendmasten (locatie), in de ambassade werken mensen die de belangen van een land behartigen (zowel functie als locatie). Geen idee waarom mensen wel zeggen dat ze in een flat wonen (niemand zegt dat hij/zij op een flat woont), maar wel dat ze op het station waren. Ik houd dus altijd aan: in het station en op het emplacement (het geheel van sporen en tussenliggende spoorgronden). Op het perron is dus ook correct, daar sta je immers ook op.
Overigens vind ik het niet zo interessant hoeveel mensen iets zeggen. Volksstammen zeggen dat ze iets vervangen voor iets en dat is echt fout, dat moet door zijn.

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

« Antwoord #11 Gepost op: Vandaag om 15:46:48 »

Hmm, ik zeg toch echt altijd dat ik op een flat woon (maar in een appartement).  Wink

Maar dat terzijde, op hoeft niet de letterlijke betekenis te hebben, als zijnde bovenop.

Dat is wat ik bedoelde met functie vs. locatie. In de ambassade bevinden zich inderdaad de mensen (locatie), maar diplomatiek werk wordt op de ambassade gedaan (functie).

Terug naar het station, de onenigheid in vergelijkbare gevallen spitst zich dan toe op de vraag, beperkt "in" zich tot in een gebouw (tussen de muren) of alles wat onder de noemer station valt, dus ook de perrons e.d.
Ik zou zelf "in" alleen gebruiken als ik echt in het gebouw ben en in alle overige situaties zou ik voor "op" kiezen.

Dat vreselijke niet bij iedereen in de smaak vallende Abba-nummer is dan weer een heel lastige, het heeft geen enkele relatie met de functie van een station, maar is ook niet in het gebouw opgenomen.
De beste oplossing lijkt me dan ook het nummer gewoon negeren, hoef je er verder niet over na te denken.  Cheesy
« Laatste verandering: Vandaag om 15:51:20 door hubertus » Gelogd

Noordwaarts
Hero Member

329*

« Antwoord #12 Gepost op: Vandaag om 17:33:00 »

Nou Huub, vandaag heb ik Wesley's leven al gered (zie Raadplaatje), dus misschien kan ik jouw ziel ook nog redden?

Wink

mvg,
Gert

hubertus
Hero Member

« Antwoord #13 Gepost op: Vandaag om 17:59:12 »

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Easter Eggs metro Stockholm
« vorige volgende »
Ga naar: