Zal ik die maar wegnemen Johan ?
Paar Feiten:
- Het bedrijf achter het "nieuwe" merk YaMoRC ( eerst KDesign Electronics en later overgegaan naar Drenth Designg & Consulting BV ) bestaat al sinds augustus 1986
- Wim ( RoSoft ) en ik trekken al samen op sinds 2007 en we vinden dat we goede vrienden zijn !
- (voormalig) Digikeijs ( eerst DigiRails ) heeft sinds 2009 mijn ontwerpen onder licentie geproduceerd en verkocht. Dat ging ruim 10 jaar goed. Dat bij onder licentie produceren een vergoeding hoort mag duidelijk zijn. En zolang deze ook betaald wordt, is alles in orde.
- Ik heb eind 2019 mijn aanlevering van ontwerpen en software aan Digikeijs gestaakt. ( om voor mij moverende redenen )
- Corona en herstel van een hartprobleem hebben mij in de gelegenheid gesteld om in 2020 en 2021 een compleet nieuw portfolio aan producten te ontwerpen.
- Sinds augustus 2021 is yamorc.de on-line.
- Sinds 24 september 2022 is het merk YaMoRC op OntraXS gelanceerd.
Dus waar jouw vraagtekens vandaan komen ? Naar mijn waarneming en (insider)informatie, heeft het stoppen van Wim, noch het failliet gaan van Digikeijs ook maar iets direct te maken met YaMoRC.
Indirect zou je kunnen vermoeden, dat Digikeijs last van de "concurrentie" gehad zou kunnen hebben. Echter naar eigen zeggen van Digikeijs's sales-manager in een mailing aan klanten en dealers op, toevallig, 24 september heeft men aangegeven dat de productie van een aantal artikelen gestaakt zou gaan worden en andere vertraagd verkrijgbaar zouden worden. De opgegeven reden was het niet kunnen verkrijgen van componenten. Omdat ik de ontwerpen natuurlijk ken, kan ik volmondig beamen dat dat conform de waarheid was op dat moment. De meest gewilde processoren (85% van de omzet vertegenwoordigend) hadden en hebben een levertijd van ver in 2024
Tot zover mijn twee centen voor de vraagtekens van Johan
Oordeel zelf wat je ervan wilt vinden.
Grtzz,
Karst